در افتتاحیه مسابقه «کتاب و زندگی» مطرح شد؛

اثبات پویایی انقلاب اسلامی توسط یک دهه هفتادی/ فعالیت‌های تمیز فرهنگی را ادامه می‌دهیم

مدیر عامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی با بیان اینکه مسئولین فرهنگی، انتظارات درباره فعالیت‌های خودجوش مربوط به کتابخوانی را برآورده نکرده‌اند، گفت: ما دست روی دست نمی‌گذاریم و حرکت‌های تمیز فرهنگی را با پویش‌های کتاب‌خوانی ادامه می‌دهیم.
کد خبر: ۲۵۵۶۵۶
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۶ - 03September 2017
یک تربیت شده مکتب رهبر، کشور را متحول کرد/ فعالیت‌های تمیز فرهنگی را ادامه می دهیمبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، مراسم افتتاحیه پنجمین دوره مسابقه بزرگ کتاب خوانی «کتاب و زندگی» عصر امروز (یکشنبه، ۱۲ شهریور) با حضور میثم نیلی، علی محمد مودب و علیرضا مختارپور در نخلستان اوج برگزار شد.

«میثم نیلی» مدیر عامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی در این مراسم با بیان اینکه پویش «کتاب و زندگی» به شهید حججی تقدیم شده است، اظهار داشت: امیدواریم اگر تلاش‌های ترویج کتاب، نوری دارد، منجر به دیده شدن فعالین این عرصه مانند شهید حججی ها شود. شهید حججی زمانی که یک عنصر مروج کتاب بود، از بچه های پویش دوره اول بود.

وی گفت: برخی ادعا می‌کردند انقلاب تمام شده است؛ ولی امروز یک دهه هفتادی به تنهایی تمام کشور را متوجه خود کرده و نشان داده که تربیت شده‌های مکتب امام خمینی (ره) و رهبر انقلاب از این جنس هستند و ان‌شاءالله جوانان بتوانند گوهر خودشان را بیشتر از گذشته بشناسانند.

مدیر عامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی عنوان کرد: این پویش به همت مجموعه شیرازه شکل گرفته است و نهادهای مختلفی به آن کمک می کنند. فعالان مردمی نیز یاری‌گر این پویش هستند. مجموعه هایی که مسئولیت دولتی دارند به اندازه لازم کمک نمی‌کنند در حالی که توقع از این حرکت ها وجود دارد.

نیلی افزود: ما کار تمیز فرهنگی را از جنس کتاب که نماد آگاهی و معرفت است، انجام می‌دهیم و ساکت نمی‌نشینیم. پنجمین دوره مسابقه بزرگ کتاب‌خوانی را حول کتاب خوب و پر مغز «دخیل عشق» شکل دادیم و از نویسنده کتاب نیز تشکر ویژه می‌کنم و امیدوارم قلمشان روان و اثرگذارتر از همیشه باشد.

«علیرضا مختارپور» دبیر کل نهاد کتاب‌خانه‌های عمومی کشور در ادامه مراسم، اظهار داشت: تمام حرکت‌هایی که برای ترویج فرهنگ انقلاب و مقاومت صورت می‌گیرد یا مسابقات کتابخوانی روشنا و تمام مسابقات که فرصت تبلیغ ندارند، مشعل‌هایی هستند که هر کدام به سپهر گفتمان مقاومت روشنی می‌بخشند تا انقلاب ادامه پیدا کند.

وی گفت: ۲ موضوع مطرح است؛ یا راه، راه انقلاب است و یا غیر از آن. هر ایرانی امروز یا انقلابی است و برای تداوم انقلاب کمک و تلاش می‌کند و یا انقلابی نیست و راهی را انتخاب کرده که طاقت مشاهده خیلی از اتفاقات و سختی‌ها را ندارد و راهش راه عافیت است.

دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور بیان کرد: هر قدر نویسندگان، ناشران و هنرمندان به این عرصه وارد شوند به سرمایه معنوی جبهه انقلاب می‌افزایند. امیدواریم فرهنگ کتابخوانی افزایش یابد تا گفتمان انقلاب اسلامی ثابت شود. هدف ما فروش کتاب نیست؛ بلکه هدف بالاتری داریم.

انتهای پیام/ 121
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار