به مناسبت عید غدیر خم؛

جشنواره موسیقی نغمه‌ها و مناقب علوی در فرهنگسرای رازی برگزار می‌شود

به مناسبت عید غدیرخم و با هدف گرامیداشت این عید بزرگ شیعیان، جشنواره موسیقی «نغمه ها و مناقب علوی» برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۵۵۶۷۱
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۶ - 03September 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، جشنواره موسیقی نغمه‌ها و مناقب علوی با حضور پیشکسوتان موسیقی اقوام ایرانی و زیر نظر «هوشنگ جاوید»، پژوهشگر موسیقی اقوام طی 2‌روز در کنار دریاچه رازی برگزار خواهد شد.

این جشنواره با حضور گروه‌های مختلف و هنرمندانی مانند هیوا، شاهودالاهو، عاشیق سلجوق شهبازی و گروه نجوای کتول و تک خوانان، صمد حبیبی، احمد حسن راهی مالکی، هنرمند غزل خوان، آقا محمد کد خدایی، خالد سعادتی، غفور محمد زاده، سید مصطفی زاده وهوشنگ جاوید، هنرمندان موسیقی آیینی و اقوام در شب‌های 17 و 18 شهریور میزبان شهروندان خواهند بود.

هوشنگ جاوید متولد 1338 تهران از پژوهشگران شاخص موسیقی نواحی و آیینی ایران و بنیانگذار جشنواره‌های مختلف موسیقی نواحی و آیینی در ایران است و در سال 1390 سازمان یونسکو برای ثبت معنوی موسیقی بخشی‌های شمال خراسان از وی تقدیر کرد.

او از شاگردان دکتر محمود روح الامینی، دکتر محمدتقی مسعودیه و دکتر فریدون جنیدی است. مدیر و طراح نخستین جشنواره نی نوازی کشور 1370 حوزه هنری، مسئول موسیقی استان کردستان در سال‌های 1373 و 1374، مسئول و مؤسس واحد موسیقی صدا و سیمای مرکز کردستان از سال 1375 تا 1379، مسئول واحد موسیقی حوزه هنری تهران، دبیر و مدیر اجرایی و طراح جشنواره موسیقی آئینی 1380 و 1381، دبیر و مدیر و طراح جشنواره موسیقی بومی زنان مناطق و نواحی ایران 1382 و 1383 حوزه هنری، دبیر و مدیر اجرایی و طراح نخستین همایش منقبت خوانان ایران 1383 حوزه هنری، مدیر و طراح جشنواره موسیقی رمضان در بخش آواها و نواهای قرآنی نخستین جشنواره هنرهای قرآنی 1383 وزارت ارشاد، از جمله فعالیت‌های وی بوده است.

هوشنگ جاوید هم چنین دارای تالیفات متعدد در زمینه موسیقی اقوام و نواحی ایران است که «نقش زن در موسیقی مناطق ایران»، «موسیقی آیینی قوم ترکمن: سیری بر جایگاه اهل بیت »، « آشنایی بر موسیقی مناطق و نواحی ایران»، «موسیقی رمضان در ایران»، «پرند ستایش در ایران»، «موسیقی – رسانه»، «آخرین خنیاگر» و «مناقب خوانی» از جمله آنهاست.

منبع: تسنیم
نظر شما
پربیننده ها