سخنگوی قوه قضائیه در شصت و هفتمین نشست خبری عنوان کرد

دستگیری یک باند جعل عنوان با کشف بیش از ۵۰ مُهر جعلی/اتهامات خبرنگاران واشنگتن‌پست امنیتی است

سخنگوی دستگاه قضا از دستگیری یک باند جعل عنوان خبر داد و گفت: از این باند حدود ۵۰ مُهر جعلی با نام دستگاه‌های مختلف کشف شده است.
کد خبر: ۲۵۵۷۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۵ - 18August 2014

دستگیری یک باند جعل عنوان با کشف بیش از ۵۰ مُهر جعلی/اتهامات خبرنگاران واشنگتن‌پست امنیتی است


به گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس ، حجت الاسلام محسنی اژهای در شصت و هفتمین نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه با گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به کشور با  اشاره به تمدید حکم آیتالله آملی لاریجانی برای دوره 5 ساله، گفت: قوه قضاییه اهتمام جدی برای تحقق منویات رهبری داشته و از این به بعد نیز در تلاش هستند مطالبی را که خواست ایشان بوده محقق کنند، من از عنایت مقام معظم رهبری تشکر میکنم.

 
محسنی اژهای با اشاره به تلاش قوه قضاییه و ریاست دستگاه قضایی در دوره 5 ساله آینده، گفت: ما در تلاش هستیم تا در جهت رضایتمندی بیشتر مردم، تسریع در رسیدگی پروندهها، پیشگیری از وقوع جرم و برخورد با مفاسد اقدامات جدی انجام دهیم.
 
تغییرات در سیاست ها و مدیریت های دستگاه قضا
 
دادستان کل کشور در ادامه با اشاره به تغییرات مدیریتی و سیاستی در دستگاه قضایی، گفت: طی روزهای آینده به طور طبیعی شاهد برخی تغییرات در سیاستها و مدیریتها در قوه قضاییه خواهیم بود.
 
وی در ادامه با اشاره به دستگیری یک باند جعل عنوان، گفت: من در دو، سه نوبت در خصوص کسانی که جعل عنوان میکنند و یا کاغذی را جعل میکنند و برای مردم و دستگاه قضایی ایجاد مزاحت میکنند توضیحاتی دادم.
 
دستگیری یک باند جعل عنوان با کشف بیش از ۵۰ مُهر جعلی
 
اژه ای ادامه داد: در اواخر سال گذشته یک باند جعل دستگیر شد و از آنها بیشتر از 50 مهره جعلی  از دستگاههای مختلف کشف شد.
 
سخنگوی دستگاه قضایی با اشاره به اینکه این باند نامههایی را با مهرهای جعلی برای برخی سازمانها و دستگاهها ارسال میکرد گفت: خواهش من این است که مردم و همه دستگاهها اگر نامهای را به عنوان دریافت میکنند تأمل بیشتری روی آن داشته باشند.
 
وی همچنین خطاب به جاعلان گفت: به کسانی که این کار را میکنند هشدار میدهم که دیر یا زود افراد تبهکار دستگیر میشوند.
 
اژهای خاطرنشان کرد: عدهای در این پرونده دستگیر شدند و پرونده در حال رسیدگی است، به بازپرس گفته شد تا در رسیدگی تسریع کند.

دادستان کل کشور در خصوص علنی بودن یا غیر علنی بودن دادگاه مهدی هاشمی، گفت: تشخیص برگزاری دادگاه به صورت علنی یا غیر علنی بر عهده قاضی است.
 
وی افزود: در قانون پیشبینی شده که قاضی میتواند در این زمینه تصمیمگیری کند، گاهی در یک پرونده این امکان وجود دارد که برخی از جلسات علنی و برخی غیرعلنی برگزار شود، در هر صورت تشخیص با دادگاه است.
 
  پرونده دادستان سابق تهران به مرحله کیفرخواست نرسیده
 
سخنگوی دستگاه قضایی در خصوص آخرین وضعیت پرونده دادستان سابق تهران، گفت: در خصوص پرونده کهریزک هنوز حکم در دیوان عالی نهایی نشده و در خصوص پرونده تامین اجتماعی هم هنوز در مرحله دادسرا و به مرحله کیفرخواست نرسیده است.
 
دادستان کل کشور در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا اعلام اسامی بورسیهها در مجلس جرم محسوب میشود یا خیر، گفت: اگر چنانچه این اسناد محرمانه بوده باشد حق انتشار آن وجود نداشته است.
 
وی ادامه داد: اما اگر اسناد محرمانه نباشد ولی با انتشار آن کسی متضرر شود میتواند شکایت کند و شکایت هم پیگیری میشود.
 
سخنگوی دستگاه قضایی درباره سقوط هواپیمای تهران - طبس گفت: در این خصوص پروندهای تشکیل شده و در حال رسیدگی است.
 
اژه ای ادامه داد: اگر تشخیص داده شود که چه کسی مقصر است حتماً رسیدگی جدی صورت میگیرد.
 
وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا قوه قضاییه با توجه به اینکه در بحث بورسیهها تضییع حقوق بیتالمال صورت گرفته ورود پیدا میکند یا خیر، گفت: باید ماهیت ماجرا روشن شود بعد پیگیری میکنیم که ورود پیدا کنیم یا خیر ضمن اینکه اطلاعی ندارم که سازمان بازرسی کل کشور جلوی برخی از بورسیهها را گرفته باشد.
 
اژه ای در پاسخ به پرسش خبرنگاری، گفت: درباره آخرین وضعیت پرونده بابک زنجانی گفت اخیرا یکسری بازداشتیهایی در این پرونده صورت گرفته که برخی مستقیم با پرونده در ارتباط داشتند و برخی هم به صورت غیرمستقیم.
 
سخنگوی قضا در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره اینکه برخی مدعی هستند انتشار اسامی دانشجویان بورسیه به حیثیت آنها لطمه وارد کرده است، گفت: اگر اسناد مربوط به نام این افراد جزء اسناد محرمانه و طبقهبندی شده محسوب میشود انتشار آنها خلاف بوده و شاکیان میتوانند از انتشار دهندگان این اسامی شکایت کنند.
 
اتهامات خبرنگاران واشنگتنپست امنیتی است
 
وی در جواب یکی از خبرنگاران درباره آخرین وضعیت خبرنگاران بازداشتشده واشنگتن پست پرسید که اژهای گفت: این پرونده در مرحله تحقیقات مقدماتی است، وی گفت که سه نفر بازداشت هستند و آن چیزی که میتوان گفت این است که اتهامات این افراد مالی نبوده بلکه امنیتی است.
 
یکی از خبرنگاران خطاب به اژهای، گفت: روز گذشته در مجلس شبنامهای پخش شده است که در آن توهین به رئیسجمهور شده است.
 
دادستان کل گفت: اگر کسی به صورت مکتوب یا غیر مکتوب به برخی از مقامات از جمله ریاست جمهوری توهین کند دادستان تهران میتواند بدون این شکایت به پرونده رسیدگی کند. یکی از خبرنگاران خطاب به محسنی اژهای، گفت: خبرگزاری رسمی قوه قضاییه برخی تغییرات مربوط به دستگاه قضایی را منتشر کرده است آیا این موضوع صحت دارد.
 
اژه ای در ادامه نشست خود اظهار کرد: این موضوع صحت ندارد و هنوز هیچ کدام از تغییرات قطعی نشده است.
 
وی همچنین درباره پرونده ستاد سوخت و بازداشتیهای آن، گفت: طبیعی است که در مرحله تحیققات مقدماتی برخی از متهمان بازداشت و برخی آزاد شوند در این پرونده هم به تازگی دو متهم بازداشت شدهاند.
 
اژه ای در پاسخ به پرسش خبرنگاری در مورد پرونده ح-ب-د و حضور این فرد در پرونده نفت جی گفت: اگر این فردی را که شما میگویید متوجه شده باشم، این فرد پروندهای داشته که حکمش صادر، قطعی و اجرا شده است؛ پرونده مفتوح در تهران است و در حال رسیدگی است.
 
سخنگوی قوه قضاییه گفت: در مورد دادگاه اصفهان و نیابتی که برای احضار این فرد در تهران صادر شده گفت: حکم احضار صادر شده و در صورت عدم مراجعه فرد جلب وی انجام میشود.
 
وی گفت: قبل از حکم نیابتی که اصفهان به تهران فرستاده پروندهای نیز از این فرد در دادسرای انتظامی قضات بوده که این پروندهای وقفهای در اقدام نیابت به وجود نیاورده است.
 
سخنگوی قوه قضاییه تصریح کرد: برای این فرد احضاریه فرستادند و اقدام میشود و اگر این فرد حاضر نشود و دلیل موجهی نداشته باشد، جلب میشود.

دادستان کل کشور در پاسخ به سوالی در مورد تخلف کارخانههای لبنی و وارد کردن روغن پالم به محصولات لبنی اظهار داشت: حفظ سلامت جامعه بحث مهمی است و بحمدالله وزارت ذیربط وارد شده و باید آنها نظر بدهند.
 
حجتالاسلام اژهای ادامه داد: دادستان تهران از طریق مراجع غیر رسمی به عنوان مدعیالعموم وارد میشود، اگر تشخیص دهد اگر پالم یا چیز دیگری برای سلامت جامعه مضر است وارد میشود و مواردی را که وزارت ذیربط دنبال میکند هر موقع اعلام شود، قوه قضاییه به صورت جدی عمل میکند.
 
سخنگوی قوه قضاییه در مورد پرونده کرسنت گفت: پرونده در دستگاه مطرح است و دیوان عالی تصمیم به اعمال ماده 18 گرفته است.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار