مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین:

طرح تدوین اسناد شهدا در قزوین اجرا می‌شود

غلامرضا حقایق‌پور گفت: طرح تدوین اسناد شهدا برای نخستین بار در کشور به صورت پایلوت در قزوین اجرا می‌شود.
کد خبر: ۲۵۵۷۰۴
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۹ - 04September 2017
طرح تدوین اسناد شهدا در قزوین اجرا می‌شودبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، غلامرضا حقایق‌پور  مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین اظهار داشت: طرح خاطره‌نگاری با همکاری یک تیم قوی شامل فیلمبردار، مجری صحنه و مصاحبه گر به انجام رسید که در ثبت و ضبط اسناد شهدای استان قزوین نقش به‌سزایی داشته است.

وی تصریح کرد: برای اولین بار در سطح ملی طرح جمع آوری اسناد شهدا در استان قزوین انجام گرفت که مورد استقبال انبوهی از شهروندان، پژوهشگران آثار شهدا و علاقه‌مندان فرهنگ شهادت قرار گرفت.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین عنوان کرد: در 4 سال اخیر تعداد 36848 برگ سند برای شهدا و ایثارگران استان قزوین جمع‌آوری و ضبط شد که این حرکت اثرات ارزنده‌ای در شناخت صهدای استان دارد.

حقایق‌پور خاطرنشان کرد: اجرای این طرح برای اولین بار در کشور اهمیت ویژه‌ای برای استان دارد و مرکز جمع‌آوری اسناد و آثار شهیدان هم در بنیاد شهید تاسیس شد که بازدید و استفاده برای عموم آزاد است.

وی ضمن بیان عملکرد خوب بنیادشهید اظهارکرد: درکنار مرکز اسناد برای شهدا، فعالیت‌هایی هم برای ایثارگران بنیادشهید انجام گرفته است که یکی از این موارد تاسیس مرکزآموزش علمی کاربردی بنیادشهید بوده‌است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین تصریح کرد: در این مرکز بسیاری از ایثارگران استان قزوین می‌توانند بدون هزینه و بصورت رایگان به تحصیل بپردازند که خود باعث ارتقای سطح علمی این مجموعه می‌شود.

حقایق‌پور افزود: در چهار ساله اخیر، تعداد 1971 دانشجو جذب این مرکز شدند که 677 نفر از این تعداد مدرک فارق‌التحصیلی خود را دریاف کردند و حتی گاهی وارد بازار کار شدند.

وی با بیان تاثیر مثبت این مرکز در سطح علمی جامعه ایثارگران عنوان کرد: در این مرکز درحال حاضر تعداد 6 کدرشته در مقطع کارشناسی و هفت کد رشته در مقطع کاردانی وجود دارد که پذیرفتگان در این رشته‌ها قادر به تحصیل هستند.
 
منبع: تسنیم
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار