سردار طلایی نیک عنوان کرد؛

برگزاری همایش «حقوق دفاعی» با هدف مقابله با تحریم‌ها

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر دفاع با اشاره به برگزاری همایش «حقوق دفاعی» گفت: از جمله اهداف برگزاری این همایش تقویت توان بازدارندگی و مقابله با تحریم‌های دفاعی است.
کد خبر: ۲۵۵۷۲۶
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱ - 04September 2017
برگزاری همایش «حقوق دفاعی» با هدف مقابله با تحریم‌هاست
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار «رضا طلایی نیک» معاون حقوقی و امور مجلس وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در گفت‌وگویی تلویزیونی در خصوص «همایش حقوق دفاعی» که فردا در تهران برگزار می‌شود، گفت: ما در نیروهای مسلح بخش‌های حقوقی داریم که از فرماندهان و ماموریت‌ها پشتیبانی می‌کنند تا نیروها با قانونمندی و سهولت عمل کنند.
 
وی افزود: این همایش با حضور مدیران و کارشناسان حقوقی ستاد کل نیروهای مسلح، ارتش، سپاه، بسیج، ناجا و وزارت دفاع برگزار می‌شود. مسئولان حقوقی و قضایی قوای سه گانه که تناسب با کار نیروهای مسلح دارند نیز به این همایش دعوت شده‌اند.
 
سردار طلایی نیک خاطرنشان کرد: در این همایش هدف‌گذاری کاربردی شده است و جنبه تبلیغاتی آن حداقل است. 10 هدف را دنبال می‌کنیم که تحکیم تعامل و ارتباطات بخش‌های حقوقی نیروهای مسلح و دیگر قوا، بررسی ابعاد حقوقی برای پشتیبانی از قدرت دفاعی، ایجاد وحدت رویه بین بخش‌های حقوقی، رفع خلاهای حقوقی و مقابله با تحریم‌های دفاعی از جمله این اهداف هستند.
 
معاون وزیر دفاع گفت: ما تلاش داریم ساز و کارهایی برای رسیدگی به مسائل حقوقی و قضایی نیروهای مسلح ایجاد کنیم. 
 
وی با بیان اینکه این همایش با حضور فرماندهان ارشد نیروهای مسلح برگزار خواهد شد، گفت: برگزارکنندگان این همایش ستاد کل نیروهای مسلح و وزارت دفاع هستند.
 
سردار طلایی نیک در بخش دیگری از صحبت‌های خود عنوان کرد: همانگونه که طبیعت قانون خود را دارد برای نظامات اجتماعی نیز قوانین وجود دارد. بخشی از این قوانین و مقررات به این می‌گردد که هر فرد حقوق و تکالیفی دارد و موضوع دفاع و حقوق نیز با هم تنیده است.
 
وی تصریح کرد: ما در این همایش تلاش داریم به تقویت قدرت بازدارندگی بپردازیم. ما در نیروهای مسلح تمامی امور را بر مبنای قانون انجام می‌دهیم.
 
معاون حقوقی وزیر دفاع خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح برای شش هدفی که در قانون اساسی تعیین شده است، مستلزم رعایت قواعد و قوانینی هستند و لازم است که بخش‌های حقوقی در نیروهای مسلح فرماندهان را پشتیبانی کنند.
 
وی گفت: ما کمترین خلا در قوانین نیروهای مسلح را داریم چرا که فرماندهان خود را مستلزم به رعایت قانون می‌دانند اما قوانین باید یکپارچه، منسجم و جامع شوند و در مجلس شورای اسلامی به تصویب برسند.
 
انتهای پیام/ 211
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار