در دیدار رئیس و مدیران سازمان مشارکت زنان در دفاع مقدس با معصومه ابتکار مطرح شد؛

موضوع نقش زنان در دفاع مقدس ملی و فراجناحی است

در دیدار رئیس و مدیران سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس با معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده به اهمیت توجه به موضوع نقش زنان و ترویج سبک زندگی در دوران دفاع مقدس پرداخته شد.
کد خبر: ۲۵۵۷۴۲
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱ - 04September 2017

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، رئیس و مدیران سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس صبح امروز با معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده دیدار کردند.

در این دیدار، ابتدا مریم مجتهدزاده با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در زمینه نشر ارزش‌های دفاع مقدس اظهار داشت: دفاع مقدس تاریخ ساز و هویت ساز است و استخراج گنج‌های پنهان این دوران به عنوان وظیفه دینی و عمومی می‌تواند در ارائه الگوی عملی و تقویت مولفه‌های ارزشمند آن برای ساختن جامعه‌ای سالم موثر باشد.

وی افزود: دوران هشت ساله دفاع مقدس مدلی است با جاذبه‌های بی‌‌‌‌‌نظیر و ممتاز که بهره‌مندی از شیوه‌های رفتاری آن، رویش‌های انقلاب را رقم می‌زند.

مجتهدزاده از موضوع دفاع مقدس به عنوان وفاق ملی و عامل وحدت گروه‌ها و سلایق مختلف یاد کرد و گفت: انسجام بخشی و هماهنگی برنامه‌های حوزه زنان و همچنین بهره‌مندی از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های مردم نهاد کشور دستیابی به اهداف مشترک این سازمان و معاونت امور زنان ریاست جمهوری را تسهیل و تسریع می‌دهد.

وی ضمن تبیین جایگاه و ماموریتهای سازمان نشر آثار و ارزشهای زنان در دفاع مقدس، به ساختار و تشکیلات آن در استانها اشاره کرد و از تلاش مدیران کل امور بانوان استانداریها در ایجاد شورای هماهنگی زنان ایثارگر و همچنین نهادینه کردن فعالیتهای مستمر حوزه زنان و دفاع مقدس توسط این شورا تقدیر کرد.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس تصریح کرد: ماده 86 برنامه توسعه ششم و اجرایی شدن آن در فعالیتهای فرهنگی حوزه زنان و دفاع مقدس مورد تاکید قرار دارد.

موضوع نقش زنان در دفاع مقدس ملی و فراجناحی است

وی ورود موضوع دفاع مقدسی به كتاب های درسي را از اقدامات قابل تاملی دانست و گفت: آموزش و پرورش می‌تواند با پرداختن به آموزش موضوع دفاع مقدس، سبک زندگی اسلامی ایرانی را ترویج دهد.

مجتهدزاده در پایان بیانات خود، با اشاره به نگرش ارزشمند معاونت امور زنان ریاست جمهوری نسبت به زنان ایثارگر و پتانسیل بالای این معاونت اظهار امیدواری کرد و افزود: امید است ظرفیت‌های جدید حوزه زنان و خانواده بتواند در ترویج فرهنگ دفاع مقدس، ارائه جایگاه واقعی زنان حماسه‌آفرین و تبیین نقش و مشارکت زنان در عرصه‌های مختلف دفاع مقدس در آینده نه چندان دور نمودی بیش از پیش داشته باشد.

در ادامه این دیدار معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده نیز بر تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری بویژه در زمینه ارتقاء و تقویت جایگاه ایثار در جامعه تاکید کرد و گفت: برای تبیین و انتشار فرهنگ دفاع مقدس بهره گیری از ظرفیت همه دستگاه ها و سازمانهای مردم نهاد امری اجتناب ناپذیر است.

وی افزود: اگر در موضوع ایثارگران از روش ها و متدهای پرجاذبه مخصوص برای جوانان استفاده نکنیم پیام مقدس این دوران در لایه های تاریخ می‌ماند.

معصومه ابتکار رویکرد معاونت امور زنان ریاست جمهوری در خصوص موضوعات و مسائل زنان را کاملا ملی و فراجناحی دانست و بهره مندی از ظرفیت طیف های مختلف سیاسی در این زمینه را ضروری خواند.

وی همچنین اضافه کرد: نقطه مشترک همه افراد و گروهها اعم از زن و مرد در جامعه مسئله خانواده و دغدغه مشترک همه ما تلاش در جهت یافتن راهکارهای عملیاتی به منظور جلوگیری از تزلزل آن است لذا پرداختن به مولفه ها و شیوه های دوران دفاع مقدس راه حل برون رفت از مشکلات فراروی خانواده ها است.

موضوع نقش زنان در دفاع مقدس ملی و فراجناحی است

معاون رییس جمهور با توجه به روند سریع شهرگرایی و صنعتی شدن جوامع روستایی تلاش ویژه و مضاعف پیرامون تحکیم و تعالی خانواده را ضروری دانست و بهره گیری از سبک زندگی دوران دفاع مقدس را راهکار مناسب برای دستیابی به این مقصود خواند.

وی خاطرنشان ساخت: فرهنگ سازی در میان کودکان و نوجوانان اثرات مهمی در شناخت و تعمیق باورهای جامعه دارد.

معصومه ابتکار همچنین با اعلام آمادگی در جهت اجرای طرحی با محوریت دانش آموزان مدارس ابتدایی؛ بازگویی خاطرات زنان حماسه آفرین در قالب قصه های شیوا و جذاب به سبک ایرانی قصه گویی مادر بزرگ‌ها، فعالیت سه جانبه میان معاونت زنان وخانواده ریاست جمهوری، سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس با وزارت آموزش و پرورش را پیشنهاد کرد.

وی تبیین جلوه‌های زیبای معنویت و ایثار را یکی از مهمترین جاذبه های دوران دفاع مقدس برای اطلاع رسانی به نسل جدید اعلام کرد.

ابتکار اضافه کرد: مهمترین محور موثر در ترویج دفاع مقدس، تلاش در جهت جریان سازی و ورود موضوعات پرجاذبه آن به داخل خانواده‌ها و محوریت آن به عنوان گفتگوی ملی است.

وی همچنین شیوه های غیر مستقیم و جذاب هنری همچون کلیپ ها و فیلم های کوتاه را در تبلیغات بویژه در شبکه های مجازی برای حوزه زنان و دفاع مقدس مورد تاکید قرار داد.

معصومه ابتکار از دوران دفاع مقدس به جلوه های همدلی امت اسلامی یاد کرد و گفت: حضور طیف ها و سلیقه های مختلف عامل موثر در پیروزی آن دوران بوده و امروز نیز عزم و اراده همگانی در حفظ و پاسداشت آن زمان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

در این دیدار مدیران سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس، برنامه ها و طرح های در دست اقدام خود را تشریح و محورهای مربوط به تعاملات دو جانبه را ارائه کردند.

در پایان این دیدار تفاهم نامه پیشنهادی همکاری دو دستگاه مطرح و جهت بررسی نهایی به حوزه های کارشناسی ارائه شد.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها