سردار فرحی در جمع خبرنگاران عنوان کرد؛

تنظیم توافق‌نامه با 5 نهاد برای ارتقای مهارت‌های سربازان

فرمانده قرارگاه مهارت آموزی سربازان نیروهای مسلح از تنظیم توافق‌نامه با وزارت کار، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صدا و سیما، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و کمیته امداد خمینی (ره) برای ارتقای مهارت‌های سربازان خبر داد.
کد خبر: ۲۵۵۷۵۶
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶ - 04September 2017
تنظیم توافق‌نامه با 5 نهاد برای ارتقای مهارت‌های سربازانبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار «سیدمهدی فرحی» فرمانده قرارگاه مهارت آموزی سربازان نیروهای مسلح در جمع خبرنگاران گفت: تلاش کرده‌ایم با ایجاد نشاط، جذابیت و همچنین ارتقای مهارت کاری کنیم که سربازان پس از ترخیص بتوانند با مهارت‌هایی که به دست می‌آورند در بازار کار و جامعه قادر به فعالیت باشند.
 
وی ادامه داد: در خصوص آموزش و کسب مهارت سربازان سه مرحله قبل از سربازی، حین سربازی و بعد از سربازی را مد نظر قرار داده‌ایم و برای هر کدام برنامه‌ریزی کرده‌ایم که ان‌شاءالله در آینده اجرایی خواهد شد.
 
فرمانده قرارگاه مهارت آموزی سربازان عنوان کرد: از آنجایی که این موضوع بسیار مهم و بسیار گسترده است، برای اجرایی شدن آن نیاز است تا از تمامی ظرفیت‌های کشور اعم از وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مربوطه استفاده شود.
 
سردار فرحی یادآور شد: ما با بسیاری از نهادها و ارگان‌های دولتی که می‌توانند در این رابطه نقش آفرینی کنند، صحبت کرده‌ایم و با 5 نهاد موفق به تنظیم توافق‌نامه شده‌ایم.
 
وی تصریح کرد: در خصوص مواردی مانند وزارتخانه‌های ورزش و جوانان، آموزش و پرورش، علوم و بهداشت نیز در حال رایزنی برای تنظیم توافق‌نامه‌هایی هستیم تا با کمک هم بتوانیم جهت اشتغالزایی سربازانی که ترخیص می‌شوند، با یک یا چند تخصص وارد بازار کار شوند.
 
فرمانده قرارگاه مهارت آموزی سربازان گفت: 6 الی 7 درصد از سربازانی که در طول سال ترخیص می‌شوند، مهارت‌های اولیه و مناسبی را می‌گذرانند و چیزی حدود بیش از 90 درصد از سربازان مهارت‌های تخصصی لازم را جهت ورود به بازار کار ندارند. هدف ما این است که با کمک نهادهای دولتی در یک بازه زمانی کوتاه بتوانیم، صددرصد این افراد را آموزش دهیم؛ به طوری که وقتی کارت پایان خدمت را می‌گیرند، گواهی نامه مهارت را نیز دریافت کنند و وارد بازار کار شوند.
 
انتهای پیام/ 221
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار