سردار فضلی در نشست با اصحاب رسانه عنوان کرد؛

بازسازی واقعه غدیرخم در 144 نقطه از ایران و سوریه

رئیس شورای سیاست‌گذاری ستاد مردمی بازسازی واقعه غدیرخم از اجرای این آیین در 144 نقطه از ایران و سوریه خبر داد.
کد خبر: ۲۵۵۷۸۵
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۲ - 04September 2017
بازسازی واقعه غدیر در سوریه و تمام استان‌های کشوربه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، سردار «علی فضلی» رئیس شورای سیاست‌گذاری ستاد مردمی بازسازی واقعه غدیرخم در نشست با اصحاب رسانه اظهار داشت: سال گذشته آیین بازسازی واقعه غدیر در 150 نقطه به همراه دو نقطه در سوریه و عراق اجرا شد که امسال هم پیش بینی شده در 143 نقطه در کشور و یک نقطه هم در سوریه شاهد اجرای نمایش بازسازی واقعه غدیرخم باشیم.
 
وی ادامه داد: در غالب استان‌های کشورمان این مراسم نمایش داده می‌شود که به عنوان مثال در سیستان و بلوچستان در 11 نقطه این مراسم اجرا می‌شود.
 
سردار فضلی گفت: این مراسم سال اول در یک نقطه آن هم در جوار کوه خضر نبی (ع) در قم با حضور 70 هزار نفر از مردم برگزار شد که در سال‌های بعد به ترتیب در 72 نقطه، 100 نقطه، 122 نقطه و در سال گذشته نیز در 150 نقطه برگزار شد.
 
«حسین ظریف منش» مدیرعامل بنیاد بین المللی غدیر نیز گفت: روز غدیر روز مهمی است چون دین اسلام بر اساس آیات قرآن در این روز تکمیل شده است و علاوه بر این شاهد حضور 120 هزار نفر در تعیین حضرت علی (ع) به عنوان ولی مردم بعد از پیامبر (ص) هستیم. غدیر راهبرد کلان نظام اسلامی برای تبیین مهم‌ترین مسئله جامعه بشریت یعنی مدیریت جامعه اسلامی است.
 
وی اضافه کرد: شعار امسال «لبیک یا رسول الله (ص)» است و این پاسخ همه غدیر باوران به اجرای دستور صریح پیامبر اسلام مبنی بر اینکه نسل به نسل غدیر معرفی شود، است.
 
ظریف منش گفت: در این راستا برگزاری ششمین جشنواره شعر غدیر، همایش بزرگداشت محروم علامه سید مرتضی عسگری پژوهشگر غدیر، تجلیل از 2500 شهید سادات و مدافع حرم در روز پنج شنبه این هفته به ویژه در بهشت زهرای تهران را خواهیم داشت.
 
وی خاطرنشان کرد: در سه نقطه تهران یعنی امامزاده صالح (ع)، حسینیه فاطمه الزهرا سپاه تهران بزرگ و حرم عبدالعظیم حسنی جشن عید غدیر به همراه برپایی نماز روز عید و اطعام، برگزار خواهد شد.
 
سردار «یعقوب سلیمانی» رئیس ستاد مردمی بازسازی واقعه غدیر نیز گفت: اجرای نمایش بازسازی واقعه غدیر توسط 7500 هنرور در 26 نقطه کشور با همراهی اهل تسنن اجرا خواهد شد و یک میلیون نفر هم جامعه هدف ما در این نمایش هستند.
 
وی ادامه داد: برای اجرای این نمایش از بیش از 20 کشور از جمله تاجیکستان، روسیه، هندوستان و آمریکا تقاضا داشتند که امیدواریم با فراهم شدن بسترهای مناسب شاهد اجرای این نمایش در این کشورها نیز باشیم.
 
انتهای پیام/ 231
نظر شما
پربیننده ها