دبیر پویش مردمی جشن تولد فرزندان شهدای مدافع حرم مطرح کرد؛

ترویج و نشر فرهنگ ایثار و شهادت با جشن تولدهای مردمی شهدا صورت می‌گیرد

دبیر پویش مردمی جشن تولد فرزندان شهدای مدافع حرم گفت: جشن تولد فرزندان شهدای مدافع حرم به صورت گسترده با هدف گسترش فرهنگ ایثار و شهادت، در جامعه برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۵۵۷۹۵
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰ - 05September 2017

ترویج و نشر فرهنگ ایثار و شهادت با جشن تولدهای مردمی شهدا صورت می‌گیردلاله افتخاری دبیر پویش مردمی جشن تولد فرزندان شهدای مدافع با اشاره به اهداف پویش مردمی جشن تولد فرزندان شهدای مدافع حرم به خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس اظهار داشت: گسترش فرهنگ ایثار و شهادت، ترویج و نشر بینش ایثار و شهادت در جامعه اسلامی و در خانواده شهدای مدافع حرم و به‌ویژه تکریم فرزندان خردسال شهدای مدافع حرم ـ که تاکنون غفلت کرده ایم و کاری انجام نداده ایم ـ از جمله اهداف برگزاری این پویش در سطح جامعه است.

وی افزود: این پویش مردمی است و مردم علاقه و محبت خود را به خانواده و شهدای مدافع حرم نشان می دهند. شهدای مدافع حرم برای دفاع از انسانیت و حریم اهل بیت (ع) به شهادت رسیدند و مردم هم برای ادای دین به شهدا در این راستا فعالیت می‌کنند و به تکریم فرزندان خردسال شهدای مدافع حرم می پردازند.

وی با اشاره به این جمله امام خمینی (ره) که فرمودند: «این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است» بیان کرد: اگر به این جمله‌ بنیانگذار انقلاب اسلامی دقت کنیم، متوجه می شویم که ترویج روحیه ایثار و شهادت، ظلم ستیزی و مقاومت، یک وظیفه اسلامی است تا همیشه جامعه اسلامی زنده و پویا بماند و روحیه مقاومت تداوم یابد. این فرهنگ (ایثار و  شهادت) باعث پیروزی و دوام انقلاب اسلامی شده است، بنابراین هر چه در این راستا فعالیت کنیم، می‌طلبد و لازم  است.
 
افتخاری بیان کرد: اولین اقدام این پویش برای 200 نفر از فرزندان شهدای مدافع حرم، که زیر 12 سال سن دارند، در دو استان تهران و البرز است. این جشن همزمان با هفته تکریم خانواده و ایام مباهله در روز یکشنبه 26 شهریور ماه ساعت 17 در تالار سوره حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.
 
وی با اشاره به این نکته که این پویش یک حرکت مردمی است ادامه داد: در برگزاری این پویش نهادهای مختلف حوزه هنری انقلاب اسلامی، سازمان بسیج مستضعفین، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی انتظامی، سازمان فرهنگی هنری شهرداری، گروه کودک و نوجوان شبکه دوم سیما، شبکه افق، شبکه‌ پنج سیما و چند خبرگزاری همکاری دارند و در مراسم روز مباهله سخنرانان کشوری و لشکری به ایراد سخن پرداخته و نیز هنرمندان ویژه کودک، به نقش‌آفرینی در این زمینه می پردازند، اما همه به صورت خودجوش و مردمی‌ دراین زمینه مشارکت و فعالیت می کنند.

دبیر پویش مردمی گفت: خانواده ها و همه فرزندان شهدای مدافعان حرم هم می توانند در این جشن حضور داشته باشند. در آینده این حرکت را به سایر استان‌هایی که تعداد زیادی از شهدای مدافع حرم را دارند، گسترش می دهیم و این امکان وجود دارد که حتی  در آینده این پویش در سطح سایر کشورها نیز گسترش داده شود. مردم ایران علاقه و تمایل زیادی به تکریم خانواده شهدا دارند، در صورتی که مردم سایر کشورها چنین تمایلی ندارند و خانواده شهدای آنها ناشناخته و در غربت هستند ولی در جامعه اسلامی ایران شهدا از جایگاه ویژه ای برخوردارند.
 
وی خاطر نشان کرد: ان شاالله اقشار مختلف مردم به این پویش بپیوندند و در زمینه گسترش فرهنگ ایثار و حماسه و قدردانی از خانواده های شهدای مدافع و فرزندانشان به ادای دین و وظیفه بپردازند و همه بتوانیم تلاش موثری انجام دهیم که مورد رضایت الهی باشد.

انتهای پیام/191

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار