آغاز مسابقات قرآنی نیروهای مسلح در شیراز

نخستین دوره مسابقات قرآنی نیروهای مسلح در استان فارس به میزبانی صنایع الکترونیک شیراز آغاز شد.
کد خبر: ۲۵۵۸۱۹
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۴ - 04September 2017
آغاز رقابت برترین‌های قرآنی نیروهای مسلح در شیرازبه گزارش دفاع پرس از فارس به نقل از روابط عمومی صنایع الکترونیک شیراز، مراسم افتتاحیه نخستین دوره مسابقات قرآنی نیروهای مسلح در استان فارس به‌ همت وزارت دفاع، امروز ۱۳ شهریورماه به میزبانی صنایع الکترونیک شیراز برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام «کاظم یاربیگی» رئیس عقیدتی ـ سیاسی‌ وزارت دفاع و نیروهای مسلح در استان فارس اظهار داشت: این مسابقات نخستین دوره رقابت قرآنی نیروهای مسلح است که به منظور ایجاد تعامل بیشتر نیروهای مسلح در استان فارس برگزار شده است.

وی با ابراز امیدواری از اینکه بتوان بهره‌برداری‌های لازم از این مسابقات جهت هم‌افزایی و هم‌اندیشی نیروهای مسلح برد، گفت: این رقابت‌ها طی سال‌های آینده به میزبانی سایر نیروهای مسلح در فارس برگزار خواهد شد.

یاربیگی با یادآوری اینکه مسابقات مذکور در ۴ رشته قرائت، تحقیق، ترتیل و حفظ ۵ و ۱۰ جزء برگزار می‌شود، گفت: از هر رشته سه نفر به عنوان نفرات شاخص هر نیرو و جمعاً ۴۸ نفر در این مسابقات به رقابت می‌پردازند.

رئیس سیاسی پردیس وزارت دفاع در شیراز با تصریح اینکه در این رقابت‌ها ۱۲ نفر به عنوان نفرات برتر معرفی و تجلیل می‌شوند، ابراز امیدواری کرد که بتوان از برکت و اثرات مثبت این مسابقات در سطح نیروهای مسلح بهره لازم را برد.

وی در ادامه روایتی از حضرت رسول اکرم (ص) یادآور شد و گفت: اگر می‌خواهیم زندگی سعادتمندی داشته باشیم و مرگمان نیز مرگ شهدا باشد و روز قیامت هم بتوانیم از بزنگاه‌ها به سلامت عبور کنیم، باید قرآن یاد بگیریم و از آموزه‌های آن استفاده کنیم.

یاربیگی با تأکید بر اینکه نباید قرآن مهجور بماند و فاصله بین ما و قرآن ایجاد شود، عنوان کرد: برخی‌ها برداشتی دارند که شیعیان تنها به اهل بیت (ع) و اهل سنت تنها به قرآن توجه می‌کنند، اما ما نه به معنای واقعه کلمه به سراغ قرآن و نه اهل بیت(ع) رفته‌ایم، زیرا این دو ثقل جدایی‌ ناپذیرند.

رئیس عقیدتی ـ سیاسی‌های وزارت دفاع و نیروهای مسلح در استان فارس یادآور شد: در ایام دهه ولایت و امامت برگزاری این مسابقات قرآن در حقیقت تجدید میثاق با قرآن و اهل بیت (ع) است.

در ادامه این مراسم امیر «فتح‌پور»، رئیس هیئت داوران این مسابقات نیز به ارائه توضیحاتی درباره نحوه برگزاری این رقابت‌ها پرداخت و یادآور شد: که داوری این رقابت‌ها مطابق آیین‌نامه رسمی مسابقات قرآن برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در این مسابقات ۶ نفر از داوران استان فارس حضور دارند، گفت: احمد و علی راسخی، لک‌زایی، گلزار، حسینیان و فتح‌پور داوران این دوره از مسابقات هستند.

مراسم اختتامیه این مسابقات و معرفی نفرات برگزیده روز سه‌شنبه 14 شهریورماه در مجموعه صنایع الکترونیک شیراز و با حضور مسئولان لشکری و کشوری برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار