فرهنگی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

ساده‌زیستی و ازخودگذشتگی شهدا الگوی مسئولان نظام باشد/ آموزش و پروش مهم‌ترین عامل در ترویج فرهنگ دفاع مقدس

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: مربیان، آموزگاران و اساتید دانشگاهی که به تعلیم و تربیت نسل امروز می‌پردازند، از مهم‌ترین عوامل ترویج‌دهنده‌ فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس هستند.
کد خبر: ۲۵۵۸۲۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸ - 23September 2017

محمدحسین فرهنگی ساده‌زیستی و از خودگذشتگی شهدا الگوی مسوولین نظام باشد/ آموزش و پروش مهم‌ترین عامل در ترویج فرهنگ دفاع مقدسنماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، با اشاره به نقش والا و بی‌بدلیل شهدای گرانقدر دوران دفاع مقدس در امنیت، آسایش و اقتدار نظام جمهوری اسلامی اظهار داشت: در دوران جنگ تحمیلی رزمندگان دلاور اسلام برای حفاظت از وجب به‌ وجب خاک کشور، چشم از تمام لذت‌های زندگی بستند و رضای خدا را بر خواسته‌های دنیوی خود ترجیح دادند و در راه دفاع از انقلاب، جان خود را فدا کردند و مورد برترین رحمت که همان شهادت در راه خداست، قرار گرفتند.

فرهنگی آموزش و پرورش را از مهم‌ترین ابزارهای ترویج دهنده‌ فرهنگ ایثار و شهادت دانست و افزود: جامعه‌ای که ما امروز در کمال آسایش و امنیت در آن زندگی می‌کنیم، همه مرهون شهامت، ایثار و شهادت رزمندگان دفاع مقدس است.

وی عنوان کرد: امروز این ما هستیم که باید یاد و خاطره شهدا را زنده بداریم. مربیان، آموزگاران و اساتید دانشگاهی که به کار تعلیم و تربیت نسل امروز می‌پردازند، از مهم‌ترین عوامل ترویج دهنده‌ فرهنگ ایثار، شهامت و شهادت رزمندگان در هشت سال جنگ تحمیلی هستند.

این نماینده مجلس گفت: یادگاران دوران دفاع مقدس که امروز در لباس‌های مختلف به مردم و کشور خدمت می‌کنند با رفتار صحیح خود الگوی مناسب برای جامعه هستند و در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نقش به‌سزایی دارند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، بهره‌گیری صحیح از شبکه‌های مجازی در بازگوکردن خاطرات رزمندگان و وقایع جنگ تحمیلی را عاملی مهم دانست و خاطرنشان کرد: در دنیای کنونی، رسانه‌ها خصوصا شبکه‌های مجازی که مورد استفاده عموم  مردم قرار گرفته، عاملی تاثیرگذار در بازگوکردن ایثارگری، رشادت و حماسه‌آفرینی‌های رزمندگان دفاع مقدس هستند.

فرهنگی در پایان سخنان خود، با اشاره به سبک زندگی شهدا گفت: مسئولان نظام باید از اشرافی‌گری پرهیز کنند و سبک زندگی شهدا که همان ساده‌زیستی، از خودگذشتگی، قناعت و خدمت به مردم در راه خدا بود را سر لوحه‌ی کارهای خود قرار دهند.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها