دفاع پرس از آخرین تحولات سوریه گزارش می‌دهد؛

پیشروی ارتش و مقاومت اسلامی در غرب شهر دیرالزور/ مرگ 14 غیرنظامی در حملات ائتلاف بین‌المللی به رقه

پیشروی نیروهای ارتش سوریه و مقاومت اسلامی به سمت غرب شهر دیرالزور و مرگ 14 شهروند سوری در حملات جنگنده‌های ائتلاف بین‌المللی به شهر رقه از مهم‌ترین اخبار تحولات سوریه در 24 ساعت گذشته است.
کد خبر: ۲۵۵۸۸۹
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۹ - 05September 2017
به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، ارتش سوریه و نیروهای مقاومت اسلامی (حزب‌الله و لشکر فاطمیون) به پیشروی خود به سمت شهر دیرالزور و دیگر نواحی تحت اشغال گروهک تروریستی داعش در این استان مرزی سوریه ادامه می‌دهند.
 
در همین راستا فاصله نیروهای ارتش و مقاومت با مقر تیپ 137 در غرب شهر دیرالزور به 3 کیلومتر کاهش پیدا کرد. طی این حمله، رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان (حزب‌الله) موفق به آزادسازی شهرک «کباجب» و نیروهای لشکر فاطمیون موفق به آزادسازی شهرک «شولا» در حومه غربی شهر دیرالزور شدند.
 
این پیشروی باعث شد فاصله یگان‌های پیشرو تا شهر دیرالزور در ناحیه میدان‌های نفتی به 3 کیلومتر و در حومه شرقی شولا به 22 کیلومتر کاهش پیدا کند.
 
پیشروی ارتش و مقاومت اسلامی در غرب شهر دیرالزور/ مرگ 14 غیرنظامی در حملات ائتلاف بین‌المللی به رقه 
علاوه بر این، یگان مهندسی ارتش سوریه و مقاومت اسلامی نیز فعالیت خود برای پاکسازی میادین مین کارگذاشته شده توسط داعش در فاصله 3 کیلومتری میان چاه‌های نفت تا مقر تیپ 137 را آغاز کرد.
 
با وجود حضور 65 تا 70 هزار شهروند غیرنظامی در مناطق تحت محاصره داعش در شهر دیرالزور، نیروهای داعش دست به یک فرار گسترده در محورهای پیشروی ارتش سوریه و مقاومت زدند.
 
ستاد تبلیغات جنگ مقاومت اسلامی (الاعلام الحربی) با اعلام این خبر افزود: «تمام فرماندهان و عناصر داعش در محورهای ارتش و مقاومت اسلامی دست به فرار گسترده زدند و سلاح‌های خود را نیز رها کردند.»
 
همزمان با انتشار اخبار پیشروی گسترده ارتش و مقاومت اسلامی به سمت شهر دیرالزور، تلویزیون سوریه اعلام کرد که وزارت تجارت این کشور ده‌ها کامیون حامل مواد غذایی برای رساندن به مردم آماده کرده است که همراه با نیروهای ارتش و مقاومت وارد این شهر خواهد شد.
 
با این حال طی پیشروی نیروهای ارتش و مقاومت اسلامی در استان دیرالزور، دو تن از نظامیان مستشار روس کشته شدند. وزارت دفاع روسیه با اعلام این خبر افزود: این دو نظامی در اثر اصابت ترکش‌های خمپاره در حومه شهر، دیروز جان خود را از دست دادند.
 
پیشروی ارتش و مقاومت اسلامی در غرب شهر دیرالزور/ مرگ 14 غیرنظامی در حملات ائتلاف بین‌المللی به رقه 
همزمان با حمله گسترده نیروهای مقاومت به مناطق تحت اشغال داعش در شهر و استان دیرالزور، ارتش سوریه و مقاومت اسلامی حلقه محاصره به دور تروریست‌ها در حومه شرق استان‌های حمص و حماه را تنگ‌تر کردند.
 
نیروهای ارتش و مقاومت اسلامی در ادامه این عملیات موفق به آزادسازی سه روستای «قنبر»، «مسعده» و «حماده عمر» در شرق استان حماه شدند. طی این عملیات تعدادی از تروریست‌های داعش کشته و زخمی شدند.
 
در شمال سوریه بالگردهای ارتش سوریه اعلامیه‌ها بر فراز شهرک «معره مصرین» در شمال استان ادلب پخش کردند. ارتش سوریه در این بیانیه خطاب به اهالی مناطق با دادن تضمین عدم تعقیب در صورت کنار گذاشتن فعالیت مسلحانه، از آن‌ها خواسته است که مانند بسیاری از مناطق دیگر این کشور، به طرح مصالحه و آشتی ملی بپیوندند.
 
پیشروی ارتش و مقاومت اسلامی در غرب شهر دیرالزور/ مرگ 14 غیرنظامی در حملات ائتلاف بین‌المللی به رقه 
در استان حلب نیز 400 تن از اهالی شهر حلب به آن برگشتند. وزارت دفاع روسیه با اعلام این خبر، از طرح خود برای بازگشت شهروندان سوری به مناطق تحت کنترل کردها در شمال سوریه خبر داد. همچنین سازمان شبه‌نظامی کرد موسوم به «یگان‌های پاسدار خلق» (وای‌پی‌جی) شهر «داره عزه» در غرب استان حلب را با موشک هدف حمله قرار داد.
 
در استان رقه نیز 14 تن از مردم غیرنظامی این شهر در حمله هواپیماهای ائتلاف بین‌المللی به شهر رقه جان باختند. شبکه «روسیا الیوم» با پخش این خبر، از «دوار النعیم» (میدان النعیم) به عنوان محل حمله هوایی جنگنده‌های تحت فرمان آمریکا در شهر رقه نام برد.
 
در استان لاذقیه در شمال غرب سوریه نیز تروریست‌های تکفیری یک واحد مسکونی در منطقه «قنینص» در شهر لاذقیه را هدف حمله موشکی قرار دادند. از تلفات این حمله خبری منتشر نشده است.
 
انتهای پیام/ 421
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار