هاشمی‌نژاد در نماز جمعه تهران:

آمار ۱۷ هزار و ۱۶۰ شهید ترور نشان‌دهنده خباثت دشمنان انقلاب است

دبیر کنگره ۱۷ هزار شهید ترور گفت: آمار ۱۷ هزار و ۱۶۰ شهید ترور تا سال ۱۳۹۰ نشان دهنده خباثت دشمنان انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۲۵۵۹
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۰ - 30August 2013

آمار ۱۷ هزار و ۱۶۰ شهید ترور نشان‌دهنده خباثت دشمنان انقلاب است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، محمدجواد هاشمینژاد دبیر کنگره 17 هزار شهید ترور طی سخنانی پیش از خطبههای نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به فرارسیدن هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت: در این ایام یاد رئیس جمهور محبوب شهید محمدعلی رجایی و نخست وزیر دانشمند شهید حجتالاسلام دکتر باهنر را گرامی میداریم.


وی افزود: کشور جمهوری اسلامی ایران در طول حیات خود سالهای سال بدون وقفه هجمهها و توطئههای گوناگونی را تجربه کرده است که بعضی از آنها زماندار بوده و در مقطع خاصی اتفاق افتاده است و بعضی از آنها نیز مستمرا در طول 33 سال گذشته همراه با انقلاب اسلامی ادامه داشته است.


دبیر کنگره 17 هزار شهید ترور تصریح کرد: بزرگترین و مصیبتبارترین توطئههای استکبار علیه کشورمان حربه تروریسم بوده است. جمهوری اسلامی از بعضی جهات به خصوص هدف قرار گرفتن و قربانی تروریست بودنش بینظیر است. عمر جنایات ترویستی در کشور ما و به خصوص بعد از  انقلاب اسلامی به بلندای عمر انقلاب اسلامی است و از ماههای اول پیروزی انقلاب این حربه توسط دشمنان مورد استفاده قرار گرفته است.


هاشمینژاد با بیان اینکه در سالیان گذشته استکبار تلاش زیادی انجام داده است تا حمایتش از کارهای زشت و سخیف تروریستی را مخفی نگه دارد، افزود: گذشت زمان و بیداری اسلامی و بیداری ملتها در منطقه که کلید آن در انقلاب اسلامی متبلور شد و مستمرا تا به امروز ادامه پیدا کرده است، موفق شدیم چهره حقیر دشمنان را با موفقیت نشان دهیم.


وی ادامه داد: امروز ملاحظه میکنیم که در منطقه چه فجایعی رخ میدهد دشمنان تصور میکردند پس از پیروزی انقلاب اسلامی اگر رهبران فکری انقلاب را حذف فیزیکی کنند، در سایه این اتفاق در جامعه هرج و مرج رخ میدهد و در سایه آن انقلاب توسط استکبار تصاحب میشود و شاید به لحاظ ظاهری این ملاحظه دور از واقعیت نباشد. اما چسبیدگی ملت ایران به افکار انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره)، معنوی بودن انقلاب اسلامی، و پشتیبانی ملت از انقلابشان این حرکت را خنثی کرد.
 

دبیر کنگره 17 هزار شهید ترور خاطرنشان کرد: سرکرده سازمان منافقین در ابتدای جنایتهایی که در مورد کشورمان انجام میدادند پیشبینی کرده بود که در عرض 6 ماه انقلاب اسلامی ساقط میشود. شناخت آنها از استوانهها و رهبران فکری انقلاب اسلامی خیلی دقیق بود و در اولین حرکات خود شهید مطهری و شهید مفتح را به شهادت رساندند.


هاشمینژاد افزود: سازمان منافقین اولین هدف خود را رهبر معظم انقلاب تشخیص داد و بعد نیز رئیس جمهور و نخستوزیر کشور را هدف قرار دادند. همچنین در مراکز شهرستانها نیز نمایندگان حضرت امام خمینی(ره) که محور حرکتهای انقلابی بودند را هدف قرار میدادند. اگر این حرکت با واکنش گسترده مردمی مواجه نمیشد قطعا دشمن را به اهداف خود میرساند. اما مردم این توطئهها را یکی پس از دیگری خنثی کردند.


وی تاکید کرد: بنابراین دشمن به این نتیجه رسید که باید مردم را از صحنه جدا کند و لذا اهداف خود را در کوچه، بازار و خیابان شناسایی و سر لولههای تفنگ خود را بر مردم نشانه گرفت و قشر وسیعی از مردم را به شهادت رساند بطوری که هر فرد طرفدار انقلاب را مورد هدف قرار میداد.


دبیر کنگره 17 هزار شهید ترور اضافه کرد: آمار 17 هزار و 160 شهید ترور تا سال 1390 نشان دهنده خباثت دشمنان انقلاب اسلامی است. بعضی از گروهکها اعلام میکنند که ما هدفهای نظامی یا رهبران سیاسی را زدهایم اما سوال این است مگر یک کشور به چه میزان رهبران فکری و یا مسئولان نظامی دارد. لذا در واقع آنها همه اقشار ملت را مورد هدف قرار دادند.


هاشمینژاد گفت: اگر حمایتهای مستقیم کشورهای غربی به خصوص آمریکاییها نبود، امروز به این میزان شاهد تلفات در بخش ترور نبودیم. مثلا سازمان منافقین از همان ابتدا مقر اصلی خود را در کشور فرانسه قرار داد و بلافاصله در کشورهای اروپایی مقر تشکیل داد و در کشور آمریکا نیز دفاتر خود را باز کرد و شاهد بودیم که همه کشورهای غربی امکانات رسانهای، لجستیکی و اطلاعاتی خود را در اختیار آنها قرار دادند.


وی ادامه داد: بنده در سفر به این کشورها از نزدیک امکانات و توان کار آنها را مشاهده کردم و این در حالی  است که این امکانات در اختیار یک شهروند اروپایی قرار ندارد. منافقین تخلفات مختلفی را در کشورهای اروپایی انجام میدهند در حالی که هیچ کس متعرض آنها نمیشود.


دبیر کنگره 17 هزار شهید ترور ادامه داد: دادگاه حمایت از قانون اساسی آلمان طی دو سال گذشته گزارش مفصلی از نحوه عملکرد اعضای سازمان منافقین در این کشور را پخش کرد و موارد متعددی از نقض قوانین در این کشور را اعلام کرد. مثلا به عنوان نمونه اعلام کرد که منافقین تعداد زیادی از اسامی را به عنوان لیست دریافت کنندگان بیمه بیکاری ارائه کرده در حالی که تعداد زیادی از آن افراد در آلمان نبودند. اگر یک شهروند آلمانی و یا فرانسوی چنین تخلفاتی را انجام دهند، قطعا زیر 20 سال مجازات زندان ندارد.


هاشمینژاد ادامه داد: مواردی که کشور آمریکا از تخلفات گروهک منافقین اعلام میکند، حقیقتا حیرتانگیز است. در سال 1997 وزارت امور خارجه آمریکا لیست مفصلی از سوابق سازمان منافقین ارائه کرد و صراحتا اعلام کرد که رئیس دیوان عالی کشور ایران، رئیس جمهور و نخستوزیر و هزاران هزار نفر از ملت بیگناه ایران توسط این سازمان هدف قرار گرفتهاند. در این گزارش تاکید شده که سازمان منافقین به شدت مورد نفرت و کینه ملت ایران قرار دارد. چرا که خیانتهای فراوانی در زمان جنگ ایران و عراق انجام داده است.


وی خاطرنشان کرد: اما با وجود همه گزارشها حتی یک نفر از اعضای سازمان منافقین بازداشت نمیشود. آمریکا در سال 1997 بنابر ملاحظاتی سازمان منافقین را در لیست گروههای تروریستی جای میدهد و 13 سال این سازمان در لیست سازمان گروهکهای تروریستی قرار داشت اما یک نفر از اعضای این سازمان نیز بابت جنایات فراوان بازداشت نمیشود.


دبیر کنگره 17 هزار شهید ترور ادامه داد: با این وجود در سال گذشته شاهد بودیم که با وجود جنایتهای فراوان سازمان منافقین از لیست گروهکهای تروریستی خارج میشود و حتی به آنها اجازه میدهند که در نزدیکی کاخ سفید دفاتر خود را باز کنند. این نشان میدهد که دشمن از همه ابزارها بخصوص ابزار کثیف تروریست علیه ملتها استفاده میکند.


هاشمینژاد اضافه کرد: امروز نمونه عیان و آشکار این سیاست را در منطقه و بویژه در کشور سوریه میبینیم. گروههای تبهکار و جنایتکار که از انجام جنایات خود در مقابل دوربین و به صورت آشکار هیچ ابایی ندارند، به صورت رسمی از کشتار حمایت میکنند و بیشرمانه اسم آن را حمایت از آزادی و حقوق ملتها میگذارند.


وی تاکید کرد: ملت ما یاد گرفته است که چگونه روی پای خود بایستد. حقیقتا اگر هوشیاری ملت نبود کشور در همان سالهای ابتدایی انقلاب با همین یک توطئه ساقط میشد. چرا که در آن زمان حتی نهادهای امنیتی نیز شکل نگرفته بود و ساختار حکومتی وجود نداشت. اما به یکباره با هجمههای سنگین نظامی مواجه شدیم که یکی از آنها تروریسم بود.


دبیر کنگره 17 هزار شهید ترور با بیان اینکه در آن زمان حتی روزی 100 ترور در کشور انجام میشد، افزود: اینکه چگونه در عرض دو تا سه سال توانستیم این موضوع را مهار کنیم، به کمک سازمان اطلاعات 36 میلیونی بود. آنچه امروز مجددا امکان سوءاستفاده گروهکها را در داخل فراهم میکند باید مراقب آن باشیم و امروز رسانههای نوین زمینههایی را برای سوءاستفاده این گروههای تبهکار فراهم میکند.


هاشمینژاد خاطرنشان کرد: امروز بعضی از رسانههای اینترنتی توانستند دامهایی را در راه جوانان بگذارند و با استفاده از فریبهایی آنها را جذب کنند و امروز وظیفه ماست که این آگاهیدهی را نسبت به جوانان داشته باشیم و دستگاههای ذیربط این خطر را جدی بگیرند.


وی گفت: فردا به مناسبت سالگرد شهادت رئیس جمهور و نخستوزیر شهید اولین کنگره 17 هزار شهید ترور در کشورمان برگزار خواهد شد تا بتوانیم در دو سطح داخلی و بینالمللی آگاهیبخشی داشته باشیم.


دبیر کنگره 17 هزار شهید ترور خاطرنشان کرد: امیدواریم در سایه همت مسئولین و دولتمردان و همکاریهای مردمی و نهادهای مسئول بتوانیم چهره مظلوم جمهوری اسلامی ایران و مردممان که سالها به ناحق توسط استکبار به حمایت از تروریست متهم شده از بین برود و به دنیا نشان دهیم که بزرگترین تروریست عالم آمریکا است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار