در گفت‌وگو با دفاع پرس مطرح شد؛

روایت پدر شهید شفیعی از دو سال انتظار برای بازگشت پیکر فرزندش

پدر شهید محمود شفیعی از دو سال انتظار برای بازگشت پیکر فرزندش و دیدار دوباره با او در معراج‌الشهدا می‌گوید.
کد خبر: ۲۵۵۹۰۴
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰ - 05September 2017
روایت پدر شهید شفیعی از دو سال انتظار برای بازگشت پیکر فرزند

«حسن شفیعی» پدر شهید مدافع حرم محمود شفیعی در حاشیه مراسم وداع با پیکر شهید که روز گذشته در معراج‌الشهدای تهران برگزار شد در گفت و گو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس از دو سال انتظار برای بازگشت پیکر فرزندش گفت و اظهار داشت: هر لحظه که تلفن زنگ می خورد، می گفتیم حاجی آمده است. خودش می خواست مثل حضرت زهرا (س) گمنام، شهید شود. ما نگران بودیم و حالا که برگشته است کمی از نگرانی درآمدیم. دعا می کنیم خدا به همه خانواده های شهدا صبر و استقامت بدهد. به راهی که رفته است افتخار می کنیم، با شهادتش به ما عزت داد، همه چیز را فدا کرد تا برای ما عزت بخرد. حضرت زینب (س) با آن همه مصیبتی که دید فرمود جز زیبایی چیزی ندیدم ماهم به خاطر ائمه صبر می کنیم.

وی در خصوص آخرین خداحافظی‌اش با شهید و آخرین سفارش های او به خانواده بیان کرد: آخرین خداحافظی اش در منزل ما بود. همیشه به ما می گفت باهم خوب باشید. اقوام را سر بزنید، فامیل را سر بزنید و صله رحم کنید. سعی کنید بین فامیل اختلافی نباشد.

پدر شهید شفیعی ادامه داد: اصلا به ما نمی گفت که به سوریه می رود. چندباری هم که رفت چیزی نگفت، می گفت مشهد هستم. ما می فهمیدیم که سوریه رفته است ولی چیزی نمی گفت که ما نگران نشویم. ایشان هدفش این بود که ما ناراحت نشویم، نمی خواست ناراحتی پدر و مادرش را احساس کند.

پدر شهید با اشاره به حضورش در معراج الشهدا و دیدار دوباره با فرزندش گفت: کفنی که تبرکی از کربلا برای خودم خریده بودم تا محمود روزی آن را به تنم کند، امروز برای پسرم آوردم.

وی در خصوص نحوه شهادت فرزندش ادامه داد: تکفیری‌ها 29 آذرماه بعد از فتح خان طومان، در زمان آتش بس دشمن حمله می کنند و محمود را که در ماشینی بود به شهادت می رسانند. دوستانش تعریف کردند که تکفیری ها پیکر را به همراه ماشین بردند. ما بعد از چند ماه از گفته های دیگران فهمیدیم شهید شده است ولی باز هم یقین نداشتیم.

پدر شهید به لحظه شنیدن خبر شهادت فرزنش اشاره کرد و افزود: خبر شهادت را که شنیدم، گفتم خدایا امانتی بود که به تو پس دادم. خوشحالم در راه دفاع از اهل بیت (ع) و حریم حضرت زینب (س) رفته است. با اینکه خانواده و دوستانش ناراحت هستند ولی از اینکه به راه خوب رفته است خوشحالیم.

وی از ارادت شهید به حضرت زهرا (س) گفت و ادامه داد: به همه ائمه ارادت داشت، ولی ارادتش به حضرت زهرا (س) جور دیگری بود، همیشه به مداح های هیئت می گفت آخر مجلس را با نام حضرت زهرا (س) تمام کنید. در وصیت‌نامه‌اش هست که توصیه کرده در مراسم مربوط به ائمه غریب حضور پیدا کنید.

پدر شهید به فعالیت های جهادی فرزندش اشاره کرد و افزود: ایشان 12 سال بود که در جبهه جهادی به نام «معبری به آسمان» فعالیت می کرد و برای خدمت رسانی به مناطق محروم و کارهای عمرانی و ساخت و ساز فعال بود.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها