سردار منتظرالمهدی در جمع خبرنگاران:

تنها نیروی انتظامی در رابطه با عفاف و حجاب مسئول نیست

سخنگوی نیروی انتظامی با اشاره به مسئولیت داشتن 27 دستگاه و نهاد کشور در رابطه با عفاف و حجاب گفت: تنها نیروی انتظامی در این رابطه مسئول نیست.
کد خبر: ۲۵۵۹۲۲
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۲ - 05September 2017
تنها نیروی انتظامی در رابطه با عفاف و حجاب مسئول نیست
به گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، سردار «سعید منتظرالمهدی» معاون اجتماعی و سخنگوی نیروی انتظامی در حاشیه اختتامیه جشنواره «چادرهای آسمانی» در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این جشنواره در ماه آینده در تمامی استان‌های کشور توسط معاونت‌های اجتماعی فرماندهی انتظامی استان‌ها برگزار می‌شود.
 
وی خاطرنشان کرد: اعتقاد ما بر این است که جنس حجاب، جنس ایجاب، تشویق، ترغیب، تسهیل، تکریم و تعظیم است و اساسا در این حوزه اقدامات سلبی از نظر ما در آخرین مرحله قرار دارد. به عنوان پلیس جامعه اسلامی تلاش می‌کنیم، فطرت پاک بانوان کشورمان را بیدار کنیم.
 
منتظرالمهدی عنوان کرد: بر اساس پیمایشی که سالیان گذشته انجام گرفته است، گرایش و اعتقاد بانوان ما به حجاب بیشتر شده است. بیش از 70 درصد زنان ما امروز به این مساله اعتقاد دارند، البته بین اعتقاد تا عمل فاصله‌ای وجود دارد که ما باید این فاصله را کم کنیم.
 
وی گفت: کار پلیس در رابطه با عفاف و حجاب در دو بخش است. بخشی فرهنگی و ایجابی و بخس دیگر اقدامات سلبی است. ما با توجه به سنجش میزان استرس جامعه اقدامات خود را انجام می‌دهیم. قوه قضائیه نیز در این زمینه فعالیت می‌کند.
 
معاون اجتماعی ناجا بیان کرد: احیا و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب تنها توسط یک دستگاه امکان‌پذیر نیست؛ لذا شرکای اجتماعی باید پای کار بیایند و کار را از مبدا عیب‌یابی و به آن بپردازند و دستگاه‌هایی که قدرت اجرایی لازم را دارند برای حل این معضل اجتماعی باید به میدان عمل بیایند.
 
وی افزود: ما مطالبه‌ای نیز از خبرنگاران و رسانه‌ها داریم که در راستای ترویج عفاف و حجاب و در نقش مطالبه‌گر، نهادهای مسئول را پای کار بیاورند.
 
منتظرالمهدی تصریح کرد: ما برای پرسنل ناجا در حوزه امنیت اخلاقی و دیگر عزیزان انتظامی، ارتقای دانش، سواد رسانه‌ای و برخورد مناسب با مردم در دستور کار داریم. طبیعتا این آموزش‌ها در کنار هم جواب می‌دهند. تلاش ما بر این است که حوزه اجتماعی به حوزه قضایی و سلبی ختم نشود؛ در عین حالی که قانون هم باید رعایت شود.
 
وی در خصوص فروشگاه‌هایی که به عرضه پوشاک‌های نامناسب می‌پردازند، گفت: حوزه اماکن ما فعالیت خود را در این رابطه انجام می‌دهد اما همانطور که گفتم این کار به تنهایی از عهده نیروی انتظامی بر نمی‌آید.
 
سخنگوی ناجا در پایان گفت: پلیس را نباید در برابر مردم قرار دهیم. پلیس طبق وظایف خود عمل می‌کند و یکی از این وظایف حفظ ارزش‌های نظام جمهوری اسلامی ایران است که در این رابطه کوتاه نخواهیم آمد.
 
انتهای پیام/ 221
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار