انتقاد سردار اشتری از کم‌کاری دستگاه‌ها در رابطه با عفاف و حجاب

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص عفاف و حجاب به انتقاد از کم‌کاری دستگاه‌ها در اجرای این مصوبات پرداخت.
کد خبر: ۲۵۵۹۳۵
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۶ - 05September 2017
انتقاد سردار اشتری از کم‌کاری دستگاه‌ها در رابطه با عفاف و حجاب
به گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، سردار «حسین اشتری» فرمانده نیروی انتظامی در اختتامیه جشنواره «چادرهای آسمانی» که صبح امروز در سالن خلیج فارس موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکنون سیصد مصوبه در خصوص موضوع عفاف و حجاب تصویب و آن را به 27 دستگاه ابلاغ کرده است و بخشی از این مصوبات به نیروی انتظامی مربوط می‌شود.
 
وی افزود: سوال این است که آیا امروز همه دستگاه‌ها و مجموعه‌های ذیربط وظایف خود را در این رابطه به درستی انجام می‌دهند؟ متاسفانه نیروی انتظامی که باید به عنوان ایستگاه آخر اجرای طرح عفاف و حجاب باشد، به خاطر کم‌کاری برخی نهادها هم در ایستگاه نخست، هم در ایستگاه میانی و هم در ایستگاه آخر در حال انجام وظیفه است، در حالی که همه دستگاه‌ها باید به وظایف قانونی خود عمل کنند.
 
سردار اشتری عنوان کرد: امروز برخی به ما می‌گویند شما به این موضوعات چه کار دارید، که باید به این افراد گفت این وظیفه قانونی ماست. مگر می‌توانیم به وظایف قانونی خود در مقابله با آسیب‌های اجتماعی و تهدیدات پیش‌رو عمل نکنیم؟
 
وی ادامه داد: در حالی که پیش از هر چیز مقابله با این آسیب‌ها وظیفه شرعی تک تک ماست و در مرحله بعد وظیفه قانونی ماست. متاسفانه در خیلی از موارد هم نتوانستیم تمامی خواسته‌هایی که قانون از ما انتظار دارد را انجام دهیم که البته علت آن دیگرانی هستند که نیامده‌اند با ما همکاری کنند و افرادی که در این رابطه وظیفه داشتند پای کار نیامدند. در حالی که همه ما نسبت به این مساله مهم مسئولیت داریم و سهیم هستیم.
 
فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه باید در حوزه عفاف و حجاب از تمامی ظرفیت‌ها استفاده کنیم، افزود: ما اعتقاد داریم پیشگیری اجتماعی، فرهنگ‌سازی و آگاه سازی جوانان می‌تواند از اقدامات سلبی پلیس و امر و نهی بکاهد و پلیس تاکنون در این رابطه اقدامات مناسب و گام‌های خوبی را جهت آگاه سازی جوانان برداشته است.
 
سردار اشتری گفت: همچنین نیروی انتظامی اقدامات پیشگیرانه را در مدارس، دانشگاه‌ها، مراکز تجمع خواهران و برادران جوان و مساجد و مکان‌های عمومی با رویکرد اجتماعی انجام می‌دهد.
 
فرمانده ناجا بیان داشت: نیروی انتظامی بر اساس قوانین و مطالبات مردم عزیز و متدین و مراجع عظام تقلید وظیفه پاسداری از ارزش‌های انقلاب اسلامی را بر عهده دارد و در این رابطه با هرگونه ناهنجاری آسیب‌زا که تبعات آن به جامعه برمی‌گردد نیز مقابله می‌کند؛ لذا تاکنون اقدامات لازم را انجام داده که اثرات خوبی هم در جامعه داشته است.
 
وی عنوان کرد: امیدواریم که نخبگان عزبز و مسئولان محترم ما را در اجرای اقدامات کمک کنند تا بتوانیم در ادامه راه موفق‌تر پیش برویم.
 
سردار اشتری در پایان گفت: ما معتقدیم غالب زنان و مردان جامعه ما عفیف و با حیا هستند، به طوری که حتی وقتی با مواردی از ناهنجاری‌ها مواجه می‌شویم، معتقدند که کارشان صحیح نبوده است.
 
انتهای پیام/ 221
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار