مدیرعامل مجمع نوشت‌افزار ایرانی اسلامی:

پرچم نوشت‌افزار ایرانی ـ اسلامی به همت جوانان مومن انقلابی بلند شد/ ورود 70 تولیدکننده در عرصه نوشت افزار

سعید حسینی گفت: تولید نوشت‌افزار ایرانی ـ اسلامی با حضور جوانان مؤمن و انقلابی آغاز شد و در کنار آنها مشارکت تولیدکننده‌هایی را داشتیم.
کد خبر: ۲۵۵۹۶۶
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۹ - 05September 2017
لبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، «سعید حسینی» در ابتدای مراسم افتتاح نمایشگاه «ایران نوشت»، مدیرعامل مجمع نوشت‌افزار ایرانی ـ اسلامی با اشاره به اینکه مخاطب اصلی نوشت‌افزار کودکان و نوجوانان هستند اظهار داشت: آنچه که برای ما مهم است این است که کودکان و نوجوانان، مخاطب اصلی محصولات فرهنگی هستند و با توجه به رویکردی که جهان برای تربیت کودکان دارد، ما نباید از این مخاطبان غافل شویم. شخصیت‌سازی، رویکرد اصلی فعالیت‌های فرهنگی در حوزه کودک و نوجوان است در حالی که ما در این حوزه با قالب‌های ده سال گذشته کار می‌کنیم و حرف تازه‌ای نداریم.

حسینی ادامه داد: طبق تحقیقات انجام شده بیش از 3 ساعت مصرف انیمیشن در روز در بین کودکان وجود دارد و کشورهای غربی از این مسیر ذهن و جهان کودکان و نوجوانان را شکل می‌دهند. در تمام دنیا از محصولات کاراکترمحور برای محصولات کودک استفاده می‌شود، در حالی که در کشور ما به خاطر نبود محصول متناسب با فضای کشور، از تولیدات فرهنگی متعارض با فرهنگ خودمان استفاده می‌کنیم.

مدیرعامل مجمع نوشت‌افزار ایرانی ـ اسلامی تصریح کرد: این حرکت با حضور جوانان مؤمن و انقلابی آغاز شد و در کنار آنها مشارکت تولیدکننده‌هایی را داشتیم که می‌توانستند در بازار دست به فعالیت سودآورتر بزنند، اما پای کار ماندند تا این پرچم بلند شود.

وی افزود: این کار با 2 یا 3 تولیدکننده شروع شد، اما اکنون بیش از 70 تولیدکننده داریم و شاهدیم که تولیدکنندگان علاوه بر نوشت‌افزار در تولید سایر محصولات فرهنگی کودک و نوجوان نیز فعال شده‌اند. امیدواریم طی پنج سال آینده به جایی برسیم که محصولات ایرانی ـ اسلامی به آسانی در دسترس همه قرار بگیرد. بازار نوشت‌افزار کشور ظرفیت 150 میلیون جلد دفاتر تحصیلی را با گردش 4 هزار میلیارد تومان داراست، در حالی که 5 تا 10 درصد بازار دراختیار محصولات ایرانی ـ اسلامی است.

در ادامه این مراسم «محمدحسین سیاح طاهری» فرزند شهید مدافع حرم سیاح طاهری برای رونمایی از پویش خیریه «صد برگ» به روی سن آمد و گفت: بازاریابی از تولید نوشت‌افزار بسیار مهم‌تر است و قاعدتاً پیش از تولید محصول باید به مخاطب و مصرف‌کننده آن فکر کرد. تولیدکننده باید به محل‌های فروش محصول خود بیندیشد.

وی افزود: ما برای اینکه محصول را به دست مخاطب برسانیم، باید به سلیقه او نیز توجه کنیم و به قول شهید سیاح طاهری باید زبان مخاطب را در کار فرهنگی پیدا کنیم و نیاز جوان و نوجوان امروز را با زبان مشترک باید برطرف کرد.

سیاح طاهری در پایان گفت: یکی از شاخص‌های کار فرهنگی، استقبال است و هر جا دیدیم مخاطب در آن حوزه زیاد است و رضایت دارند، می‌توانیم متوجه شویم که موفق بوده‌ایم.

در ادامه مراسم از پویش خیریه «صد برگ» با حضور فرزند شهید سیاح طاهری، مدیرعامل مجمع نوشت‌افزار ایرانی اسلامی، دبیر کل اتحادیه انجمن‌های اسلامی کشور و مدیر کل مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی شد.

در بخش پایانی مراسم «علی فریدونی» مدیر کل مجامع تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی وزارت ارشاد گفت: شکل‌دهی کارهای این چنینی که تأسیسی محسوب می‌شود کار سختی است و امروز در حالی پنجمین سال برگزاری این نمایشگاه را شاهد هستیم که استمرار آن نشان از موفقیت برگزارکنندگانش دارد.

وی افزود: وزارت فرهنگ با توجه به وظیفه ذاتی خود، جایزه کالاهای فرهنگی را پایه‌گذاری کرده و رسمیت یافتن آن نشان توجه وزارت فرهنگ به مقوله اقتصاد و فرهنگ است که وظیفه آن هماهنگی میان دستگاه‌های مرتبط است و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در راستای همین وظیفه خود از فعالیت‌هایی مانند این نمایشگاه حمایت می‌کند.

در انتهای این مراسم به رسم هر ساله پنجمین نمایشگاه «ایران نوشت» با حضور رضوانه باغبانی فرزند شهید مدافع حرم هادی باغبانی افتتاح شد.

انتهای پیام/ 121
نظر شما
پربیننده ها