صبح امروز صورت گرفت؛

امضای تفاهم‌نامه همکاری بین بسیج و کمیته امداد امام خمینی (ره)

تفاهم‌نامه همکاری بین بسیج و کمیته امداد امام خمینی (ره) جهت ارائه خدمات اجتماعی به مددجویان به امضا روسای این سازمان‌ها رسید.
کد خبر: ۲۵۵۹۸۳
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۸ - 05September 2017
امضای تفاهم‌نامه همکاری بین بسیج و کمیته امداد امام خمینی (ره)
به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، طی توافق کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بسیج مستضعفین، سازمان بسیج احداث 10 هزار مسکن، تهیه 100 هزار بسته کبف و لوازم تحریر، ارائه خدمات بهداشتی و سلامتی به 500 هزار مددجوی کمیته امداد و خدماتی از این قبیل را متعهد شد.
 
«سید پرویز فتاح» رئیس کمیته امداد در مراسم امضای توافقنامه همکاری با رئیس سازمان بسیج مستضعفین، با بیان اینکه همکاری سپاه و بسیج با این نهاد از سال‌های گذشته وجود داشته اما در دو سال اخیر این همکاری تقویت شده است، گفت: هر طرحی که بسیج برای خدمت به نیازمندان اجرا کرده، تامین منابع مالی آن را نیز بر عهده گرفته است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته قرار شد با مشارکت بسیج 5 هزار مسکن برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد در مناطق محروم ساخته شود، گفت: اکنون بیش از 3 هزار واحد از این تعداد تحویل داده شده و طبق برنامه قرار است تا پایان امسال واحدهای باقی مانده نیز تکمیل شود.

رئیس کمیته امداد با اعلام اینکه طبق این توافق‌نامه کمیته امداد با مشارکت سازمان بسیج مستضعفین 10 هزار واحد مسکونی برای نیازمندان خواهند ساخت، افزود: تعمیر و بهسازی 20 هزار واحد مسکونی و ساخت 10 هزار چشمه سرویس بهداشتی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد از دیگر موارد این توافق‌نامه است.

فتاح ارائه خدمات بهداشتی و سلامتی به 500 هزار مددجوی تحت حمایت این نهاد را یکی دیگر از موارد این توافق‌نامه عنوان کرد و گفت: این خدمات با استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی پزشکی، دندانپزشکی و تخصصی با تامین تجهیزات تخصصی مورد نیاز از سوی دو طرف ارائه می‌شود.

رئیس کمیته امداد از اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی برای 7 هزار نیازمند با مشارکت سازمان بسیج مستضعفین خبر داد و افزود: با توجه به فعالیت هر دو نهاد در زمینه خودکفایی نیازمندان با اجرای این توافق‌نامه می‌توان خدمات منسجم‌تری در زمینه آموزش مهارت‌های فنی‌وحرفه‌ای با توجه به توانایی مددجو و مقتضیات منطقه ارائه کرد.

وی با اعلام اینکه مدت اجرای این توافق‌نامه سه ساله است از همکاری در آزادی زندانیان جرایم غیر عمد نیازمند و حمایت از خانواده‌های آنها، مشارکت در جذب حامیان طرح اکرام ایتام و محسنین، ارائه خدمات حقوقی به مددجویان، تشکیل تعاونی‌ها‌ی اشتغال‌زایی، امدادرسانی در حوادث و سوانح غیرمترقبه به روستاهای محروم و حادثه دیده، پذیرش فرزندان مددجو به طور رایگان در مهدهای قرآنی مساجد و کمک به بازاریابی و فروش محصولات تولیدی مددجویان به عنوان سایر موارد این توافق‌نامه نام برد.

رئیس کمیته امداد با اعلام اینکه سازمان بسیج پیش از این 8 هزار فقره جهیزیه تهیه و در مناطق محروم کشور توزیع کرد، گفت:‌ اکنون نیز با توجه به آغاز بازگشایی مدارس کمیته با مشارکت سپاه و بسیج 100 هزار بسته لوازم تحریر و کیف برای توزیع میان دانش‌آموزان نیازمندان تهیه کرده است که پیش از بازگشایی مدارس در اختیار آن‌ها قرار خواهد گرفت.

سردار «غلامحسین غیب‌پرور» رئیس سازمان بسیج مستضعفین نیز در این مراسم با تاکید بر اینکه دستگاه‌های حاکمیتی موظف به ارائه خدمت صادقانه به مردم هستند، درباره توافق‌نامه مورد نظر توضیح داد: پیش از این خدمات ارائه شده به مناطق محروم و نیازمندان بدون جغرافیای خاص انجام می‌شد و انسجام مورد نیاز را نداشت اما با اجرای این توافق‌نامه گروه‌های جهادی و پزشکی به مدت سه تا پنج سال موظف به ارائه خدمات به یک منطقه مشخص می‌شوند تا این‌‌گونه کیفیت خدمات مورد نظر ارتقا یابد.
 
این تفاهم‌نامه به منظور ارتقای سطح کمی و کیفی خدمت‌رسانی به نیازمندان و مددجویان تحت حمایت «کمیته امداد» و توسعه و بسط خدمت‌رسانی به مستضعفان کشور، افزایش بنیه اقتصادی و خودکفایی مددجویان، صیانت از بنیان خانواده، تحقق اهداف اقتصاد مقاوتی، گسترش فرهنگ احسان، انفاق و نیکوکاری در سطح جامعه به امضای طرفین رسید.

بر اساس این تفاهم‌نامه ارائه آموزش‌های فنی، حرفه‌ای، مهارتی، کارآفرینی به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد و بسیجیان نیازمند، کمک به بازاریابی و فروش محصولات تولیدی از طریق ظرفیت‌های فروشگاهی طرفین و ایجاد نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌های محلی، فصلی و مناسبتی منطقه‌ای، استانی و ملی به صورت حضوری و یا مجازی، ساماندهی کسب و کارهای خرد و کوچک از طریق ایجاد و خوشه‌سازی و رفع مشکلات حقوقی و بهداشتی در حوزه اشتغال به عنوان تعهدات مشترک انجام خواهد شد.

بر اساس این تفاهم‌نامه مقرر شد نیاز مددجویان ساکن در مناطق با ضریب محرومیت بالا در زمینه‌های مشاوره و آموزش(تحصیلی، فرهنگی، حقوقی، اشتغال)، درمانی (چشم، دندان، آزمایشات عمومی)، عمرانی (سرویس بهداشتی، فضای خودکفایی، تأمین و تعمیر مسکن)، معیشتی (سبد بهداشتی و غذایی)، لوازم ضروری زندگی شناسایی و ارائه خدمت بر اساس این نیازسنجی انجام شود.

راه اندازی موسسه خیران استانی و شهرستانی توسط سازمان بسیج، مشارکت در جذب کمک‌ها و هدایای مردمی در مراسم و جشن های ملی مانند جشن عاطفه‌ها، توزیع سبد کالا و اطعام خانواده‌های نیازمند و جمع‌آوری زکات فطره در ماه مبارک رمضان، ترویج روش‌های نوین در پرداخت صدقه و توزیع و تخلیه صندوق‌های صدقه با هدف تسریع در ارائه خدمت و کاهش هزینه اجرایی، ارتقای سطح آگاهی حقوقی مددجویان و ارائه خدمات مشاوره حقوقی و انجام معاضدت رایگان برای افراد تحت حمایت کمیته امداد و خانواده‌های نیازمندان از طریق مشاوره وکلای نیکوکار بسیج حقوقدانان از جمله موارد مهم این توافق‌نامه است.

انتهای پیام/ 211
نظر شما
پربیننده ها