نماینده مردم طرقبه و شاندیز در مجلس:

مرکز فرهنگی دفاع مقدس باید محل جذب سرمایه­‌های فرهنگی باشد

نماینده مردم طرقبه و شاندیز در مجلس شورای اسلامی گفت: مرکز فرهنگی دفاع مقدس می­‌تواند به عنوان مرکزی برای جذب سرمایه­‌های فرهنگی به دور از سیاست‌زدگی و بدون توجه به سلایق مختلف سیاسی و با بهره­‌گیری از معارف آن دوران بهترین فرصت را برای همدل ساختن بیشتر مردم، مسئولین و نظام فراهم کند.
کد خبر: ۲۵۵۹۸۵
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۲ - 05September 2017

مرکز فرهنگی دفاع مقدس باید محل جذب سرمایه­ های فرهنگی باشدبه گزارش دفاع پرس از مشهد، «محمد دهقان» نماینده مردم طرقبه و شاندیز در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز با حضور در مرکز فرهنگی دفاع مقدس خراسان رضوی ضمن دیدار با سردار نجاتی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس این استان در جریان روند اجرایی عملیات احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس قرار گرفت.

در ابتدای این دیدار سردار نجاتی با ارائه گزارشی از اقدامات مهندسی و عمرانی صورت گرفته در احداث این مرکز به بیان مشکلات موجود پرداخت.

سردار نجاتی افزود: حضور موثر رزمندگان خراسانی با بیشترین رده و یگان در دفاع مقدس می‌طلبد که در ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس که قرار است گوشه‌ ای از حماسه‌آفرینی­‌های جوانان این خطه از کشورمان در معرض دید مجاورین و زائرین داخلی و خارجی قرار بگیرد همه دستگاه‌های استان به میدان بیایند و به احداث این مرکز سرعت ببخشند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی افزود: بر اساس مستندات تاریخی، زمینی که امروز به مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان اختصاص داده شده است قدمگاه حضرت رضا (ع) در ورود به توس بوده است که حضرت دو روز در این محل اقامت داشتند و برای با برکت بودن این زمین دعا کردند. تدفین هشت شهید گمنام در کوهسنگی و تخصیص بخشی از زمین این مجموعه فرهنگی به مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان به قداست آن افزوده است.

در ادامه این دیدار نماینده مردم طرقبه و شاندیز گفت: همه ما باید از فرصت‌های موجود جهت احداث این مرکز فرهنگی که بیانگر رشادت­‌های مردم این سرزمین در طول هشت سال دفاع مقدس است استفاده کنیم.

دهقان با بیان اینکه ما در هر مسئولیتی که هستیم باید به دنبال این باشیم که نبض مردم را به دست بگیریم و مردم را جذب کنیم، خاطرنشان کرد: مرکز فرهنگی دفاع مقدس می­‌تواند به عنوان مرکزی برای جذب سرمایه­‌های فرهنگی به دور از سیاست­‌زدگی و بدون توجه به سلایق مختلف سیاسی و با بهره‌گیری از معارف آن دوران بهترین فرصت را برای همدل ساختن بیشتر مردم، مسئولین و نظام فراهم کند.

در پایان این دیدار علی‌اصغر نخعی عضو سابق شورای اسلامی شهر مشهد به بیان مشکلات قانونی موجود بر سر راه احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان پرداخت که نماینده مردم طرقبه و شاندیز جهت حل این مشکلات راهکارهایی را ارائه داد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار