مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان ایلام:

هنرمندان باید در معرفی و شناساندن فرهنگ دفاع مقدس فعال باشند

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام گفت: در دفاع مقدس بسیاری از هنرمندان در خط مقدم حضور داشتند و منشاء برکات بسیار زیادی در جبهه‌های حق علیه باطل بودند و امروز نیز هنرمندان باید در معرفی و شناساندن فرهنگ دفاع مقدس فعال باشند.
کد خبر: ۲۵۵۹۸۹
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۳ - 05September 2017

هنرمندان باید در معرفی و شناساندن فرهنگ دفاع مقدس فعال باشندبه گزارش دفاع پرس ازایلام، «محمدرضا شرف‌بیانی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام در شورای هماهنگی برنامه‌های هفته دفاع مقدس ایلام اظهار داشت: کمیته فرهنگی و هنری ستاد برگزاری برنامه‌های دفاع مقدس ایلام یکی از فعال‌ترین کمیته‌هاست که جای تقدیر دارد.

وی با بیان اینکه موضوع دفاع مقدس همه اقشار مختلف مردم را در بر می‌گیرد و در هفته دفاع مقدس همه دستگاه‌های اجرایی برنامه‌های متنوعی را برگزار می‌کنند، گفت: باید زمینه‌ای فراهم شود که توانمندی‌ها و ظرفیت‌های حوزه فرهنگ و هنر در راستای توسعه و ترویج ارزش‌های دفاع مقدس استفاده شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام بیان کرد: برنامه‌هایی که در کمیته فرهنگی و هنری تدارک دیده‌ شده به‌طور قطع تأثیرگذار و مؤثر خواهد بود و پیشنهاد می‌شود که چند برنامه شاخص استانی با هم‌افزایی و استفاده از توان دستگاه‌های مختلف فرهنگی و هنری در استان اجرا شود.

شرف‌بیانی با تأکید بر انجام برنامه‌ها با محوریت محرم و بهره‌گیری از توان هنرمندان، گفت: همایش بزرگی با حضور هنرمندان استان با عنوان عصری با هنرمندان در راستای تبیین و گرامیداشت هفته دفاع مقدس برگزار شود که این هفته بهترین فرصت در راستای انسجام دستگاه‌های فرهنگی و هنری برای ترویج مبانی و ارزش‌های دفاع مقدس است.

وی با تأکید بر اینکه برنامه‌های هفته دفاع مقدس باید تأثیرگذاری لازم را داشته باشد، افزود: در دفاع مقدس بسیاری از هنرمندان در خط مقدم حضور داشتند و منشاء برکات بسیار زیادی در جبهه‌های حق علیه باطل بودند و امروز نیز هنرمندان باید در معرفی و شناساندن فرهنگ دفاع مقدس فعال باشند.

شرف‌بیانی خاطرنشان کرد: آمادگی پخش فیلم‌های دفاع مقدس در سالن اجتماعات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس وجود دارد و در این راستا همکاری و تعامل سازنده برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری با بخش‌های مختلف انجام خواهد شد.

«عمران خودآموز» معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام نیز در این جلسه ابراز داشت: برنامه‌های شاخص کمیته فرهنگی و هنری ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس استان با مشارکت و همراهی نهادهای مختلف استان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه هنرمندان استان که آثاری در خصوص دفاع مقدس دارند تجلیل خواهند شد، گفت: برنامه کاروان راهیان نور و حضور هنرمندان، به‌طور قطع می‌تواند زمینه‌ساز ایجاد حرکتی مناسب در تولید آثار هنری با موضوع دفاع مقدس شود و علاوه بر این تأثیرگذاری فرهنگی و ارزشی در بین هنرمندان خواهد داشت.

معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام تصریح کرد: بنا بر اعلام سازمان بنیاد سینمایی کشور نرخ بلیط سینماها در هفته دفاع مقدس به‌صورت نیم‌بها خواهد بود و سالن سینما فرهنگ ایلام نیز از آمادگی لازم برای اکران فیلم‌های سینمایی با موضوع دفاع مقدس را خواهد داشت.

خودآموز یادآور شد: به‌طور قطع یکی از ابرازهای مهم در راستای انتقال مفاهیم و ارزش‌های دفاع مقدس، بهره‌گیری از هنر است و تلاش خواهد شد در این ایام با حضور هنرمندان استان و با خلق آثار هنری، گام‌های مثبتی در این حوزه برداشته شود.

«اکبر امیدی» رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ایلام نیز در این نشست، اظهار کرد: در هفته دفاع مقدس یک‌صد نفر از هنرمندان رشته‌های مختلف هنری در قالب کاروان راهیان نور به یادمان نقطه ایثار در شهر مهران اعزام خواهند شد.

وی با بیان اینکه این اردو با همکاری سازمان بسیج هنرمندان و دیگر نهادهای فرهنگی و هنری استان برگزار می‌شود، تصریح کرد: اجرای تئاتر خیابانی در نقطه ایثار و محل استقرار کاروان راهیان نور هنرمندان، مراسم غبارروبی گلزار شهدای امامزاده علی صالح (ع)، برپایی نمایشگاه تلفیقی از آثار هنرمندان ایلام در قالب 30 اثر با موضوع دفاع مقدس و اکران فیلم‌های دفاع مقدس از برنامه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی در هفته دفاع مقدس خواهد بود.

امیدی بیان کرد: فراخوان ارسال عکس دفاع مقدس با همکاری انجمن هنرهای تجسمی ایلام در راستای جمع‌آوری و نمایش عکس‌های مردمی دوران دفاع مقدس اعلام‌ شده است که تلاش خواهد شد مجموعه‌ای از عکس‌های گردآوری‌ شده در نمایشگاهی در معرض دید علاقه‌مندان قرار گیرد و از آثار برگزیده نیز تجلیل خواهد شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ایلام ابراز کرد: اکران فیلم‌های سینمایی در ایام هفته دفاع مقدس در سالن سینما فرهنگ شهر ایلام و تئاتر خیابانی نیز با همکاری انجمن نمایش ایلام در پارک کودک این شهر برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار