رئیس سازمان حج و زیارت خبر داد؛

آغاز برنامه‌ریزی برای حج 97/ لزوم آسیب‌شناسی حج امسال در تمام حوزه‌ها

رئیس سازمان حج و زیارت با اعلام آغاز برنامه‌ریزی برای حج سال آینده،‌ گفت:‌ این برنامه بر مبنای نقد عملیات اجرایی حج سال جاری و با هدف بهبود و ارتقای کیفیت خدمات‌رسانی و تسهیل امور حجاج اجرا خواهد شد.
کد خبر: ۲۵۶۰۲۲
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۹ - 05September 2017

آسیب‌شناسی حج امسال در تمام حوزه‌هابه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت امروز سه‌شنبه در نشست مسئولان ستاد مکه مکرمه، با اعلام آغاز برنامه‌ریزی برای حج سال آینده،‌ گفت:‌ این برنامه بر مبنای نقد عملیات اجرایی حج سال جاری و با هدف بهبود و ارتقای کیفیت خدمات‌رسانی و تسهیل امور حجاج اجرا خواهد شد.

وی موفقیت حج امسال را مرهون همکاری بی‌شائبه همه دست‌اندرکاران حج دانست و افزود: این توفیق نتیجه الطاف الهی و پاسخ به کسانی است که با تمسک به انتشار اخبار نادرست و ارائه تحلیل‌های غیرواقعی قصد داشتند مانع انجام این فریضه مهم شوند.

رئیس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: نظر کارشناسی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت بر لزوم اجرای حج بود بنابراین با چنین نگاهی، وارد عرصه عملیاتی برای بر پایی مناسک حج امسال شدیم و اکنون شاهد خرسندی حجاج از تشرف به حج و همچنین رضایت بالای آنان از سطح خدمات رفاهی هستیم.

محمدی با تأکید بر اینکه حج 97 را با گامهای محکم‌تر و جدیت بیشتر پیگیری خواهیم کرد،‌ گفت: این مهم، مستلزم نقد صریح حج امسال و آسیب‌شناسی در تمام حوزه‌ها به همراه ارائه راهکارهای عملیاتی برای بهسازی فرایندها و بر مبنای سیاستهای اساسی خواهد بود.

وی به نقش‌آفرینی روشها و ابزارهای نوین در حج اشاره کرد و گفت:‌ متناسب با بروز برخی ابزار نوین در این عرصه مانند استفاده از مچ بندهای الکترونیک در حج امسال،‌ باید برای توسعه و ارتقای کارکردهای این ابزار برنامه‌ریزی لازم انجام شود.

رئیس سازمان حج و زیارت با تأکید بر لزوم پرهیز از موازی کاری در تمامی حوزه‌های کاری اظهار کرد: به عنوان یک سیاست راهبردی، باید هر چه بیشتر از ظرفیت بخشهای مختلف فعال در حوزه حج عربستان سعودی برای پیشبرد اهداف مورد نظر استفاده کنیم.

در این جلسه همچنین درباره انتقال حجاج مدینه بعد، نحوه انتقال حجاج از فرودگاههای جده و مدینه،‌ راهنمایی زائران و نیز مسائل مرتبط با اطلاع‌رسانی، بازرسی، پزشکی، مسکن و تغذیه بین راهی بحث و تبادل نظر شد.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها