دبیر ستاد واقعه غدیر خم سپاه کربلای مازندران خبر داد؛

بازسازی واقعه غدیر خم در 5 شهر مازندران

دبیر ستاد واقعه غدیر خم سپاه کربلای مازندران از برگزاری مراسم خیابانی بازسازی واقعه غدیر خم در سطح پنج شهر استان مازندران خبر داد.
کد خبر: ۲۵۶۰۲۶
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۴ - 06September 2017

بازسازی واقعه غدیر خم در 5 شهر مازندرانبه گزارش دفاع پرس از مازندران به نقل از روابط عمومی سپاه کربلای مازندران، «قاسم موقر» مسئول اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه کربلای مازندران از برگزاری مراسم خیابانی بازسازی واقعه غدیر خم در سطح پنج شهر مازندران خبر داد و با اشاره به ایام خجسته دهه ولایت اظهار داشت: قربان به منزله عبور از نفس برای اطاعت پذیری از ولایت و وصال به حضرت حق است.

مسئول اردویی و راهیان نور سپاه مازندران شناخت غدیر و بصیرت در اطاعت پذیری از ولایت الهی را رمز دوام جامعه و سلامت انسان وحدانی دانست و ادامه داد: فقدان بصیرت، نداشتن شناخت از امام و خودکامگی و گردنکشی در برابر اوامر خداوند تبارک و تعالی تجربه و حادثه سنگین ضد بشری واقعه کربلا را در تاریخ به وجود آورد که خودی‌ها و خواص و همراهان  پیامبر اکرم (ص) و دوران امیرالمومنین علی ابن ابیطالب(ع) نخواستند ولایت به حق فرزند دخت رسوال‌الله، حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را بپذیرند.

دبیر ستاد واقعه غدیر خم سپاه کربلای مازندران عنوان کرد: وقتی ماجرای غدیر با ترفندها، حیله‌ها و دسیسه‌های نفسانی و شیطانی برای چشم دوختن به مناصب و قدرت به فراموشی سپرده شد جانشین و وصی به حق رسول الله (ص)، علی بن ابیطالب (ع) در پشت پرده مراسم تدفین پیامبر (ص) طی ماجرای ثقیفه خانه‌نشین شده و مردم حکمیت خلافت را بر ولایت حضرت علی (ع)  رجحان می‌دهند تا جایی که از ظلم بیش از حد دستگاه خلافت، پس از 25 سال مردم به سراغ امیرالمومنین می‌روند.

موقر حادثه کربلا را دنباله ثقیفه و نابخردی خواص برای دست یابی به حوائج دنیوی و حکومت بر مردم دانست و بیان داشت: وقتی واقعه قرآنی و الهی عظیم غدیر در سال 11 هجری که با حضور هزاران هزار حجاج در اقصی نقاط گیتی علی رغم سفارش رسول الله (ص) مخفی نگه شد، امیرالمومنین 25 سال خانه‌نشین شد و فاطمه زهرا (س) پشت در خانه و بر اثر فشار حکام ظالم وقت پهلوی مبارکشان شکسته و در سن پائین به شهادت می‌رسند.

وی شهادت رساندن امام علی (ع)، امام حسن مجتبی (ع)، حادثه ضد بشری جنایت در حق امام حسین (ع) و خاندانش از سوی یزید، شمر و عمالشان را نتیجه نقشه شوم خواص برای غافل ماندن عامه مردم از واقعه غدیر که همان اصل ولایت است خواند و افزود: دشمنان اسلام نمی خواهند چراغ هدایت روشن بماند برهمین اساس در ادوار مختلف سعی داشتند تا راهنمایان، پیشوایان و امامان معصوم (ع) را از سر راه خود بردارند و مردم را هم از آگاه شدن امر الهی و واقعیت به دور داشته باشند.

مسئول اردویی و راهیان نور سپاه کربلا ابراز داشت: زنده نگه داشتن واقعه غدیر برای نمایان شدن راه  نجات انسانیت و رستگاری در هر عصری حائز اهمیت است لکن سپاه کربلا طی چند سال گذشته سعی دارد تا با بازسازی واقغه غدیر این چراغ و نهضت را روشن نگه دارد.

موقر گفت: بازسازی واقعه غدیر از تاریخ  16 شهریور ماه آغاز و تا 18 همین ماه در سطح 5 شهرستان مازندران اجرایی می‌شود.

این مسئول یادآور شد: مراسم بازسازی واقعه غدیر روز پنجشنبه در جویبار از ساعت 9 روز 16 شهریور در روبروی دانشگاه آزاد، در میاندرود از ساعت 16  روبروی پلیس راه و در بابلسر  از ساعت 8 صبح در میدان امام حسین (ع) جاده شورک فرودگاه احمدکلا به اجرا در می‌آید.

وی عنوان کرد: این بازسازی همچنین در روزهای جمعه 17 شهریور از ساعت 16 در مقابل فنی حرفه‌ای شهر نکا و  18 شهریور همین ساعت در جنب رودخانه چشمه کله تنکابن  برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها