مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی تاکید کرد؛

لزوم پاسخگویی روحانیون به شبهات دینی در ایام محرم و صفر

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی تشکیل کارویژه‌های تخصصی از سوی روحانیون برای پاسخگویی به شبهات دینی و گسترش ارزش‌های دینی در ایام محرم و صفر را ضروری دانست و گفت: روحانیون با تبلیغ آموزه‌های دینی بسترساز ارتقاء آگاهی، معرفت و بصیرت مردم می‌شوند.
کد خبر: ۲۵۶۰۳۵
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۴ - 06September 2017
ضرورت تشکیل کارویژه های تخصصی از سوی روحانیونبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از استان مرکزی، حجت‌الاسلام «صفر قربانپور» مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در جلسه اندیشه‌ورزی و هم‌اندیشی جماعات و پلیس استان مرکزی با اشاره به افزایش فعالیت روحانیون در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی اظهار داشت: ماه‌های محرم و صفر بهترین فرصت برای افزایش فعالیت‌های تبلیغی و دینی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه است.

وی افزود: در این ایام روحانیون و مبلغان دینی با افزایش آگاهی در میان مردم جامعه راه ورود خرافات و بدعت‌ها را به مجلس عزاداری و هیات می‌بندند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: روحانیون نقش هادی و راهنما در رسیدن جامعه به نقطه سلامت و امن را به عهده داشته و همواره به عنوان پشتیبان معنوی نظام هستند و می‌توانند با شیوه خلاقانه و تاثیرگذار در سخنرانی‌های خود، مفاهیم و پیام‌های پیشگیری را به خوبی به جامعه هدف انتقال دهند.

قربانپور با اشاره به اهداف برگزاری این نشست گفت: افزایش تعاملات و همکاری‌های فرهنگی، اجتماعی، امنیتی، سیاسی با هدف اعتلای هر چه بیشتر نظام اسلامی و توسعه ارزش‌ها و آموزه‌های دینی از مهم‌ترین اهداف برگزاری این نشست تخصصی است.

وی ادامه داد: رسالت اصلی روحانیون ترویج اخلاق و دین، اجرا و احیای آن در بین مردم است که در شرایط کنونی بیشتر این ناهنجاری‌ها به مواد مخدر، اعتیاد و فضای مجازی مربوط می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی خاطرنشان کرد: روحانیون می‌توانند با ورود تربیتی خود به این حوزه‌ها، جوانان را با ظرفیت‌های مختلف جنگ نرم دشمنان آشنا کرده و با معرفی الگوهای دینی به آنان، نقش خود را در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به خوبی به سرچشمه مقصود برسانند.

قربانپور با اشاره به همکاری و تلاش نیروهای پلیس در راستای برقراری امنیت در ایام عزاداری‌ها و مراسم‌های مختلف مذهبی گفت: امیدواریم که با مشارکت همگانی پلیس و جامعه روحانیت استان بتوانیم با برنامه‌ریزی و مدیریت فرهنگی مساجد و دیگر هیئت‌های مذهبی، سطح دانش دینی، اجتماعی و مهارت‌های زندگی جوانان و نوجوانان را با انجام آموزش‌های فراگیر و دیگر اقدامات مذهبی و فرهنگی ارتقاء دهیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار