همزمان با سالروز میلاد پیامبر اکرم (ص) انجام می‌شود؛

انتشار ترجمه اسپانیایی اجوبة‌الاستفتائات رهبر انقلاب برای مسلمانان آمریکای لاتین

رئیس موسسه اندیشه شرق از ترجمه رساله امام خمینی (ره) و رساله «اجوبة‌الاستفتائات»‌ رهبر انقلاب به زبان اسپانیولی برای عرضه در کشورهای آمریکای لاتین خبر داد.
کد خبر: ۲۵۶۰۷۱
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۲ - 06September 2017
انتشار ترجمه اسپانیایی اجوبة‌الاستفتائات رهبر انقلاب برای مسلمانان امریکای لاتین
به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، «حجت‌الاسلام و المسلمین محسن ربانی» رئیس مؤسسه اندیشه شرق و کارشناس فرهنگی در حوزه آمریکای لاتین از انتشار و رونمایی ترجمه رساله امام خمینی(ره) و رساله اجوبة‌الاستفتائات مقام معظم رهبری به زبان اسپانیولی خبر داد و اظهار کرد: این دو کتاب در مراسمی همزمان با هفدهم ربیع‌الاول سالروز ولادت حضرت رسول اکرم (ص) رونمایی می‌شود.

وی هم‌چنین از آماده بودن کتاب «پیام‌های حج»  رهبر انقلاب برای انتشار خبر داد و گفت:‌ این پیام‌ها هم به زبان اسپانیولی ترجمه شده است و پس از تایید دفتر مقام معظم رهبری منتشر خواهد شد.

ربانی با اشاره به ضرورت ترجمه کتاب‌هایی با موضوع زندگی‌نامه شهدا برای مردم کشورهای امریکای لاتین گفت: به نظر می‌رسد در این میان کتاب‌های ادبیات داستانی و وصیت‌نامه‌های شهدا از قدرت جذب بیشتری برخوردار باشند،‌ متاسفانه ما تاکنون در این زمینه کاری نکرده‌ایم،‌ اما جزو برنامه‌های ما در سال جاری است و تلاش می‌کنیم تا پایان سال به این مهم هم جامه عمل بپوشانیم.

این کارشناس فرهنگی در حوزه آمریکای لاتین از ترجمه «کارنامه اسلامی» تالیف عبدالحسین زرین‌کوب به زبان اسپانیایی خبر داد و گفت: البته بخشی از فصول این کتاب در ترجمه حذف شده و شرح و اضافاتی نیز از سوی مترجم طیبه ربانی بر کتاب افزوده شده است، نتیجه کار با عنوان «تمدن اسلامی»  به زبان اسپانیایی منتشر خواهد شد.

ربانی تصریح کرد:  امام خمینی به عنوان بنیان‌گذار انقلاب و رهبر انقلاب محبوبیت بسیاری در کشورهای آمریکای لاتین دارند،‌ در کوبا یکی از اساتید دانشگاه کوبا که استاد تاریخ بود و از اساتید مهم و معروف،‌ می‌گفت، امام خمینی(ره) برای من در زندگی یک معماست،‌ برای حل این معما در زندگی‌ام‌، به دنبال منابع مختلف برای شناخت او هستم.

وی ادامه داد:‌ کشورهای آمریکای لاتین عموماً‌ ضد استعمار هستند و به دلیل برخورداری از روحیه انقلابی،‌ نوعی همگرایی میان ما و آن‌ها وجود دارد‌،  ما اخیرا‌ً مجموعه کتاب‌هایی را شامل فرمایشات رهبر انقلاب بود به 500 دانشگاه کشورهای منطقه امریکای لاتین ارسال کردیم از این میان تنها 5 دانشگاه بود که پاسخی به ما ندارد،‌ همه دانشگاه‌ها از این کتاب‌ها استقبال کرده و خواهان ادامه‌دامه‌دار بودن ارسال آن‌ها شدند.

انتهای پیام/ 121
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار