آغاز عملیات ویژه پاکسازی یکی از صحراهای الانبار در غرب عراق

نیروهای ارتش عراق و عشائر استان الانبار، عملیات ویژه‌ای را امروز به منظور پاکسازی صحرای «بلدة عنة» در غرب این استان آغاز کردند.
کد خبر: ۲۵۶۱۸۷
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۷ - 06September 2017

آغاز عملیات ویژه پاکسازی یکی از صحراهای الانبار در غرب عراق

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، ارتش عراق امروز (چهارشنبه 15 شهریورماه) عملیات جدیدی را در غرب استان «الانبار»، در غرب عراق به منظور قطع هرگونه کمک‌رسانی به داعش انجام داد.

بعد از پاکسازی موصل و تلعفر در استان نینوی در شمال عراق، اکنون یکی از مهم‌ترین مناطقی که داعش در آن حضور دارد، غرب استان الانبار در مرز با سوریه در غرب کشور عراق است.

«شاکر العیساوی» از افسران ارتش عراق در گفت‌وگویی گفت: نیروهای عراقی در چارچوب آمادگی برای آزادی مناطق باقی‌مانده در اشغال داعش، در استان الانبار این عملیات را آغاز کردند و هدف از آن، قطع هرگونه کمک به داعش که هنوز مناطق را در غرب این استان در اشغال دارد، است.

وی افزود: نیروهایی از لشکر هفت ارتش عراق با کمک نیروهای عشائر، با بستن صحرای «بلدة عنة»، عملیات پاکسازی این صحرا را آغاز کردند. طی این عملیات درگیری‌های شدیدی با عناصر داعش روی داد و در نهایت شمار زیادی از آنها کشته شدند و پیشروی سریعی در راستای اهداف ترسیم شده برای این عملیات صورت گرفت و شکاری از مواضع تکفیری‌ها در این محور کاملا پاکسازی شد.

بر اساس این گزارش، عملیات مذکور با حمایت و هماهنگی نیروی هوایی عراق صورت گرفت و جنگنده‌های عراقی طی چندین نوبت مواضع داعش و عناصر فراری آن را هدف قرار دادند. یکی از لانه‌های داعش در غرب این صحرا نیز کاملا بمباران شد و نزدیک به 20 تکفیری از جمله شماری از سرکرده‌های این گروه تروریستی کشته شدند.

از سوی دیگر، شیخ «غانم الدلیمی» از رهبران عشائر اعلام کرد که این عملیات به منظور تضعیف توان داعش در این محور صورت گرفت و قرار است همراه با این عملیات، عملیات‌های مشابهی در محورهای دیگر انجام شود و این عملیات‌ها تا آغاز عملیات گسترده در غرب الانبار به منظور شکست نهایی تکفیری‌ها و پاکسازی این استان ادامه خواهد داشت.

در همین راستا نیز، سرلشگر ستاد «عثمان الغانمی» رئیس ستاد مشترک ارتش و سرلشگر ستاد «عبدالامیر یارالله» فرماندهی عملیات «قادوم یا تلعفر» و معاون رئیس ستاد مشترک عراق و معاون رئیس هیأت «الحشد الشعبی»، طرح‌های آزادسازی کامل استان الانبار را بررسی کردند.

انتهای پیام/ 151
نظر شما
پربیننده ها