دی‌میستورا:

معارضان سوری بدانند که از جنگ سودی نمی‌برند

نماینده ویژه سازمان‌ملل در امور سوریه با بیان اینکه معارضان سوری باید بدانند که از جنگ سود نبرده‌اند افزود: ششمین دور «مذاکرات آستانه» هفته آینده در موعد مقرر برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۵۶۱۹۳
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۳ - 06September 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، «استفان دی‌میستورا» نماینده ویژه سازمان‌ملل در امور سوریه گفت که «دیرالزور» تقریبا آزاد شده و ما منتظریم که آزادسازی کامل آن خیلی زود اعلام شود.

دی‌میستورا گفت که ما از تحقق مناطق کاهش تنش در تمام مناطق سوریه دور نیستیم، و این چیزی است که تاکنون با موفقیت به وقوع پیوسته است.

نماینده ویژه سازمان ملل با بیان اینکه دولت سوریه باید بداند که نمی‌تواند از جنگ سود ببرد، افزود: معارضان سوری نیز باید واقعیت را درک کنند و آنها هم باید بدانند که از جنگ سود نبرده‌اند.

وی با بیان اینکه نشست آستانه هفته آینده در موعد مقرر خود برگزار خواهد شد، گفت: ما به دنبال برگزاری مذاکرات بین دوت سوریه و هیئت یکپارچه معارضان در اکتبر آینده هستیم.

وزارت خارجه قزاقستان پیش از این اعلام کرده بود که ششمین دور مذاکرات آستانه درباره سوریه طی روزهای چهاردهم و پانزدهم سپتامبر (بیست و سوم و بیست و چهارم شهریور) آینده برگزار می‌شود.

قزاقستان طی ماه های گذشته میزبان مذاکراتی بوده که تمرکز اصلی آن ایجاد مناطق کاهش تنش در سوریه بوده است.

در تاریخ 24-23 ژانویه سال جاری میلادی (4 و 5 بهمن) در پایتخت قزاقستان برای نخستین بار، مذاکرات مستقیمی بین گروه‌های مسلح مخالف در سوریه و نمایندگان دولت سوریه با میانجیگری روسیه، ایران و ترکیه (سه کشور ضامن صلح در سوریه) برگزار شد که به امضای بیانیه پایانی در مورد حل و فصل مسالمت‌آمیز بحران سوریه و توافق طرفین برای ادامه مذاکرات در این راستا انجامید. اعضای شورای امنیت سازمان ملل این بیانیه را تصویب کرده و این رایزنی‌ها را گام مهمی برای حل و فصل سیاسی بحران سوریه ارزیابی کردند.

از آن زمان تاکنون 5 دور از مذاکرات آستانه برگزار شده  و این در حالی است که آتش‌بس فراگیر در سوریه نیز از 10 دی ماه با طراحی ایران، روسیه و ترکیه سه کشور پشتیبان مذاکرات آستانه برقرار شده است.

منبع: رویداد 24
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار