در دیدار جامعه قرآنی با خانواده شهید جهادگر امین آقاباباشیرازی؛

مادر شهید جهادگر بسیجی: دلخوری امین از دست کم گرفتن جوان‌ها بود

مادر شهید امین آقاباباشیرازی گفت: از اینکه جوان‌ها دست کم گرفته می‌شوند، خیلی دلخور بود. خودش در این راه رفت که بگوید مسئولین از توانایی جوان‌ها استفاده کنند.
کد خبر: ۲۵۶۲۱۱
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۸ - 06September 2017
به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، جامعه قرآنی کشور همچون هفته های گذشته در دیدار از خانواده شهدای حافظ، قاری و فعال قرآنی، امروز چهارشنبه 15 شهریورماه در آستانه فرا رسیدن عید غدیر خم بر سر مزار شهید جهادگر امین آقا بابا شیرازی در امامزاده اسماعیل چیذر جاضر شدند و با خانواده وی دیدار کردند.

پدر جهادگر بسیجی امین شیرازی ضمن ادای احترام به مهمانان به برشمردن نکاتی از زندگی شهید پرداخت و گفت: امین متولد 13 شهریور سال 62 بود که مصادف با هفتمین شب شهادت تولدش را هم گرفتیم، دختر دو ساله ای به نام بهار دارد که علیرغم همه علاقه ای که به فرزند و همسرش داشت در فعالیت های فرهنگی شرکت می کرد.

وی افزود: از آنجا که رشته اش مهندسی عمران بود با دوستانش در موسسه طلوع حق و جامعه الصادق فعالیت فرهنگی داشتند. امین در خانواده‌ای مذهبی بزرگ شد و پای ثابت مراسم مذهبی بود؛ همین امر زمینه ای شد تا مجموعه ای به نام طلوع حق تشکیل دهند که هدفشان شناساندن آقا امام زمان (ع) به مردم بود به همین منظور برنامه سه شنبه های مهدوی را پایه گذاری کردند و در کارشان هم موفق بودند.
مادر شهید جهادگر بسیجی: دلخوری امین از دست کم گرفتن جوان‌ها بود
پدر جهادگر شهید که خود از جهادگران دوران دفاع مقدس بود در خصوص علاقه فرزندش به فعالیت های جهادی بیان داشت: خود من در جهاد بودم و برخی مشکلات آن دوران را برای امین توضیح می دادم، امین هم از این طریق به اردوهای جهادی علاقه مند شد و تصمیم گرفت تا در اردویی که موسسه برگزار می کند، شرکت کند. زمانی که از پروژه های عمرانیشان پرسیدم گفت مهم نیت است و ماهم هرچه در توان داریم انجام می دهیم.

وی به تاثیر شهادت امین در بین دوستان و اقوام اشاره کرد و ادامه داد: همسرش خواسته بود به این سفر نرود او هم در جواب گفته بود، اجازه بده بروم حتما خیر و برکتش در زندگی خواهد آمد. روزی که پیکر را به تهران منتقل کردند کارهای تشییع و خاکسپاری اش به بهترین نحو برگزار شد و من اثرات خیر این اتفاق را در جوان های خانواده می بینم.

پدر شهید شیرازی بیان کرد: اقوامی داشتیم که شاید امین را چندباری بیشتر ندیدند ولی مطالبی از امین می گویند که انگار سال هاست او را می شناسند. علیرغم مشغله زیادی که داشت اطلاعات قرآنی و تحلیل هایش با سند و مدرک بود. هیچ صحبتی را بدون دلیل و مدرک نمی گفت و به همین خاطر در همه مراحل زندگی اش موفق بود.

بارها بغض ناخواسته، صبحت های پدر شهید را قطع می کند، داغ فرزند هنوز تازه است، چنانچه اگر سال ها از آن بگذرد بازهم تازه خواهد ماند، پدر اما در پس غم دوری، از اینکه شهادت فرزندش او خانواده را سرافراز کرده احساس رضایت دارد.

مادر شهید در تکمیل صحبت های پدر ادامه داد: همیشه در بحث هایی که با جوان ها می کرد توصیه می کردم کم گوی و گزیده گوی و به واقع با شهادت به این توصیه ام عمل کرد.  
مادر شهید جهادگر بسیجی: دلخوری امین از دست کم گرفتن جوان‌ها بود
مادر به دغدغه همیشگی فرزندش اشاره کرده و افزود: از اینکه جوان ها دست کم گرفته می شوند خیلی دلخور بود. خودش در این راه رفت که بگوید مسئولین از توانایی جوان ها استفاده کنند. امین هر صحبتی که باید می شد را با شهادتش گفت.

مادر ادامه داد: هر بار که از او سوالی می کردم با دلیل و مدرک به من ثابت می کرد. زمانی که به خدمت رفت 2 سال در کرمانشاه بود.  با فردی آشنا شده بود که مبلغ دین مسیحیت بود. امین با پیگیری و مطالعه این فرد را به عالمی معرفی کرد و باعث شد قلبا اسلام را بپذیرد.

مادر جهادگر بسیجی بیان کرد: امین بی نهایت مسئولیت پذیر بود، امکان نداشت در جمعی که پدربزرگ و مادربزرگش حضور دارد برود و ابتدا به آن ها ادای احترام نکند.

در پایان مراسم با اهدای یادبودی از این خانواده شهید تجلیل شد.
 
انتهای پیام/ 141
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار