سعیدی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

شهید «حججی» مایه افتخار اسلام شد/ همه موظفیم در زنده نگه‌داشتن یاد شهدا آتش به اختیار باشیم

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دوران دفاع مقدس جلوه‌ای از ایمان، ایثار و فداکاری بود، گفت: وظیفه همگان است که در امر زنده نگه داشتن یاد شهدا آتش به اختیار باشند.
کد خبر: ۲۵۶۲۲۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۱ - 27September 2017

در امر زنده نگه داشتن یاد شهدا آتش به اختیار باشیم

«محمداسماعیل سعیدی» نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر «آتش به اختیار» در عرصه‌های فرهنگی اظهار داشت: فرهنگ ایثار و شهادت برگرفته از دوران هشت سال جنگ تحمیلی است و برای ترویج این فرهنگ غنی باید آتش به اختیار بود.

سعیدی همچنین برگزاری یادواره شهدا را از دیگر عوامل ترویج دهنده فرهنگ ایثار و شهادت برشمرد و افزود: مراسم گرامی‌داشت شهدای گرانقدر دفاع مقدس، شهدای گمنام و شهدای مدافع حرم که در مساجد سطح کشور برگزار می‌شود، تداعی کننده ایمان، ایثار، از خودگذشتگی و فداکاری‌های رزمندگان اسلام است.

 این نماینده مجلس گفت: رزمندگان و یادگاران دوران طلایی دفاع مقدس که با حضور خود در برگزاری مراسم بزرگداشت شهدا حضور پیدا می‌کنند و با مدیحه‌سرایی و روایت‌گری‌های خود دِین خود را به شهدا و امام شهدا ادا می‌کنند، یک حرکت بسیار ارزشی را انجام می‌دهند.

سعیدی با اشاره به مجاهدت‌های مدافعان حرم که در خارج از وطن، غریبانه در راه دفاع از حریم آل‌الله با دشمنان اسلام و قرآن در نبرد هستند گفت: مدافعان حرم ادامه دهنده مسیر رزمندگان هشت سال جنگ تحمیلی هستند و در مسیر یاری رساندن به مستضعفان و مردم بی‌پناه کشورهای مسلمان عراق و سوریه از شهدای دفاع مقدس الگو می‌گیرند.

وی همچنین تشییع پیکر مطهر شهدای گمنام دوران دفاع مقدس و همچنین شهدای مدافع حرم در سراسر ایران اسلامی را پیامی از جانب خداوند خواند و گفت: راه شهادت همچنان باز است و خداوند این سعادت بزرگ را جز به بنده‌های خالص و پاک نمی‌دهد.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی شهید «حججی» را مصداق بارزی از قهرمان عنوان کرد و گفت: شهادت «محسن حججی» این رزمنده دلاور نجف‌آبادی نه‌تنها مایه افتخار استان اصفهان و نه‌تنها مایه افتخار و سربلندی ایران، بلکه مایه افتخار و اقتدار اسلام شد.

سعیدی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «شهادت، مرگ انسان‌های زیرک و هوشیار است که نمی‌گذارند این جان، مفت از دستشان برود.»، خاطرنشان کرد: شهدا متاع ناچیز دنیای فانی را به زندگی جاودان نفروختند و با خدای خود معامله‌ای انجام دادند که سود این معامله در ذهن ما نمی‌گنجد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ترویج فرهنگ ایثار و فداکاری رزمندگان دوران دفاع مقدس را از مهم‌ترین وظیفه رسانه و نظام آموزشی کشور دانست و گفت: فرهنگ اقتصاد و پایداری که همان فرهنگ دفاع مقدس است باید محور اصلی برنامه‌های صدا و سیما باشد و نظام آموزشی نیز باید بر این اساس برنامه‌های خود را به پیش ببرد و این فرهنگ را در کتب نشر دهد تا نسل جوان بیش از پیش با فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس آشنا شود.

نماینده مردم تبریز در خانه ملت ضمن تمجید از ایثار رزمندگان هشت سال جنگ تحمیلی،‌ گفت: در دوران دفاع مقدس، وزیر صنایع وقت، حواله‌های خودرو برای فرماندهان می‌فرستاد؛ اما این عزیزان با وجود اینکه خودشان نیاز داشتند، قبول نمی‌کردند و می‌گفتند این امتیازات را در اختیار نیروهایی قرار دهید که نیازمند هستند.

انتهای پیام/ 151
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار