شهرک «کباجب» در جنوب غربی «دیرالزور» آزاد شد

منابع سوری از ادامه عملیات ارتش سوریه در «دیرالزور» پس از شکستن حلقه محاصره آن و همچنین آزادسازی شهرک «کباجب» خبر دادند.
کد خبر: ۲۵۶۲۳۶
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۷ - 06September 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، یگان‌های ارتش سوریه پس از شکستن حلقه محاصره «دیرالزور» پس از سه‌سال، در حال حاضر برای گسترش مسیری فعالیت می‌کنند که به سمت این شهر باز شده است به طوری که منطقه‌ای که حلقه محاصره از آن سمت شکسته شد، از سمت تیپ 137 با هدف تامین امنیت ورود کاروان‌های امدادرسانی به داخل «دیرالزور» و نیروهایی که یکی پس‌از دیگری وارد خواهند شد، گسترش یافته است.

یک منبع میدانی گفت : گام بعدی نیروهای ارتش سوریه، مسیر منتهی به فرودگاه نظامی دیرالزور برای شکستن حلقه محاصره نیروهای مدافع آن است که تا کنون طی مدت سه سال محاصره ده‌ها حمله انتحاری تروریست‌های داعشی را دفع کرده‌اند.

این منبع افزود گروه تروریستی داعش در جریان نبردهای شکسته شدن محاصره دیرالزور متحمل خسارت‌ها و تلفات سنگین شد به طوری که نیروهای ارتش مقادیر زیادی سلاح و مهمات و خودروهای نظامی و نیز کمربندهای انفجاری و مواد منفجره متعلق به این گروه را ضبط کردند،‌همچنین تونل‌هایی که تروریست‌ها در داخل کوه‌ها حفر کرده بودند، کشف شد، داعشی‌ها از این تونل‌ها به عنوان استحکامات در برابر حملات هوایی در اطراف دیرالزور استفاده می‌کردند.

ارتش سوریه همچنین از آزادسازی کامل شهرک «کباجب» در حومه جنوب غربی دیرالزور خبر داد، نیروهای یگان مهندسی  ارتش در حال حاضر به پاکسازی شهرک و کشف و خنثی‌سازی مین‌ها و بمب‌های کارگذاشته شده از سوی تروریست‌های داعشی هستند.

اهمیت آزادسازی شهرک کباجب به خاطر ارتفاع آن نسبت به مناطق مجاور و کثرت استحکاماتی است که داعش در آن ایجاد کرده بود، این شهرک از مهمترین دژهای تروریست‌های داعشی در حومه دیرالزور قلمداد می‌شود، آزادسازی این شهرک همچنین به نیروهای ارتش اجازه می‌دهد به سمت روستای الشولا در نزدیکی دیرالزور برای آزادی آن حرکت کنند.

از شمال سوریه هم خبر می‌رسد که نیروهای ارتش، روستای «رسم العوابد» در حومه شرقی السلمیه در شرق حماه و چندین نقطه دیگر را آزاد کردند. جنگنده‌های ارتش هم به حملات خود به مواضع و تجمعات تروریست‌های داعشی در حومه شرقی السلمیه ادامه می‌دهند. کار پاکسازی شهرک آزادشده عقیربات از وجود بمب‌های کارگذاشته شده از سوی تروریست‌های داعشی همچنان ادامه دارد. عقیربات آخرین دژ داعش در شرق حماه قلمداد می‌شد.

از ادلب که در  اشغال گروه‌های تروریستی تکفیری به سرکردگی جبهه النصره یا هیئه تحریرالشام است، خبر می‌رسد که یک خودروی حامل مهمات در منطقه الملعب منفجر شد که در نتیجه آن، 9 تروریست کشته و ده‌ها نفر دیگر زخمی شدند. گفته می‌شود یک فروند پهپاد ترکیه سه مقر تحریرالشام را به طرفداری از گروه‌های تروریستی رقیب آن هدف قرار داده است.

منبع: تسنیم
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار