اردوغان:

مقابله با سلاح‌های کشتار‌جمعی باید از غرب آغاز شود

رییس جمهوری ترکیه با انتقاد از کشورهای غربی که بزرگترین سلاح‌های کشتار‌جمعی را در اختیار دارند گفت: تکلیف سلاح‌های کشتار‌جمعی‌ که در دست شماست چه خواهد شد؟ شما راه تولید این سلاح را هموار کردید.
کد خبر: ۲۵۶۲۵۳
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۹ - 06September 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه امروز در سخنانی در اشاره به تنش‌های اخیر میان آنکارا و اتحادیه اروپا به ویژه کشور آلمان اعلام کرد: دولت و اپوزیسون آلمان برای حمله به ترکیه با هم رقابت می‌کنند.

رئیس جمهور ترکیه ادامه داد: این روش سیاست مداری برای کشورهای اروپائی که شبانه روز از ترکیه به این نحو صحبت می کنند، هیچ نفعی برای آنها نخواهد داشت. چنین رویکردی اروپا را به سرعت به شرایط سیاسی پیش از آغاز جنگ جهانی دوم سوق می دهد. کسانی که به علت تشبیه کردن آنها به نازی ها از ما ناراحت می شوند، دقیقا هر آنچه که در تفکرات نازیسم وجود دارد را انجام می دهند. پس چرا از این موضوع ناراحت هستید.

وی تأکید کرد: ترکیه به تمام تعهدات خود در قبال اتحادیه اروپا عمل کرد. اکنون باید اتحایه اروپا در راستای اجرای تعهدات خود گام بردارد. یا باید به وعده های خود عمل کنند یا بگویند که دیگر این مسیر را ادامه نخواهیم داد.

رئیس جمهور ترکیه تصریح کرد: کسانی که بزرگترین سلاح‌های کشتار جمعی را در اختیار دارند، به ما می‌گویند که سلاح کشتار جمعی تولید نکنید. بسیار خوب! اما سلاح‌های کشتار جمعی‌ که در دست شماست چه خواهد شد؟ شما راه تولید این سلاح را هموار کردید. بنابراین مقابله با تولید اینگونه سلاح‌ها ابتدا باید از شما آغاز شود.

رجب طیب اردوغان در پایان گفت: روز گذشته با رهبر میانمار گفتگو کردم. آژانس همکاری و هماهنگی ترکیه «تیکا» به اردوگاه ها کمک ۱۰ هزار تنی ارسال خواهد کرد.

منبع: مهر
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار