سرتیپ بسیجی بهمن کارگر:

8 سال دفاع مقدس سند پرافتخار تاریخ ایران است/ جنگ تحمیلی یک جنگ جهانی کوچک بود

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در جلسه مدیران صدا و سیمای مراکز استان‌ها با بیان اینکه ما در تاریخ ایران بحثی پر افتخارتر و با ارزش‌تر از بحث دفاع مقدس را نداریم گفت: به استناد اعتراف خود دشمنان ایران اسلامی 40 کشور با ما درگیر جنگ بودند و می‌توان به صراحت عنوان کرد که جنگ ما یک جنگ جهانی کوچک بود.
کد خبر: ۲۵۶۲۶۵
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸ - 07September 2017
نقش ولایت فقیه  ورهبری در دفاع مقدس نقش بی بدیلی استبه گزارش دفاع پرس از سنندج، سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شامگاه چهارشنبه در همایش مدیران استانی صدا و سیما که در سالن همایش‌های هتل شادی شهر سنندج برگزار شد ضمن تشکر از تلاش‌های‌ صورت گرفته توسط صدا و سیما به ویژه مراکز استانی در نشر و ترویج ارزش‌های دفاع مقدس اظهار داشت: یکی از غفلت‌ها و کوتاهی‌هایی که در موضوع دفاع مقدس صورت گرفت عدم تبیین و بیان نقش امام (ره) و بحث رهبری در دفاع مقدس بوده و هست.

وی تصریح کرد: اگر امام خمینی (ره) نبود و اگر هدایتگری‌های الهی امام نبود مطمئن باشید که ما در جنگ تحمیلی به پیروزی نمی‌رسیدیم.

کارگر بیان داشت: در هشت سال جنگ عملیات‌هایی انجام شد که به خاطر پیچیدگی اوضاع منطقه با مشکلات و بن‌بست‌هایی مواجه می‌شدیم ولی وقتی فرماندهان خدمت امام برای تعین تکلیف و بیان رهنمودها می‌رسدند این نفس الهی امام و رهنمود‌های حکیمانه ایشان تمام مشکلات را مرتفع می‌کرد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در ادامه به نقش صدا و سیما در ترویج فرهنگ دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: معدود افرادی هستند که ناخواسته صدا و سیما را به کم‌کاری در بحث دفاع مقدس و مسایل مرتبط با آن متهم می‌کنند که این مسئله اصلا درست نیست، چرا که با توجه به بضاعت و مقدورات صدا و سیما باید عنوان کرد که صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در این مبحث به خوبی عمل کرده چرا که اگر از یک شهروند سوال شود که شما در بحث دفاع مقدس چه موضوعاتی را در حافظه دارید به فیلم‌ها و برنامه‌های تولیدی صدا و سیما با محوریت دفاع مقدس اشاره می‌کند.

وی گفت: ما در تاریخ ایران بحثی پر افتخارتر و با ارزش‌تر از بحث دفاع مقدس را نداریم و در این مطلب شکی نیست چرا که در جنگ‌های قبلی ما تنها با یک یا دو کشور نبرد داشتیم در حالی که در دفاع مقدس به استناد اعتراف خود دشمنان ایران اسلامی 40 کشور با ما درگیر جنگ بودند و می‌توان به صراحت عنوان کرد که جنگ ما یک جنگ جهانی کوچک بود.

کارگر با اشاره به دشمنی‌های دیرینه آمریکا با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: ما چند مدت بود که پیگیر بودیم چرا وقتی عراق به ایران حمله کرد امام (ره) آمریکا را متهم این هجمه دانستند و با تحقیقاتی که صورت گرفت مشخص شد که اولین تحریک‌کننده عراق برای حمله به ایران آمریکایی‌ها بودند و همچنین اولین بمب شیمیایی را نیز آمریکا به واسطه چند کشور منطقه تحویل عراقی‌ها داده بودند.

وی در ادامه به برکات دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: در بحث فرهنگی مانند سینما، هنر، موسقی و... ما در دفاع مقدس متحول شد و این خود نمونه‌های بارز برکات دفاع مقدس ما بود. از دیگر برکات دفاع مقدس می‌توان به این مطلب و موضوع اشاره کرد کشوری که در زمان جنگ نیاز ابتدایی خود را که همان سیم‌خاردار بود را از کشورهای دیگر وارد می‌کرد و یا به‌خاطر تحریم‌های شدید آن زمان مجبور بود از بازار سیاه خریداری کند ولی به برکت همین دفاع مقدس و ایستادگی ملت در بحث موشکی به چنان جایگاهی رسیده‌ایم که به دیگر کشورهای آزادیخواه موشک صادر می‌کنیم.
 
رئیس بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس از دیگر برکات دفاع مقدس را پیشرفت هسته‌ای کشور عنوان و تصریح کرد: تمام دنیا در مقابل پیشرفت ایران اسلامی جبهه گرفتند تا مانع تحقق این حق حق مسلم ملت ایران شوند ولی جوانان ما با اتکا به فرهنگ دفاع مقدس توانستند در این امر پیشرفت کنند و دنیا را متحیر و مبهوت تلاش‌های خود کنند.

کارگر افزود: افتخار دفاع مقدس ما این است که سوریه را آزاد کرد و عراقی که هفتاد درصد خاک آن اشغال شده بود با عنایت به فرهنگ دفاع مقدس آزاد شود.

وی دفاع مقدس را متعلق به همه دانست و بیان کرد: درِ دفاع مقدس باید به روی همه باز باشد و سیاست بنیاد در همین راستا است زیرا که ما معتقدیم دفاع مقدس مختص قشر یا جریان خاصی نیست و تمام اقشار و جریان‌ها در آن دخیل هستند، نمونه بارز این جریان را می‌توان در مراسمات تشییع شهدا مشاهده کرد که همه با هر گرایش سیاسی و یا با هر نوع تفکر خاص در اینگونه مراسمات شرکت می‌کنند و به همین خاطر است که می‌توان عنوان کرد دفاع مقدس عامل اتحاد و یکپارچگی در جامعه است.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار