امیر اسماعیلی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

توانایی مقابله با اف ۳۵ و اف ۲۲ را داریم

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا با تاکید بر اینکه توانایی مقابله با هواپیماها و پهپادهای پنهان کار را داریم، گفت: از جمله این هواپیماها «اف ۳۵» و «اف ۲۲» است.
کد خبر: ۲۵۶۲۷۸
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۳ - 07September 2017
توانایی مقابله با اف ۳۵ و اف ۲۲ را داریمامیر سرتیپ «فرزاد اسماعیلی» فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، اظهار داشت: آنچه که امروز به عنوان لبه تکنولوژی در حوزه شناسایی و منطقه وجود دارد، اعم از هواپیمای یو۲، پهپادهای آرکیو ۴، ام کیو۹ و ام کیو۱ هستند.

وی با بیان اینکه در حوزه جنگنده‌های پنهانکار با جنگنده های اف ۲۲ و اف ۳۵ روبرو هستیم، افزود: اینها مواردی است که در منطقه وجود دارد و ما از این جنگنده ها و پهپادها مطلع هستیم.

امیر اسماعیلی تصریح کرد: زمانیکه این سامانه های پهپادی و یا جنگنده ها، خواسته یا ناخواسته به مرزهای ما نزدیک می شوند، به آنها اخطار داده می شود، در واقع اخطار زمانی داده می شود که شما هواپیما طرف مقابل را مشاهده کنید، وقتی که مشاهده می کنید یعنی شما توانستید تکنولوژی استیلز یا پنهان کار این ۵ مدل هواپیما و پهپاد را بشکنید.

وی با بیان اینکه معمولا هواپیمایی که بیش از اندازه به مرزها نزدیک می شود، عطش تقرب و شناسایی دارد لذا باید به ابزاری مجهز باشیم که برای دشمن تهدیدزا باشد، افزود: اگر دشمن در حین عملیات شناسایی خوب تهدید شود قطعا از مرزها دور خواهد شد وگرنه دشمن علاقمند است تا تهران بیاید.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا گفت: اگر هواپیمای دشمن را مشاهده نکنیم یا مشاهده کرده و اخطار مناسب را ندهیم، قطعا دشمن به راه خود ادامه خواهد داد. اما وقتی که با اخطار تهدیدزا مواجه شد، در همان جا تمکین کرده، عذرخواهی می کند و برمی گردد که این بیانگر توانمندی و حرکت در لبه تکنولوژی است.

انتهای پیام/ 221
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار