دفاع پرس گزارش می‌دهد؛

لوازم تحریر ایرانی ـ اسلامی یک حرکت نبوغ‌یافته بومی، که نیازمند نگاه جدی مسئولان است

لوازم تحریر ایرانی ـ‌ اسلامی با ورود تولیدکنندگان داخلی در کنار جریان مومن فرهنگی انقلاب، امروز یک حرکت نبوغ یافته بومی است که برای جهانی شدن نیازمند نگاه جدی مسئولان است.
کد خبر: ۲۵۶۲۸۲
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۴ - 07September 2017
لوازم تحریر ایرانی-اسلامی یک حرکت بوغ یافته بومی که نیازمند نگاه مسئولان است
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، پنجمین نمایشگاه «ایران‌نوشت» از ۱۴ شهریور ماه تا ۳۱ شهریور ماه در مرکز آفرینش‌های فرهنگی ـ هنری کانون پرورش فکری واقع در خیابان حجاب برپاست.

با نزدیک شدن به ماه مهر و ایام بازگشایی مدارس بازار نوشت‌افزارها یکی از مهمترین دغدغه‌های خانواده‌ها برای تهیه لوازم مورد نیاز فرزندانشان می‌شود. لوازمی که در کنار بحث تربیتی، یک سال تحصیلی در کنار فرزندانمان قرار می‌گیرند و به گونه‌ای می‌توان گفت مونس و همراه آن‌ها هستند. انتخاب لوازم تحریر مناسب شاید در یک نگاه سطحی کار ساده‌ای باشد اما اگر کمی به تاثیرات آن دقت کنیم بی درنگ به چگونگی انتخاب آن فکر می‌کنیم.

تمام خانواده‌های ایرانی برای تربیت فرزندانشان بهترین راه را آموزه‌های دینی و مذهبی می‌دانند و از این رو همیشه دغدغه دارند فرزندانشان را به این سمت، سوق دهند. مسجد، منبر، هیئت و مراسم مذهبی و در ادامه همین مسیر، یادواره‌های شهدا و مطالعه سرونوشت و داستان‌های از شهدا همواره مورد تایید پدران و مادران قرار گرفته است.

لوازم تحریر که اکثراً به انتخاب دانش‌آموزان تهیه می‌شود در سال‌های گذشته جولانگاه برندهای تبلیغاتی غربی و در نمونه‌های زیادی شخصیت‌های سینمایی هالیوود و رسانه‌های آن‌ها بود. شخصیت‌هایی غیر واقعی و کاملاً تبلیغاتی که اگر چه با جذابیت‌های رسانه‌ای مورد تبلیغ قرار گرفته اما برای مخاطبین ایرانی همواره شخصیت‌های نامانوسی بودند.

خلع وجود شخصیت‌های ایرانی بر روی تبلیغات لوازم تحریر برای دانش‌آموزان منجر شد تا جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی با ورود به این موضوع تولید کنندگان لوازم تحریر ایرانی را با شخصیت‌های ملی و مذهبی کشورمان آشنا کند و آن‌های را برای الگو قرار دادن در تبلیغات مورد ارزیابی قرار دهد. ارائه طرح‌های جذاب از این شخصیت‌ها بر روی لوازم تحریرهای موجود، موج مطالبه‌گری خانواده‌ها را نیز به همراه داشت تا با خیال راحت لواز مورد نیاز دانش‌آموزان را تهیه کنند.

ضعف در طراحی‌های این لوازم در سال‌های اول شاید در بخش‌های در محدودیت انتخاب‌ها نمود پیدا می‌کرد اما رفته رفته با ورود برندهای مطرح و خوش نام لوازم تحریر داخلی و ارائه طرح‌های جذاب و خلاقانه از شهدای هسته‌ای و شهیدان دفاع مقدس و شخصیت‌های بزرگ ملی و مذهبی اقبال از این موضوع صورت گرفت.

ورود جوانان مومن انقلابی در این عرصه منجر شد تا افق جدیدی به روی تولیدکنندگان داخلی گشوده شود و تولیدات آن‌ها در برخی از نقاط دنیا نیز مورد استقبال قرار گیرد. حرکت خودجوش مردمی در حوزه تولیدات لوازم تحریر امروز در جایگاه خوبی قرار گرفته است و این جریان در فرم و محتوا حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت. عرصه مغفول مانده‌ای که سال‌ها از چشم مسئولین و متولیان وزارت آموزش و پرورش و دستگاه‌های متولی دیگر از جمله وزارت ارشاد دور مانده بود.

این عرصه نیز همانند تمام عرصه‌های فرهنگی و اقتصادی امروز، نیازمند نگاه جدی مسئولان برای برند سازی جهانی است. شخصیت‌ها و چهره‌های ملی و مذهبی کشورمان امروز در سراسر جهان شناخته شده و از محبوبیت قابل توجهی برخوردار هستند. حضرت امام خمینی(ره)، رهبر معظم انقلاب، شهیدان دوران 8 سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم امروز در سراسر جهان مورد استقبال و اقبال مسلمانان هستند و بی شک اگر این محصولات برای مخاطبین بین‌المللی تولید شود مورد استقبال مردم جهان قرار خواهند گرفت.
 
این نمایشگاه امروز با توجه به استقبال بازار داخلی البته هنوز سازکار درستی برای برپایی در مراکز استان‌ها و شهرستان‌های کوچک کشورمان نیز ندارد. شاید اگر فقط به بعد اقتصادی موضوع و بحث اشتغال زایی داخلی آن نیز نگاه کنیم چندین دستگاه و وزارت خانه امروز باید در این حوزه ورود جدی پیدا می‌کردند.

انتهای پیام/ 121
نظر شما
پربیننده ها