دفاع پرس از آخرین تحولات سوریه گزارش می‌دهد؛

اعتراف سازمان ملل و رژیم صهیونیستی به پیروزی بشار اسد در سوریه/ کمک آمریکا به تروریست‌ها در دیرالزور

اعتراف نماینده سازمان ملل در امور سوریه و رسانه‌های صهیونیست به پیروزی بشار اسد در سوریه و کمک‌های جدید ائتلاف آمریکایی به تروریست‌های داعش در دیرالزور از مهم‌ترین اخبار تحولات سوریه در 24 ساعت گذشته است.
کد خبر: ۲۵۶۲۹۹
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۶ - 07September 2017
به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، واکنش‌های بین‌المللی به عملیات موفقیت‌آمیز ارتش سوریه و مقاومت اسلامی (حزب‌الله لبنان و لشکر فاطمیون افغانستان) همچنان ادامه دارد.
 
در همین راستا «استفان دی میستورا» نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه در اظهارنظری بی‌سابقه معارضان سوری را خطاب قرار داد و به آنان گفت: «شما باید به این حقیقت اعتراف کنید که جنگ را باخته‌اید.» وی همچنین تأکید کرد که شهر دیرالزور تقریبا آزادشده است و معدود مناطق باقی مانده در دست داعش بزودی از این گروهک بازپس‌گرفته خواهد شد.
 
دومین واکنش غیرمنتظره را روزنامه «معاریو» چاپ تل‌آویو نشان داد. این روزنامه در گزارش خود نوشت: «بشار اسد تنها حاکمی است که پس از حوادث جهان عرب در سال 2011 سرنگون نشد. وی، درحالیکه دشمنانش از حمایت‌های دولت‌های ثروتمند و قدرتمندی همچون ترکیه، قطر و رژیم سعودی برخوردار بودند، با کمک روسیه، ایران و حزب‌الله در برابر آن‌ها ایستادگی کرد.»
 
معاریو در ادامه تأکید کرد: «واقعا باید گفت که اسد توانسته است با پیروزی از این نبرد بر سر حکومت خود خارج شود. شاید برخی تغییرات ثانویه در آینده نزدیک رخ دهد اما با توجه به آنچه در سوریه و همینطور در موصل و تلعفر رخ داد می‌توان گفت که دوران «داعش» دیگر به سر آمده است.»
 
اعتراف سازمان ملل و رژیم صهیونیستی به پیروزی بشار اسد در سوریه/ کمک آمریکا به تروریست‌ها در دیرالزور/ درگیری کردها و ارتش آزاد در شمال غرب حلب 
در زمینه تحولات میدانی، نیروهای وابسته به ائتلاف بین‌المللی تحت فرماندهی آمریکا در دو نوبت دست به عملیات هلی‌برن در حومه روستای «البولیل» در جنوب شرق استان دیرالزور زدند و یکی از مسئولان مالی داعش به همراه تمام اموال تحت اختیار وی و 4 خانواده از اعضای این گروهک تروریستی را با خود بردند.
 
با این حال ائتلاف بین‌المللی برای اینکه نشان دهد همچنان در ادعای مبارزه با داعش صداقت دارد، یکی از مسئولان امنیت داعش به نام «ابوعبدالله الجزراوی»، که ملیت سعودی داشت، را به همراه تمام همراهان وی هنگام تردد در روستای «بقرص تحتانی» در جنوب شرق استان دیرالزور هدف حمله هوایی قرار داد و همه آن‌ها را به هلاکت رساند.
 
در شمال سوریه نیز طی انفجار در ورزشگاه شهرداری ادلب، یکی از عناصر وابسته به گروهک تروریستی «هیأت تحریرالشام» به هلاکت رسید و 5 تن دیگر نیز زخمی شدند. این انفجار بوسیله یک خودروی بمب‌گذاری شده انجام شد. هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است.
 
همچنین تروریست‌های ارتش آزاد سوریه در ادامه درگیری‌های اخیر با کردها، مواضع «نیروهای دموکراتیک سوریه» (شبه‌نظامیان کرد) در روستای «باصوفان» در شمال غرب استان حلب را هدف حمله موشکی قرار دادند.
 
انتهای پیام/ 421
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار