سردار ناظری در گفت و گو با دفاع پرس:

ناشران دفاع مقدس 22 شهریور گردهم می‌آیند/ برگزاری هشتمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس

جانشین رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج گفت: هشتمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس در حد فاصل زمانی 15 مهر تا 15 آبان 96 برگزار می‌شود؛ البته زمان قطعی آن در مشورت با ناشران دفاع مقدس طی محدوه زمانی مورد اشاره، تعیین می‌شود.
کد خبر: ۲۵۶۳۰۳
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۱ - 07September 2017
هشتمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس برگزار می‌شود/ ناشران دفاع مقدس 22 شهریور گردهم می‌آیند

سردار علی ناظری جانشین رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه و بسیج در گفت و گو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، اظهار داشت: نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس که امسال هشتمین دوره برپایی آن است، نمایشگاهی است که حدود 80 درصدکتاب های حوزه ادبیات دفاع مقدس را در معرض فروش و دید عموم مردم قرار می دهد که با راه اندازی این نمایشگاه، مجمع ناشران دفاع مقدس نیز به دنبال آن از سال دوم برپایی نمایشگاه شکل گرفت.

وی افزود: به دلیل استقبال کم مردم از نمایشگاه کتاب ملی دفاع مقدس در سال گذشته و فروش کمی که ناشران داشتند، اعتراض هایی را از سوی این ناشران در پی داشت چون نمایشگاه در آغاز سال تحصیلی و هفته دفاع مقدس که تراکم برنامه ها در این مدت زیاد است، باعث شده بود تا استقبال خوبی از نمایشگاه سال گذشته به عمل نیاید.

سردار ناظری ادامه داد: به همین علت تصمیم گرفته شد امسال این نمایشگاه در حد فاصل زمانی 15 مهر تا 15 آبان برگزار شود البته زمان قطعی آن در مشورت با ناشران دفاع مقدس طی محدوه زمانی مورد اشاره تعیین می شود.

وی با تاکید براینکه در برگزاری این نمایشگاه همواره به دنبال محلی استاندارد بوده و هستیم، ادامه داد: برای برگزاری نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس در سال جاری ابتدا سه استان یزد، خراسان رضوی و مرکزی اعلام آمادگی کردند که در بررسی های به عمل آمده استان یزد فاقد شرایط لازم تشخیص داده شد اما دو استان دیگر تایید شدند که از بین این دو استان یک استان به عنوان میزبان تعیین می شود.

جانشین رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه و بسیج با اشاره به اینکه در برپایی چنین نمایشگاهی به مساحتی بین سه هزار متر مربع تا شش هزار متر مربع فضا نیازمندیم، اضافه کرد: سال گذشته پیشنهادی به مسئولان وزارت ارشاد دادیم که نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس به عنوان یکی از بخش های تخصصی، در کنار نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برگزار شود که بررسی های این امکان به علت زمان بر شدن، به نمایشگاه سال گذشته نرسید لذا به نظر می رسد در صورت موافقت، می توان این طرح را در سال آینده اجرایی کرد.

وی در ادامه بیان داشت: بر این اساس به منظور بررسی انتخاب محل برگزاری نمایشگاه هشتم کتاب دفاع مقدس چهارشنبه 22 شهریور از ساعت 9 صبح تا 12 جلسه ای در محل این سازمان برگزار می شود که تمام ناشران حوزه دفاع مقدس می توانند در این جلسه حضور یافته و نظرات خود را هم عنوان کنند.

سردار ناظری عنوان کرد: در این جلسه علاوه بر بررسی شرایط میزبانی این دو استان، درباره موضوعاتی که باعث افزایش بازدید از نمایشگاه خواهد شد و نیز برنامه های جنبی که می تواند به این امر کمک کند و نیز اقدامات و پیشنهاداتی که سال گذشته در نظر سنجی ها اخذ شده، نیز مورد بررسی قرار می گیرد.

انتهای پیام/231

نظر شما
پربیننده ها