حیدر مصلحی:

استکبار به دنبال تغییر واژه‌های انقلابی است/ دشمن به دنبال انزوای سپاه است

وزیر سابق اطلاعات با بیان اینکه استکبار به دنبال تغییر واژه‌های انقلابی در کشور است، گفت: یکی از مباحث جدی امروز دشمنان انزوای سپاه است که البته این امید را به گور خواهند برد.
کد خبر: ۲۵۶۳۳۱
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۴ - 07September 2017
استکبار به دنبال تغییر واژه‌های انقلابی است/ دشمن به دنبال انزوای سپاه استبه گزارش دفاع پرس از سمنان، حجت الاسلام حیدر مصلحی بعدازظهر پنج شنبه در بیست و هشتمین یادواره شهدای خیج شاهرود به میزبانی مسجد جامع این روستا، ضمن اشاره به اینکه همه همّ و غم دشمنان تغییر جامعه ما در چهار جهت است، بیان کرد: نخستین کار استکبار که به وسیله عوامل داخلی صورت می دهد این است که اصطلاحات انقلابی را تغییر دهد مثلا کلمه استکبار؛ امام (ره) بر اساس آموزه های قرآن می فرمایند ما در برابر استکبار با همه هستی مان ایستاده ایم و موفقیت های بزرگی نیز داشته ایم اما امروز عده ای بعضا در جایگاه های مسئولیتی بارها کلمه استکبار را به کار برده اند و چند بار کلمه قدرت های بزرگ، اینها همگی حساب شده است.

وی افزود: کلمه استکبار بار ارزشی و هزینه ای برای ایستادگی دارد اما قدرت های بزرگ، برعکس این مقوله، به کدخدایی و کوتاه آمدن اشاره می کند اما استکبار یعنی کلمه ای که باید در برابرش ایستاد و مقاومت کرد و مردم نباید فکر کنند این اصطلاحات بدون حساب و کتاب تغییر می کند، همچنین این اصل درباره کلمه مستضعف به کار می رود و باید پذیرفت که بر اساس معماری امام خمینی(ره) و قرآن کریم مستضعف باید در جایگاه حکومتی قرار گیرد انقلاب ما راهش این است که این قشر در صدر قرار گیرند و نه میلیاردرهایی که درد گرسنگی را نمی دانند اما امروز دیده می شود همین کلمات نیز عوض شده است و به بهانه بار منفی داشتن این کلمه آن را قشر آسیب پذیر خواندند.

وزیر سابق اطلاعات دیگر اقدام استکبار را تغییر مقدسات دانست و تصریح کرد: برای مثال تشییع جنازه شهدا، یادواره ها، ایستادگی، ذکر ویژگی های شهدا که مقوله مقاومت است در مکتب دشمنان باید تغییر کند و دشمن به دنبال این است، اما به حول قوه الهی و با مدیریت ولی فقیه و مدیریتی که مقام ولایت دارند، با این مسائل امروز مقابله می شود و طرح های استکبار زمین می خورد اما به هرحال دشمنان به دنبال اجرای طرح هایشان هستند، امروز حتی برخی با تشییع جنازه شهدا مخالف هستند برای اینکه سال گذشته اتفاقی افتاد که شهدای غواص را در تهران تشییع کردند و این امر جمعیتی را به صحنه کشاند که برای دشمنان هراس آور بود.

مصلحی سومین اقدام دشمنان را نیز تغییر در نهادهای انقلابی ذکر کرد و افزود: امروز یکی از مباحث جدی که در تحریم آمریکا و کنگره این کشور وجود دارد، انزوای سپاه است که البته این امید را به گور خواهند برد، امروز سپاه در دنیای اسلام جایگاهی دارد و در پاسداری از انقلاب اسلامی نقش آفرینی می کند، امروز استکبار به وحشت درآمده است در خلیج فارس نظامیان آمریکایی را به زانو در می آورند. امروز دشمنان درهم و دینار و دلار خرج می کنند، برای مثال قرار داد ۱۴۰ میلیارد دلاری سعودی و کشورهای منطقه برای نابودی بشار اسد بود اما در نهایت چیزی که رقم خورد فرای تصورات دشمنان بود و حرف مقاومت بر کرسی نشست.

وی با بیان اینکه چهارمین اقدام دشمنان اما تغییردر شخصیت های انقلاب اسلامی است، بیان کرد: امروز باید هوشیار بود اما متاسفانه برخی چهره های ما وقتی سخن از آرمان های انقلابی می شود چرتکه به دست می گیرند، باید دانست که طلحه و زبیر چه کسانی بودند؟ این افراد جایگاهی در زمان صدر اسلام داشتند اما نتوانستند در برابر درهم و دینار مقاومت کنند، دشمن درست دنبال سوء استفاده از این موارد است تا زبیرها مستقیم در برابر ولایت لشکر کشی کنند مگر زبیر در صف اول سپاه اسلام جان فشانی نمی کرد؟ اما دشمنان چه کردند؟ همین شخص که جانباز راه اسلام بود همچنین بعد از رحلت پیامبر(ص) تنها کسی که به دفاع از علی(ع) شمشیر کشید اما دشمنان کار زبیر را به جایی رساند که در برابر علی(ع) شمشیر زد و فتنه جمل را به راه انداختند، دشمنان امروز هم در رابطه با زبیرهای انقلاب طرحی دارند تا آنها را پائین بکشد اما راه مقابله با این طرح ها راه ولایتمداری است.

وزیر سابق اطلاعات همچنین با تاکید بر اینکه امروز رهبر انقلاب اسلامی با درایت می فرمایند بهترین راه برای مقابله با دشمنان، راه شهدا است، گفت: شهدا راهی را طی کردند که در برابر دشمنان باید ایستاد و نه گفت؛ جهاد کبیر که معظم له می فرمایند همین است چرا که ایشان جهاد کبیر را نه گفتن به دشمنان معنی می کنند یعنی در برابر استکبار با همه هستی ایستاد و این ایستادگی جواب می دهد که نمونه آن چهار دهه عمر با برکت انقلاب است.

مصلحی در دیگر بخش سخنان خود برگزاری یادواره شهدا را اقدامی ارزشمند دانست و بیان داشت: این گردهمایی ها، حرکتی در مسیر شهادت سید الشهدا(ع) و تداوم آن راه و مسیر است چرا که شهادت در مکتب ما جایگاه والایی دارد خدا در قرآن می فرمایند آنهایی که در راه خدا کشته شدند، مرده نپندارید این اصل بر اساس اعتقادات ما بسیار مورد اهمیت است چرا که مرگ تعویض لباس زمینی و پوشیدن لباس اخروی است اما خداوند درباره شهدا، نگاه ویژه ای به این مقوله دارد و این درست اهمیت شهادت است.

وی افزود: زنده بودن یعنی شهدا امروز عالم و بشریت را مدیریت می کنند، شهدا در مسیری که انتخاب کردند، اشتباهی نکردند، دشمن، استکبار، توطئه ها، طرح های دشمنان و ... برای این است که جامعه اسلامی را در تشخیص و انتخاب راه و مسیر دچار اشتباه کنند استکبار همه هستی اش را برای این مقوله گذاشته اما شهدا به هیچ وجه اشتباه نمی کنند در حالی که خیلی ها امروز راه دیگری می روند لذا باید دانست شهدا جزء عده قلیلی هستند که مسیر را اشتباه نمی کنند، امروز شهدای مدافع حرم مانند شهید حججی، دوران دفاع مقدس مثل شهدایی که خودشان را به روی مین می انداختند تا راه بگشایند، قطعا راه را درست انتخاب کرده اند و به همین دلیل امروز جامعه را مدیریت می کنند.

وزیر سابق اطلاعات گفت: شهدا امروز در مباحث مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، نظامی و ... جامعه را مدیریت می کنند اما مدیریتی به معنای واقع کلمه یعنی همانطور که خداوند می فرمایند شهدا زنده هستند و نزد خدا روزی می خورند. کسی که به شهادت می رسد چه جایگاهی دارد تنها باید در این راه قرار داشت تا فهمید، امام خمینی(ره) می فرماید شهید نظر می کند به وجه الله این اصل قابل تامل است.

مصلحی بیان کرد: شهدا در مسیر و راهشان انتخاب دقیق و درستی داشته و در هدایت و مدیریت جامعه به خوبی و دقت پیش می روند امروز در تشییع جنازه ها چیزی که دیده می شود این است که استکبار به وحشت می افتد.
نظر شما
پربیننده ها