90 درصد اراضی تحت اشغال داعش آزاد شد

تاکنون گروه تروریستی داعش، در مجموع 90 درصد از اراضی سوریه و عراق را که در اشغال خود داشت، در پی عملیات‌های گسترده و تمام عیار محور مقاومت از دست داده است.
کد خبر: ۲۵۶۴۰۴
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۹ - 09September 2017

90 درصد اراضی تحت اشغال داعش آزاد شدبه گزارش گروه بین الملل دفاع پرس،‌ در پی نبرد تمام عیار محور مقاومت در عراق و سوریه با تروریست‌های تکفیری داعشی، تا کنون گروه تروریستی داعش، در مجموع 90 درصد از اراضی سوریه و عراق را که از زمان اعلام خلافت موهوم خود در اشغال خود داشت، از دست داده است.

در سال 2014 میلادی، این گروه بر بخش‌های وسیعی از مناطق غربی و مرکزی عراق مسلط شد و پس از آن به تدریج و آرام آرام، تا دروازه‌های بغداد از سمت شمال به سمت بیجی و تکریت تا مکان اعلام خلافت ادعایی خود یعنی موصل و در ادامه تا قیروان، البعاج و مرزهای سوریه و عراق پیش رفت.

در حال حاضر در عراق بخش اعظم این مناطق مهم از اشغال گروه تروریستی داعش آزاد شده و تنها بخش‌هایی همچون الحویجه در کرکوک و القائم در استان الانبار در اشغال این گروه قرار دارد که با روند پرشتاب عملیات نیروهای امنیتی و حشد شعبی عراق این مناطق هم به زودی از لوث تکفیری‌ها پاکسازی خواهد شد و مهر پایانی بر داعش در عراق زده خواهد شد.

اما در بخش سوریه، ارتش سوریه و همپیمانانش، بخش‌های وسیعی از اراضی اشغال شده توسط داعش را آزاد کردند که مهمترین آنها، تدمر و السخنه و امروز دیرالزور و بخش‌هایی از استان الرقه است،‌علاوه بر آنکه این گروه تروریستی مناطق متعدد در حومه شرقی و غربی دمشق را هم از دست داد.

در حال حاضر، در سوریه، مناطقی که در اشغال داعش باقی مانده، تنها 5 درصد است. به گفته کارشناسان در مقابل این گروه تروریستی عملا، جز صحرای سوریه و عراق راهی وجود ندارد که به آن فرار کند، که این مناطق از نظر جغرافیایی برای تردد و تحرکات نظامی مناسب نیست.

به این ترتیب پیوندها و ارتباطات داعشی‌ها عملا پس از آزادسازی دیرالزور از محاصره آن هم پس از سه سال، قطع و رویای داعش مبنی بر تشکیل خلافت ادعایی از طریق ادغام سوریه و عراق برباد رفت.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار