در پی دیدار سران دو کشور؛

پنتاگون از فروش تسلیحاتی به ارزش 3.8 میلیارد دلار به بحرین خبر داد

پنتاگون اعلام کرد که وزارت امور خارجه آمریکا با بسته‌های فروش تسلیحات با ارزشی بیش از 3.8 میلیارد دلار به بحرین موافقت کرده است.
کد خبر: ۲۵۶۴۱۰
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۴ - 09September 2017
پنتاگون از فروش تسلیحاتی به ارزش ۳.۸ میلیارد دلار به بحرین خبر داد
به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از رویترز، پنتاگون روز جمعه اعلام کرد که وزارت امور خارجه آمریکا بسته‌های فروش تسلیحات با ارزشی بیش از 3.8 میلیارد دلار به بحرین را تأیید کرده است.
 
این بسته‌های تسلیحاتی شامل جتهای جنگنده «اِف-16»، نمونه‌های ارتقاء یافته آنها، موشک‌ها و قایق‌های گشت زنی است.
 
پنتاگون همچنین اعلام کرد که تسلیحات پیشنهادی برای فروش شامل 19 فروند جت «اِف- 16 وی» ساخت شرکت لاکهید مارتین است که احتمالاً ارزش این معامله بالغ بر 2.7 میلیارد دلار خواهد بود.
 
پنتاگون در بیانیه‌ای جداگانه نیز اعلام کرد که سایر گزینه‌های تسلیحاتی مورد تأیید برای فروش عبارتند از: 2 قایق گشت‌زنی 35 متری (114 پا) مجهز به مسلسل، 221 موشک ضد تانک ساخت شرکت «رایثِئون»و 1.8 میلیارد دلار نمونه‌های ارتقاء یافته برای ناوگان کنونی جتهای اِف 16 بحرین.
 
در ماه مه گذشته، رئیس جمهوری آمریکا در جریان دیدار با پادشاه بحرین در عربستان گفت که روابط واشنگتن- منامه بهبود خواهد یافت.
 
با این حال در ماه ژوئن، سناتور «باب کورکر» رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا اظهار داشت تا زمانی که کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس- از جمله بحرین- در حل مناقشه کنونی خود با قطر پیشرفتی حاصل نکنند، از فروش هرگونه تسلیحات به این کشورها جلوگیری خواهد کرد.
 
انتهای پیام/ 111
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار