بیانیه اساتید دانشگاه امام صادق(ع)

بسته‌های اقدام دیپلماتیک اضطراری برای کمک به مسلمانان میانمار طراحی شود

اساتید دانشگاه امام صادق(ع) در بیانیه‌ای تاکید کردند: لازم است بسته‌های اقدام دیپلماتیک اضطراری طراحی شود، چرا که در میانمار علاوه بر جرم نسل‌کشی و پاکسازی نژادی، ارتش و پلیس مرتکب جرم جنایت علیه بشریت شده‌اند.
کد خبر: ۲۵۶۴۲۷
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۰ - 09September 2017
بسته‌های اقدام دیپلماتیک اضطراری برای کمک به مسلمانان میانمار طراحی شود
به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، اساتید دانشگاه امام صادق(ع) در محکومیت نسل‌کشی مردم مظلوم میانمار بیانیه‌ای صادر کردند که متن آن در ذیل آمده است:

قُتِلَ أَصحَابُ الْأُخْدُودِ، النَّارِ ذَاتِ الْوَقُودِ، إِذْ هُمْ عَلَیهَا قُعُودٌ، وَ هُمْ عَلیَ‏ مَا یَفْعَلُونَ بِالْمُۆْمِنِینَ شهُودٌ، وَ مَا نَقَمُواْ مِنهُمْ إِلَّا أَن یُۆْمِنُواْ بِاللَّهِ الْعَزِیزِ الحَمِیدِ
در پی قتل عام مسلمانان مظلوم میانمار، ما اساتید دانشگاه امام صادق علیه السلام ، ضمن محکوم کردن این فجایع دردناک ضد بشری، اعلام می‌کنیم:

1- دولت جمهوری اسلامی و البته تمام ملت آزاده ایران به آلام جامعه بشری و انسانیت متعهد هستند. مردم مسلمان و نوع‌دوست بموجب قانون اساسی که میثاق ملی آنهاست از دولت می خواهند فعالانه به تکلیف خود مبنی بر «سیاست خارجی کشور بر اساس معیارهای اسلام، تعهد برادرانه نسبت به همه مسلمان و حمایت بی‏دریغ از مستضعفان جهان» عمل کرده و نشان دهد که برای مسلمانان میانماری که دچار جنایت نسل کشی گسترده شده اند واکنشی جدی طبق بند شانزدهم اصل سوم نشان دهد‌.

در این راستا انتظار دارد شورای عالی امنیت ملی با هماهنگ سازی تمام نهادهای مرتبط، از هویت انسان مسلمان در برابر خشونت لجام گسیخته نژاد پرستانی که با قتل، ایراد صدمه ی شدید جسمی یا روحی عمدی، قصد از بین بردن مسلمانان روهینگیایی میانماری را دارند، صیانت کند.

2- وزارت خارجه با توجه به مسئولیتی که دارد مقتضی است نشان دهد که به قانون اساسی تعهد داشته و سعی درر اجرای فوری اصل یکصد و پنجاه دوم دارد.
بموجب این اصل «سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران بر اساس نفی هرگونه سلطه‏ جویی و سلطه ‏پذیری، حفظ استقلال همه جانبه و تمامیت ارضی کشور، دفاع از حقوق همه مسلمانان و عدم تعهد در برابر قدرت‏‌های سلطه‏ گر و روابط صلح‏ آمیز متقابل با دول غیر محارب استوار است.»

بنابراین لازم است بسته های اقدام دیپلماتیک اضطراری طراحی شود. چرا که در میانمار علاوه بر جرم نسل کشی و پاکسازی نژادی، ارتش و پلیس مرتکب جرم جنایت علیه بشریت شده و اقدام به «قتل، ریشه کن کردن، به بردگی گرفتن، اخراج یا کوچ اجباری جمعیت، محبوس ساختن یا ایجاد محرومیت شدید از آزادی جسمانی، شکنجه، تجاوز و خشونت جنسی به دلایل نژادی و اعتقادی کرده اند.»

به این ترتیب دستگاه دیپلماسی ایران شایسته است بدنبال ابتکار تشکیل فوری یک کنفرانس بین المللی، از نهادهای بین المللی من جمله شورای حقوق بشر و سازمان ملل متحد بخواهد ضمن اعلام محکومیت، به دلیل نقض سیستمی صلح جهانی و امنیت انسانی اقدامات فوری مقتضی از جمله طرح پرونده در دیوان بین المللی کیفری نماید.

3- قوه قضاییه و دادستان کل شایسته است در حمایت از بشریت، ضمن فعال کردن ظرفیت نهادهای قضایی کشورهای اسلامی و تلاش برای تشکیل دادگاه عدالت اسلامی، پیگیر مجموعه اقدامات قضایی ملی و منطقه ای و بین المللی برای محاکمه کردن نظامیان و فرماندهان این جنایت علیه بشریت و پاکسازی نژادی باشد.

4- هر انسان مسلمان ضروری است بنا بر آموزه نبوی که اهتمام به امور مسلمین را از تکالیف عینی هر مسلمان دانسته، در پویش(کمپین)های مردمی مجازی و حقیقی محکوم سازی دولت نژادپرست میانمار شرکت کرده و برای کمک مالی به رانده شدگان، از طریق هلال احمر و سازمانهای خیریه اقدام عاجل و شرعی نمایند.

انتهای پیام/ 111
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار