رئیس اقلیم کردستان عراق:

امیدواریم ناچار نشویم با کسی بجنگیم/ ایران می‌تواند به حل اختلافات میان بغداد و اربیل کمک کند

مسعود بارزانی با بیان اینکه ایران می‌تواند به حل اختلافات میان بغداد و اربیل کمک کند،‌ گفت:‌ امیدواریم ناچار نشویم با کسی بجنگیم. نمی‌خواهیم هم با کسی بجنگیم.
کد خبر: ۲۵۶۴۳۳
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۳ - 09September 2017

امیدواریم ناچار نشویم با کسی بجنگیم/ ایران می‌تواند به حل اختلافات میان بغداد و اربیل کمک کندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق، در مصاحبه‌ای با بی‌بی‌سی گفت که نمی‌خواهد بر سر مساله استقلال کردستان وارد درگیری نظامی شود، اما در عین حال با کسانی که بخواهند با زور اسلحه بر سر کرکوک بجنگند، مقابله خواهد شد.

وی در پاسخ به سؤالی درباره احتمال درگیری نظامی در مناطق مورد مناقشه مانند کرکوک و طوزخورماتو، گفت: امیدواریم ناچار نشویم با کسی بجنگیم. نمی‌خواهیم هم با کسی بجنگیم.

بارزانی در پاسخ به سؤالی درباره ورود احتمالی نیروهای حشد شعبی به کرکوک گفته است: اگر آنها فقط تهدید می‌کنند بگذار حرف خودشان را بزنند. اما اگر بخواهند وارد عمل شوند فکر کنم بعد از آن وضعیت جدیدی پیش رو خواهیم داشت.

وی افزود: «می‌خواهیم کرکوک سمبل همزیستی اقوام و ادیان باشد، ولی هر نیرویی اگر در فکر این باشد که با زور و سلاح بخواهد واقعیت کرکوک را عوض کند و آن را از کردستان جدا کند باید توقع این را داشته باشد که همه کردها خود را اماده جنگ برای این شهر کنند.

رئیس اقلیم کردستان عراق در بخش دیگری از این مصاحبه، نگرانی‌های مطرح‌شده درباره عواقب احتمالی همه‌پرسی را رد کرد.

بارزانی در پاسخ به سؤالی در خصوص احتمال افزایش بی‌ثباتی در اثر همه‌پرسی گفت: اصلا چه موقع اینجا امنیت و آسایش داشته که ما از به هم خوردنش بترسیم؟ کی عراق یکپارچه بوده که الان از به هم خوردنش بترسیم؟ آنها که این حرف‌ها را می‌زنند فقط بهانه می‌تراشند.

رئیس اقلیم کردستان گفت: ایران می‌تواند با استفاده از نفوذی که بر دولت مرکزی عراق دارد، برای حل اختلافات میان بغداد و اربیل کمک کند.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار