روحانی در واکنش به کشتار مسلمانان میانمار:

جلسه‌ای در خصوص میانمار تشکیل می‌شود/ سازمان‌های بین‌المللی کوتاهی کردند

رئیس جمهور گفت: موضوع میانمار یک فاجعه بسیار بزرگ انسانی و یک پاکسازی قومی و ایدئولوژیکی است که در آن صدها هزار مسلمان در بیابان‌ها آواره و عده زیادی کشته شدند و در برابر این حادثه تکان دهنده، دنیای اسلام نمی‌تواند بی‌تفاوت باشد.
کد خبر: ۲۵۶۴۳۸
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۹ - 09September 2017

جلسه‌ای در خصوص میانمار تشکیل خواهد شد/ سازمان های بین‌المللی کوتاهی کردندبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی پیش از سفر خود به قزاقستان، در فرودگاه مهرآباد تهران در تشریح اهداف سفر خود به این کشور و حضور در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی، اظهار کرد: در کنار این اجلاس، جلسه‌ای برای موضوع میانمار تشکیل خواهد شد.

وی افزود: موضوع میانمار یک فاجعه بسیار بزرگ انسانی و یک پاکسازی قومی و ایدئولوژیکی است که در آن صدها هزار مسلمان در بیابان‌ها آواره و عده زیادی کشته شدند و در برابر این حادثه تکان دهنده، دنیای اسلامی نمی‌تواند بی‌تفاوت باشد.

رئیس جمهور با بیان اینکه همسایگان میانمار مثل چین و بنگلادش باید به یاری مسلمانان میانمار بشتابند، افزود: هم به دولت و هم به ارتش میانمار باید فشارهای لازم آورده شود که متاسفانه سازمان‌های بین المللی در این زمینه کم کاری و کم تحرکی از خود نشان دادند.

روحانی در پایان گفت: در حاشیه اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در قزاقستان، مذاکرات دوجانبه‌ای هم با مسئولان کشورهای اسلامی خواهیم داشت.

پس از این سخنان رئیس جمهور، با بدرقه جمعی از اعضای هیئت دولت، حجت الاسلام والمسلمین روحانی عازم قزاقستان شد.

انتهای پیام/ 131


نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار