در نشست با رییس رسانه ملی مطرح شد؛

سریالی درباره شهید «آبشناسان» ساخته می شود

در نشست رییس رسانه ملی با هنرمندان و چهره‌های شهر سنندج، فرزند شهید «آبشناسان» از رسانه ملی به دلیل ساخت سریالی درباره پدرش تشکر کرد.
کد خبر: ۲۵۶۴۶۴
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۰ - 09September 2017
به گزارش دفاع پرس از سنندج، «عبدالعلی علی عسکری»، رییس سازمان صداوسیما در حاشیه بیستمین جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز استان‌ها در سنندج گفت: در حالیکه نظام سرمایه‌داری با سوءاستفاده از ابزار رسانه برای تخریب فرهنگ و هویت تولید ثروت می‌کند اما رادیو و تلویزیون ما متعهد به اخلاق و فرهنگ است.

وی ادامه داد: تولیدات بازار سرمایه داری تخریب هویت و فرهنگ ملت ایران را هدف گرفته و تولیدات اخلاقی و فرهنگساز ماموریت جدی رسانه ملی است که امیدواریم با همکاری شما اعضای خانواده صداوسیما اثرگذاری خوبی بر فرهنگ و اخلاق جامعه داشته باشیم.

رییس صداوسیما جایگاه هنرمندان را در ترویج فرهنگ اسلامی ایرانی و جذب مخاطبان بسیار حساس و خطیر برشمرد و گفت: هنرمندان با خلق جاذبه های هنری می توانند مخاطبان بیشتری را با تلویزیون همراه کنند. هنرمند واقعی کسی است که با شناخت از فرهنگ، متعهدانه و دلسوزانه با تولید آثار فاخر بر ذهن مخاطب اثرات عمیقی برجای گذارد و زمینه رشد و تعالی را فراهم کند.

وی با اشاره به کارکرد فرهنگساز رادیو و تلویزیون عنوان کرد: صداوسیما متعهد به اخلاق و فرهنگ است و باید فرهنگ غنی اسلامی ایرانی را به عنوان میراثی گرانبها با زبان هنر به نسل های بعدی منتقل کند.

علی عسکری با اشاره به آمار ۳۰ درصدی مخاطبان رادیو تصریح کرد: خوشبختانه آمار مخاطبان این رسانه ماندگار در کردستان به ۴۷ درصد می رسد.

در ابتدای این جلسه هنرمندانی از جمله داریوش فرهنگ، قطب الدین صادقی، مرضیه برومند، جلیل عندلیبی، مریم شیرزاد و منصور ضابطیان به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرهایشان پرداختند.

در این جلسه که جمعی از خانواده های سرداران شهید دفاع مقدس استان کردستان حضور داشتند فرزندان شهید کاوه و آبشناسان از هنرمندان به دلیل تولید آثار فاخر قدردانی کردند.

قطب الدین صادقی کارگردان و بازیگر، ایجاد ارتباط با مردم و تولید فرهنگ و هنر را از وظایف صداوسیما عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه بخش اعظمی از تولیدات در اختیار صداوسیماست باید به کیفیت آثار تولید شده توجه ویژه کند و این مستلزم کمک همه جانبه صداوسیما از سوی دستگاه های مختلف فرهنگی است.

مرضیه برومند نیز با اشاره به ورود سرمایه داران به عرصه فرهنگ و آثار تخریبی فراوان آن، نقش صداوسیما را بسیار ویژه دانست و بیان کرد: من از شما به عنوان رییس سازمان صداوسیما می خواهم با قدرت وارد عرصه شوید و سلطه نظام بازار بر عرصه فرهنگ و هنر را بشکنید و ما هنرمندان قطعا در این مسیر با شما خواهیم بود.

جلیل عندلیبی آهنگساز کردستانی نیز یادآور شد: موسیقی سالم نقش هوای تازه را برای مخاطب بازی می کند و باید رسانه ملی به آن توجه ویژه داشته باشد. باید هنرمندان در عرصه موسیقی و صداوسیما دست به دست هم دهند و جلوی موسیقی مبتذل را بگیرند و تولیدات فاخر موسیقی را به مخاطبان هدیه کنند.

مریم شیرزاد از صداپیشه های قدیمی رادیو و تلویزیون با اشاره به حساسیت کار در رسانه ملی گفت: می خواهم در اینجا انتقادی را به صورت صریح مطرح کنم و آن اینکه چرا کسانی که در رسانه ملی دلسوزانه کار می کنند کمتر مورد توجه قرار می گیرند در صورتی که باید به آنها توجه ویژه شود.

رییس رسانه ملی این انتقاد را سخن طلایی عنوان کرد و گفت: اگر به این سخن توجه ویژه شود بسیاری از مشکلات ما در عرصه رسانه حل می شود.

دختر شهید کاوه از شهدای استان کردستان نیز با تشکر از تلاش های صداوسیما و هنرمندان در دفاع از فرهنگ ایرانی اسلامی بیان کرد: از شما هنرمندان تقاضا می کنم به مقوله فرهنگ حساس باشید همچنان که به ارزش های انقلاب که خون های زیادی برای آن ریخته شده است توجه دارید.

پسر شهید آبشناسان هم با تشکر از رسانه ملی از تولید سریالی درباره شهید آبشناسان در آینده نزدیک خبر داد و اعلام کرد: از صداوسیما به دلیل این توجه تشکر می کنم و امیدوارم برای دیگر شهدای عرصه دفاع مقدس نیز چنین کارهایی صورت بگیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار