گاردین منتشر کرد؛

افزایش چشمگیر فروش تسلیحات انگلیس به حکومت‌های سرکوب‌گر

فروش تسلیحات و تجهیزات نظامی انگلیس به کشورهایی ناقض حقوق بشر 5 میلیارد پوند افزایش یافته است.
کد خبر: ۲۵۶۵۰۰
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰ - 10September 2017
فروش تسلیحات انگلیس به حکومت‌های سرکوب‌گر افزایش چشمگیری داشته استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، فروش تسلیحات انگلیس به کشورهای ناقض حقوق بشر از زمان انتخابات سراسری گذشته انگلیس تا کنون 5 میلیارد پوند افزایش یافته است.

روزنامه گاردین نوشت: طی 22 ماه گذشته بعد از اینکه حزب محافظه‌کار در انتخابات سراسری بریتانیا پیروز شد، فروش تسلیحات به حکومت‌های سرکوب‌گر 5 میلیارد پوند افزایش یافت.

این افشاگری‌ها پیش از نمایشگاه بین‌المللی تسلیحات و تجهیزات بین‌المللی لندن که کشورهایی شامل مصر، قطر، کنیا، بحرین و رژیم سعودی در  آن شرکت دارند، فاش شد.

مخالفان فروش تسلیحات در بریتانیا از دولت خواستند فروش سلاح به کشورهایی شامل عربستان سعودی و امارات متحده را متوقف کند.

عربستان سعودی مشتری تاریخی تسلیحات و تجهیزات نظامی بریتانیا است اما افزایش فروش تسلیحات به کشورهای دیگر نشان می‌دهد که دولت انگلیس به سیاست خود برای ایجاد اشتغال در صنعت دفاعی این کشور که 55 هزار فرصت شغلی را ایجاد کرده است، اهمیت می‌دهد.

مخالفان فروش تسلیحات در انگلیس هشدار داده‌اند بعد از برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) با افزایش چشمگیر فروش تسلیحات انگلیسی به کشورهایی با سابقه ضعیف حقوق بشر روبرو خواهند شد.

کمپین مخالف فروش تسلیحات در انگلیس گفت که لندن به ظالم‌ترین و مستبدترین حکومت‌های جهان تسلیحات می‌فروشد و این نشان می‌دهد دولت انگلیس از این حکومت‌ها به صورت سیاسی و نظامی پشتیبانی می‌کند.

انتهای پیام/ 421
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار