آیت‌الله کاظم صدیقی مطرح کرد؛

شاخصه‌های راهبردی حکومت امیرالمؤمنین(ع)

امام جمعه موقت شهر تهران با اشاره به شاخصه‌های راهبردی حکومت امیرالمؤمنین(ع) گفت: عدل، توحید، اتحاد، مقابله با استکبار و ظلم، حمایت از ضعفا و مظلومین شاخصه‌های راهبردی حکومت امیرالمؤمنین(ع) هستند.
کد خبر: ۲۵۶۵۰۱
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶ - 10September 2017
شاخصه‌های راهبردی حکومت امیرالمؤمنین(ع)به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، آیت‌الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت شهر تهران درباره اولین خصیصه حکومت امیرالمؤمنین(ع) گفت: اولین خصیصه حکومت وجود مبارک امیرالمؤمنین(ع) این بود که حکومت را برای حکومت نمی‌خواستند، حکومت وسیله‌ای برای رسیدن بندگان خدا به مقصد اعلی بود، حکومت وسیله‌ای برای اجرای عدالت بود، حکومت وسیله‌ای برای رفع تبعیض و رشد استعدادهای طبقه‌ای بود که فرصت داده نمی‌شد تا آن استعداد خدادادی‌شان را بروز دهد.

وی افزود: حکومت امام علی(ع) مبتنی بر توحید و عدل بود، حمایت از مظلم و مقابله با ظالم بود، حکومت رأفت، الفت، مهربانی و ایثار بود، در عمل امیرالمؤمنین(ع) این مسائل را نشان دادند، نهج‌البلاغه حضرت(ع) شاهد خوبی برای رفتار حکومتی امیرالمؤمنین(ع) است، منشور حکومتی ایشان به مالک اشتر هم گویای این مطلب است.

آیت‌الله صدیقی تصریح کرد: بنابراین عدل، توحید، اتحاد، مقابله با استکبار و ظلم، حمایت از ضعفا و مظلومین شاخصه‌های راهبردی حکومت امیرالمؤمنین(ع) است.

وی درباره چرایی فاصله داشتن با جامعه اسلامی علوی ادامه داد: نظام ما یک تحول بود، نظام طاغوت رفت و نظام اسلام آمد،‌ یکی از شاخصه‌ها در رأس حکومت این است که باید انسان آگاه و عادل در رأس آن باشد،‌ این مهم نصیبمان شده است، اما هنوز دولت اسلامی نداریم، تمدن اسلامی آغاز شده است اما به سرانجام نرسیده است، جامعه اسلامی هم هنوز محقق نشده است.

امام جمعه موقت شهر تهران ابراز داشت: امید است آنچه که در نقطه اول محقق شده است، با همت مردم و بیداردلان و با استمداد از باری تعالی، جهاد، استقامت، مقاومت، صبر، ایثار و گذشت به آن‌ها برسیم.
 
منبع: تسنیم
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار