رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم:

حفظ و حراست از آرمان‌های شهدا مهمترین رسالت‌ مسئولان علمی و دانشگاهی است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم گفت: حفظ و حراست از آرمان‌های بلند شهدا از مهمترین رسالت‌های مسئولان فرهنگی و علمی و دانشگاهی است که کمیته شهدای دانشجوی استان قم نیز در این راه گام بر می‌دارد.
کد خبر: ۲۵۶۵۰۸
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۹ - 10September 2017
به گزارش خبرنگار دفاع پرس از قم، «محمدرضا یوسفی» رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم و رئیس ستاد کنگره بزرگداشت شهدای دانشجوی استان در دیدار اعضای این ستاد با خانواده شهید «محمود هاشمی» اظهار داشت: شهدای مدافع حرم در اوج پاکی، معصومیت و مظلومیت برای دفاع از اسلام ناب محمدی (ص) به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل رفتند.

وی افزود: حفظ و حراست از آرمان‌های بلند شهدا از مهمترین رسالت‌های مسئولان فرهنگی و علمی و دانشگاهی است که کمیته شهدای دانشجوی استان نیز در این راه گام برمی‌دارد و حضور در خانواده معظم شهدای مدافع حرم نیز در این عرصه است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قم بیان کرد: این جوانان از ولایت و ارزش‌های دین دفاع کردند و وظیفه ما است که فضای دانشگاه‌ها را به سمتی ببریم که مورد رضایت آنها یعنی مطابق با شاخص‌های دین باشد.

وی خاطرنشان کرد: دیدار با خانواده‌های معظم شهدا بخصوص شهدای مدافع حرم، درس‌ها و بهره‌های فراوانی از منش و شخصیت و مرام این شهدا و خانواده‎های معزز آنها را به انسان می‌دهد.

در این دیدار، دختر شهید هاشمی با اشاره به ویژگی‌های اخلاقی و شخصیت این شهید گفت: پدرم بازنشسته سپاه بود ولی از جایی که هیچگاه برای خدمت، آرام و قرار نداشت به هر ماموریت و خدمتی که اعزام می‌شد با تمام وجود آن را انجام می‌داد ولی پس از اولین اعزام به سوریه دیگر تاب ماندن نداشت و به قول دوستانش در روزهای آخر گویی به وی تلقین شده بود که این سفر را بازگشتی نیست.

 حفظ و حراست از آرمان‌های شهدا مهمترین رسالت‌ مسئولان علمی و دانشگاهی است

وی تصریح کرد: از مهمترین ویژگی‌های شهید می‌توان به مردم‌داری و کمک به مردم و نیازمندان اشاره کرد زیرا ایشان همیشه به فقرا و نیازمندان کمک می‌کرد و ما را نیز به شکل عملی به این کار ترغیب می‌کرد.

دختر شهید هاشمی ادامه داد: پدرم برای اعزام به سوریه ثبت‌نام کرده بود و علیرغم مخالفت‌های مسئولان با اصرار زیاد توانست آن‌ها را متقاعد کند. بار اولی که برای اعزام با او تماس گرفتند و آمادگی او را برای اعزام به سوریه جویا شدند، او با ذوق و شوقی وصف‌نشدنی این خواسته را اجابت کرد. مرتبه اول اعزام شهید در شهریورماه و اعزام دوم در تاریخ 29 آذرماه بود که در نهایت در 16 بهمن‌ 94 ، در جریان آزادسازی دو شهرک نبل و الزهرا به شهادت رسید.

 
حفظ و حراست از آرمان‌های شهدا مهمترین رسالت‌ مسئولان علمی و دانشگاهی است

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها