پیونگ یانگ در پاسخ به پاریس:

اگر سلاح هسته‌ای بد است فرانسه آن را کنار بگذارد

یک مقام عالی‌رتبه دولت کره شمالی با به چالش کشیدن ادعاهای دولت پاریس، گفت: اگر واقعا سلاح هسته‌ای بد است، فرانسه برای کنار گذاشتن برنامه هسته‌ای خود پیش‌قدم شود.
کد خبر: ۲۵۶۵۲۷
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۹ - 10September 2017
اگر سلاح هسته‌ای بد است فرانسه آن را کنار بگذارد
به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از فرست پست، «ری توک سون» معاون مدیر بخش اروپای وزارت خارجه کره شمالی در واکنش به هشدار پاریس که پیونگ یانگ را به رها کردن برنامه هسته‌ای خود ملزم کرده است، گفت: حالا که سلاح هسته‌ای تا این حد بد است، شاید بهتر باشد فرانسه برای رها کردن برنامه هسته‌ای خود پیش‌قدم شود.

ری توک سون در عین حال تأکید کرد: ادعای فرانسه مبنی اینکه موشک‌های شلیک شده از کره شمالی قابلیت نفوذ به خاک اروپا را دارند، بیهوده است.

وی افزود: تجهیزات اتمی کره شمالی با هدف دفع تهدید آمریکا تهیه می‌شود حال آنکه پاریس با چنین تهدیدی مواجه نیست.

«امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه بعد از جدیدترین آزمایش هسته‌ای کره شمالی، از سازمان ملل متحد خواست هرچه سریع‌تر علیه پیونگ یانگ اقدام کند. ماکرون از اعضای اتحادیه اروپا نیز خواست پاسخی روشن  و متحد به اقدامات کره شمالی بدهند.

کره شمالی هفته پیش ششمین آزمایش هسته‌ای خود، که گفته می‌شود از نوع بمب هیدروژنی است، را انجام داد. این اقدام واکنش تند اعضای شورای امنیت را به دنبال داشت.

در این میان واشنگتن با ارائه پیش‌نویسی، اعمال تحریم‌های نفتی علیه کره شمالی، بلوکه کردن دارایی‌های «کیم جونگ اون» رهبر این کشور، ممنوعیت خرید و فروش منسوجات کره شمالی و در نهایت لغو مجوز استفاده از نیروی کار کره شمالی در سایر کشورها را خواستار شد.

انتهای پیام/ 421
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار