سرهنگ جهانی تشریح کرد؛

عوامل 80 درصد تلفات جاده‌ای در کشور

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا گفت: 80 درصد تلفات جاده‌ها به دلیل تخطی از سرعت مطمئنه، بی‌توجهی به جلو و انحراف به چپ رانندگان است.
کد خبر: ۲۵۶۵۲۸
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۸ - 10September 2017
تخطی از سرعت و بی توجهی به جلو عامل 80 درصد از تلفات جاده‌ای
به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سرهنگ «عین الله جهانی» معاون اجتماعی و فرهنگ ترافيک پليس راهور ناجا با اشاره به نظارت و وضعیت خوب تردد در راه‌های اصلی کشور اظهار داشت: خوشبختانه از اول شهریور تاکنون 4 درصد کاهش در تعداد جانباختگان حوادث رانندگی در صحنه‌های تصادفات را شاهد هستیم.

وی ادامه داد: اما متاسفانه با افزایش 1.8 درصدی تصادفات جرحی مواجه هستیم و بنابر اطلاعات موجود تخطی از سرعت مطمئنه که حدود 14.9 درصد از کل تصادفات را به خود اختصاص می‌دهد در این موضوع تاثیرگذار است.

سرهنگ جهانی در ادامه به دیگر عوامل تصادفات از جمله بی‌توجهی به جلو در حین رانندگی با سهم 46.5 درصدی و انحراف به چپ از محور وسط راه در جاده‌های دوطرفه با سهم 14.3 درصدی اشاره كرد و گفت: اين سه عامل، دليل حدود 76 درصد از حوادث جاده‌ها هستند.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافيک پليس راهور ناجا بر رعایت بیش از پیش مقررات راهنمایی و رانندگی در جاده‌ها مخصوصا در حوالی 30 کیلومتری شهرها تاکید كرد و دلیل تصادفات اين محدوده را تردد عابرین پیاده و وسایل نقلیه از عرض جاده‌ها و رانندگی توام با خستگی و خواب آلودگی بعضی رانندگان در این محدوده اعلام كرد.

جهانی به بازه زمانی ساعت 12 تا 24 که بیشترین تصادفات در آن اتفاق می‌افتد نیز اشاره كرد و گفت: همچنين ساعت 16 تا 24 نيز بازه زمانی با آمار بالای تصادف‌های فوتی است.

وی در پايان به هموطنان توصيه كرد در سفرهای نیمه دوم شهریور ماه رعایت مقررات و فرهنگ صحیح رانندگی و پرهیز از رفتارهای غلط ترافیکی را در اولويت سفر خود قرار دهند.
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها