یورش مزدوران آل خلیفه به زندانیان سیاسی در زندان «جَو»

زندانیان سیاسی در زندان جو که از روز گذشته اعتصاب غذای خود را آغاز کرده‌اند، از سوی مزدوران آل خلیفه، مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.
کد خبر: ۲۵۶۵۵۸
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۳ - 10September 2017
یورش به زندانیان سیاسی در زندان «جٙوْ» بحرین
به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، ساعتی پیش مسئولان زندان اصلاح و تربیت «جٙوْ» در بحرین، به زندانیان سیاسی بند 4 این زندان یورش بردند و آن‌ها را مورد ضرب و‌ شتم قرار دادند تا به اجبار اعتصاب غذای خود را بشکنند.
 
زندانیان سیاسی و انقلابی بحرین روز گذشته (شنبه 18 شهریور مصادف با 9 سپتامبر) در اعتراض به شیوه برخورد مسئولان، شرایط غیر انسانی زندان و شکنجه سیستماتیک، که با آگاهی مؤسسات حقوقی و‌ مسئولان ‌عالی‌رتبه در زندان رخ می‌دهد، با امتناع از دریافت وعده صبحانه اعلام کردند تا دستیابی به تمامی حقوق‌شان از جمله آزادی تحرک در زندان، انجام امور عبادی، برخورداری از درمان، کاهش تعداد زندانیان در بندها و... اعتصاب غذا خواهند کرد.

طبق آمارهای مؤسسات حقوقی بین‌المللی، نظام بحرین با آغاز انقلاب 14 فوریه مردمی این کشور در سال 2011 تا امروز اقدام به سرکوب شدید، بازداشت و قتل معترضان و نیروهای انقلابی کرده است که نتیجه آن بیش از 11 هزار مورد بازداشت خودسرانه و به شهادت رساندن صدها نفر از جمله زنان و‌ کودکان بوده است.

در حال حاضر بیش از 5 هزار زندانی سیاسی در زندان‌های آل خلیفه‌ به سر می‌برند. بحرین حائز رتبه اول تعداد زندانیان نسبت به جمعیت خود در میان کشورهای عربی است.

تحلیلگران سیاسی عقیده دارند دور جدید از اعتصاب غذای زندانیان سیاسی و انقلابی در زندان‌های رژیم بحرین، که از زندان «جٙوْ» آغاز شده است، می‌تواند سرآغاز موج جدیدی در انقلاب بحرین باشد و توجه انظار بین‌المللی را به خود جلب کند.
 
انتهای پیام/ 421
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار