زاکانی در جمع دانشجویان تاکید کرد؛

پی‌گیری وضعیت مسلمانان میانمار از سوی قوای سه‌گانه

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی بر پی‌گیری وضعیت مسلمانان میانمار از سوی دولت، مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه تاکید کرد.
کد خبر: ۲۵۶۵۷۸
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۰ - 10September 2017
.به گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، «علیرضا زاکانی» نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در تجمع اعتراضی دانشجویان به کشتار مسلمانان میانمار که عصر امروز مقابل دفتر سازمان ملل در تهران برگزار شد، اظهار داشت: در پرتو نسل‌کشی در میانمار که در واقع تصفیه نژادی است، چهره واقعی مجامع بین المللی آشکار می‌شود.
 
وی افزود: نظام جهانی که داعیه دفاع از حقوق بشر را دارد و سازمان‌هایی که برای موضوعاتی کم‌اهمیت فریاد می‌زنند، در برابر این نسل‌کشی چشم فروبسته‌اند و حتی به مسببان آن جایزه صلح اعطا می‌کنند؛ البته رسانه‌های جهانی هم که برای کمترین موضوع، افکار جهانی را معطوف به آن موضوع می‌کنند نیز در برابر این نسل‌کشی سکوت کردند؛ اما درود بر شما جوانان که محکومیت این جنایت را وظیفه خود می‌دانید.
 
زاکانی ادامه داد: امروز همسر و فرزند رئیس جمهور ترکیه در اقدامی هرچند «صوری» به بنگلادش سفر کردند تا وضعیت مسلمانان میانمار را از نزدیک پی‌گیری کنند؛ اما مسئولان ما در این رابطه چه اقدامی کردند؟ دستگاه دیپلماسی و دستگاه اجرایی ما چه اقدام عملی انجام داده است؟
 
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: دستگاه اجرایی ما امروز در قبال کشتار مسلمانان میانمار، سکوت مرگباری را پیشه کرده است؛ هرچند در مقام بیان این جنایات را محکوم می‌کند؛ اما از دولت انتظاری فراتر از این داریم.
 
وی بیان کرد: مجلس می‌تواند از طریق مجالس کشورهای اسلامی و با پی‌گیری‌هایی که انجام می‌دهد، افکار مسلمانان را در خصوص وضعیت مسلمانان میانمار برانگیزاند؛ البته قوه قضائیه هم مکلف به پی‌گیری این موضوع در مجامع جهانی است.
 
انتهای پیام/ 231
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار