آیت‌الله علوی‌گرگانی:

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین دانشجویان یک اقدام خداپسندانه است

یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت: اگر بتوانیم ‌آثار ماندگار شهدا را بین دانشجویان فرهنگ‌سازی کنیم یک فعالیت خداپسندانه و مطلوب در راستای ارتقای سلامت جامعه انجام داده‌ایم.
کد خبر: ۲۵۶۵۹۱
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۷ - 11September 2017
همواره از شهدا به نیکی یاد می شود/ ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یک اقدام خداپسندانه استبه گزارش دفاع پرس از قم، آیت‌الله «سید محمد علوی‌گرگانی» در دیدار با اعضای کنگره شهدای دانشجوی استان قم ضمن تقدیر از اعضای این کنگره به دلیل انجام فعالیت‌های خداپسندانه برای جوانان و دانشجویان، اظهار داشت: در آیات قرآن کریم تاکید بسیاری به موضوع زنده نگه‌داشتن یاد شهدا شده و این به معنای «شهدا زنده هستند» است.

وی با بیان اینکه افراد عادی بعد از فوت و گذشت یک سال کاملا فراموش شده و دیگر یادی از آن‌ها نمی‌شود، عنوان کرد: اکنون با گذشت چندین سال از جنگ تحمیلی و شهادت جوانان آن دوره، اما همچنان از آن‌ها به نیکی یاد می‌شود به گونه‌ای که انگار همین دیروز به شهادت رسیده‌اند.

این مرجع تقلید افزود: شهدای جنگ پس از شهادت به دوستان و همرزمان خود بشارت می‌دادند که بیایید و مقام ما را در بهشت ببینید. شهدا از مسیری که برای شهادت رفتند بسیار خشنود هستند و دوستانشان را نیز به این مسیر دعوت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم در ضمن نگه‎‌داشتن یاد شهدا، آثار ماندگار آن‌ها مانند نماز خواندن را در بین دانشجویان فرهنگ‌سازی کنیم یک فعالیت خداپسندانه و مطلوب در راستای افزایش سلامت جامعه انجام داده‌ایم.

آیت‌الله علوی‌گرگانی با اشاره به عاقبت به خیر شدن شهدا، مطرح کرد: برخی جوانان در طول عمر پستی و بلندی‌هایی داشتند، ولی در یک لحظه با یاد خدا متحول شده، به جبهه رفته و به شهادت رسیدند.

کنگره شهدای دانشجوی استان قم 24 مهرماه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم برگزار می شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار